تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر : 59990

سانگ یانگ ، خودروسازی ورشکسته که ایرانی‌ها اصرار به مونتاژ محصولاتش دارند!

سانگ یانگ ، خودروسازی ورشکسته که ایرانی‌ها اصرار به مونتاژ محصولاتش دارند!

سانگ یانگ ، خودروسازی ورشکسته که ایرانی‌ها اصرار به مونتاژ محصولاتش دارند!سانگ یانگ به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ کره جنوبی یک سال پس از اعلام ورشکستی با قیمت ناچیز به فروش رسید. این در حالی است که م..

سانگ یانگسانگ یانگ ، خودروسازی ورشکسته که ایرانی‌ها اصرار به مونتاژ محصولاتش دارند!

سانگ یانگ به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ کره جنوبی یک سال پس از اعلام ورشکستی با قیمت ناچیز به فروش رسید. این در حالی است که مونتاژ برخی از محصولات این خودروساز در ایران ادامه دارد.

سانگ یانگ که به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ کشو کره جنوبی شناخته می‌شود برای نخستین بار در سال ۱۹۸۶ میلادی تاسیس شد و در سال ۱۹۹۱ نیز طی همکاری با گروه معروف دایملر توانست با استفاده از تکنولوژی مرسدس بنز محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه کند. مدتی بعد شرکت دوو در سال ۱۹۹۷ به سهامدار اصلی این خودروساز تبدیل شد که هرچند عمر این همکاری بسیار کوتاه بود. سرانجام در سال ۲۰۰۴ شرکت معروف سایک چین توانست ۵۱ درصد از سهام شرکت سانگ یانگ را به خود اختصاص دهد و به سهامدار اصلی آن تبدیل شود.

سانگ یانگ

این خودروساز کره‌ای به دلیل ضعف مدیریتی و استراتژی نامناسب به ناچار در سال ۲۰۰۹ میلادی اعلام ورشکستگی کرد. در سال ۲۰۱۱ نیز شرکت هندی ماهیندرا با پرداخت ۴۶۳ میلیون دلار این شرکت را تحت مالکیت خود درآورد، اما هندی‌ها نیز نتوانستند راهکاری برای نجات آن پیدا کنند و این خودروساز باز هم در سال ۲۰۲۰ میلادی با اعلام ورشکستگی تحت نظارت دادگاه قرار گرفت.

جزئیات فروش سانگ یانگ

در حال حاضر وضعیت سانگ یانگ آنچنان نابسامان شده که مالکانش آن را با قیمت ناچیزی به استارتاپ کره‌ای ادیستون موتورز واگذار کردند. ادیستون موتورز به عنوان یک استارتاپ سازنده وسایل نقلیه برقی حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌های برقی شناخته می‌شود که حدود شش سال قبل تاسیس شده است. طبق خبرهای منتشر شده مبلغ این معامله حدود ۲۶۰ میلیون دلار بوده و به احتمال زیاد تا پایان ماه نوامبر سال جاری مراحل انتقال آن نهایی خواهد شد.

سانگ یانگ

اتوبوس برقی شرکت کره‌ای ادیسون موتورز

با وجود این که مالکیت سانگ یانگ به‌زودی تغییر پیدا خواهد کرد، اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این خودروساز آینده روشنی را نخواهد داشت؛ چرا که در بازار برندهای متعددی حضور دارند و رقابت شدیدی در این حوزه دیده می‌شود، از این رو احیای دوباره این برند بسیار دشوار خواهد بود. همچنین ارزش برند این خودروساز کره‌ای طی یک دهه گذشته حدود ۲۰۰ میلیون دلار کاهش پیدا کرده و اکنون فروش آن به یک استارتاپ نوپا آن هم با قیمت ناچیز به خوبی آینده نامشخص این خودرو را نشان می‌دهد.

گفتنی است در حالی که سانگ یانگ در سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام ورشکستگی کرده بود و اکنون نیز به حراج گذشته شده، اما خودروسازان ایرانی همچنان در حال مونتاژ برخی از محصولات آن مانند رکستون G4 و تیوولی هستند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.