تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر : 71423

سانیار موتور قرار است چه خودروهایی در ایران مونتاژ کند؟

سانیار موتور قرار است چه خودروهایی در ایران مونتاژ کند؟

سانیار موتور قرار است چه خودروهایی در ایران مونتاژ کند؟شرکت سانیار موتور که از زیرمجموعه‌های دیار خودرو است محصولات جدیدی را راهی بازار خواهد کرد. اکنون نگاهی به خودروهای این شرکت می‌اندازیم.

اوایل س..

سانیار موتور قرار است چه خودروهایی در ایران مونتاژ کند؟

شرکت سانیار موتور که از زیرمجموعه‌های دیار خودرو است محصولات جدیدی را راهی بازار خواهد کرد. اکنون نگاهی به خودروهای این شرکت می‌اندازیم.

اوایل سال گذشته بود که یکی از شرکت‌های چینی به نام ساینو چین طی قراردادی با شرکت سانیار موتور پارسیان متعهد شد که قطعات مورد نیاز برای تولید خودروهای چینی را تأمین کند. این دو شرکت هر کدام سهم ۵۰ درصدی از شرکت را تصاحب کرده‌اند و طرف چینی موظف شده تا قطعات خودرو را از مبدأ چین به مقصد ایران بیاورد.

این که شرکت چینی قبول کرده قطعات را تأمین کند و به کارخانه تحویل دهد اتفاق خوب و همکاری مساعدی است، چرا که به معنای حذف مراحل دریافت ارز از بانک مرکزی و مشکلات انتقال ارز خواهد بود. طرف ایرانی که در اینجا شرکت سانیار موتور است تنها کاری که می‌کند، تحویل گرفتن قطعات و ترخیص آنها از گمرک است.

خودروهای مونتاژی سانیار موتور در ایران

بایک X35

سانیار موتور در واقع یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دیگری به نام دیار خودرو است. دیار خودرو مدتی می‌شود که در حال تبلیغات برای هر چه بیشتر دیده شدن است، اما به جای این که نامی از خودش ببرد، از شرکت جوینت ونچری‌اش یاد می‌کند. به نظر می‌رسد که دیار خودرو پرونده‌های کیفری باز و مختومه نشده‌ای در مراجع قضائی دارد و نمی‌تواند به صورت مستقیم فعالیت کند. به همین خاطر است که دیار خودرو تمام تلاش خود را می‌کند تا از طریق سانیار موتور در میان مشتریان جا بیفتد.

اکنون این شرکت وعده رونمایی از محصولات جدیدی داده که قرار است روز یکشنبه معرفی شوند. در بهمن ماه سال گذشته و برای اولین بار نام محصولات جدیدی به گوش رسید. آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهند، این خودروساز قصد دارد از دو خودروی بایک X35 و خودروی BJ40 پلاس پرده بردارد. پیش‌تر گفتیم که سانیار موتور، شاسی بلند بایک X35 را با برند تیگارد در ایران عرضه می‌کند. در این مطلب نگاهی به خودروی BJ40 پلاس می‌اندازیم که قرار است با دو نوع گیربکس ۶ سرعته و ۸ سرعته اتوماتیک راهی بازار شود.

کیتون 7

جالب است بدانید که محصولات و برند جدید شرکت دیار خودرو که سانیار موتور پارسیان است، همان کیتون سابق خواهد بود. برند کیتون برنامه دارد تا یک پیکاپ در دو تیپ و یک کراس اوور وارد ایران کند. نام این پیکاپ تازه وارد، کیتون ۷ خواهد بود، ولی مشخص نیست که کراس اوور برند مذکور چه خواهد بود.

البته به صورت قطعی مشخص نشده که دیار خودرو و سانیار موتور پارسیان چه زمانی می‌خواهند از محصولات خود رونمایی به عمل آورند، اما گفته شده از اولین محصول خود که بایک ایکس ۳۵ است، روز یکشنبه پرده برخواهند داشت. این گروه خودروسازی هر ساله در روزهای ماه رمضان و به صورت محدود اقدام به رونمایی محصول می‌کند.

کیتون 7

برای آشنایی با هر یک از این خودروها می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

مشخصات کیتون پیکاپ و کیتون V60

معرفی شاسی بلند آفرودی بایک BJ40 پلاس

شاسی بلند جمع و جور بایک X35

تنها کاری که هم اکنون می‌توان انجام داد این است که صبر کرد و روند تولید و رونمایی و عرضه محصولات را تماشا کرد. لازم به ذکر است که شرکت دیار خودرو در سال ۱۴۰۰ چندین دستگاه از DX3 را مونتاژ کرد و به مشتریان تحویل داد. از طرفی شرکت سوئیست تصمیم گرفته همکاری‌های بعدی خود را با کمپانی مانیان خودرو ادامه دهد. متاسفانه به نظر می‌رسد که دیار خودرو هر بار با مشکلات و موانعی روبه‌رو می‌شود و در آغاز راه تولید متحمل شکست خواهد شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.