تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۳:۵۳
کد خبر : 584394

سامسونگ بهترین نوع نمایشگرهای OLED خود را برای استفاده در آیفون 14 به اپل نمی‌دهد

سامسونگ بهترین نوع نمایشگرهای OLED خود را برای استفاده در آیفون 14 به اپل نمی‌دهد

سامسونگ بهترین نوع نمایشگرهای OLED خود را برای استفاده در آیفون 14 به اپل نمی‌دهد سامسونگ برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های تولیدی اپل، نمایشگرهای OLED آیفون 14 را با استفاده از موادی با درجه کیفی پایین‌تر تولید خواهد کرد. به گفته منابع داخلی، واحد Samsung Display که یکی از تامین‌کنندگان اصلی نمایشگرهای OLED برای گوشی‌های

سامسونگ بهترین نوع نمایشگرهای OLED خود را برای استفاده در آیفون 14 به اپل نمی‌دهد

سامسونگ برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های تولیدی اپل، نمایشگرهای OLED آیفون 14 را با استفاده از موادی با درجه کیفی پایین‌تر تولید خواهد کرد.

به گفته منابع داخلی، واحد Samsung Display که یکی از تامین‌کنندگان اصلی نمایشگرهای OLED برای گوشی‌های مورد انتظار سری آیفون 14 محسوب می‌شود، طبق گزارش جدید قرار است به اپل کمک کند تا به‌وسیله استفاده از موادی با درجات کیفی پایین‌تر برای مدل‌های مختلف آیفون 14، هزینه‌های تولید گوشی‌های جدید این شرکت را کاهش دهد.

ظاهرا سامسونگ دیسپلی قرار است برای چهار مدل آیفون 14، نمایشگرهای OLED تولید کند، اما فناوری مورد استفاده در تمامی محصولات یکسان نخواهد بود. به گفته ناظران صنعت به نقل از The Elec، سامسونگ از موادی با درجه پایین‌تر از نسل قبلی OLED، در مدل‌های پایین‌‌تر آیفون 14 استفاده خواهد کرد و پیشرفته‌ترین نمونه را برای نسخه رده‌بالای iPhone 14 در نظر گرفته است.

به عبارت دیگر، سامسونگ دیسپلی پنل‌های OLED مورد درخواست اپل را با استفاده از مجموعه متریال M11 و M12 تولید می‌کند. نمایشگرهای مبتنی بر مجموعه M11 دارای نوع LTPS از فناوری Backplane هستند و در مدل‌های 6.1 تا 6.7 اینچی آیفون 14 استفاده خواهند شد.

از سوی دیگر، مدل‌های رده بالاتر آیفون 14 اپل از نمایشگرهای OLED با فناوری به‌روز LTPO ساخته شده توسط سامسونگ دیسپلی که از متریال جدیدتر M12 بهره می‌گیرد، استفاده خواهند کرد. طبق گزارش‌ها، دو گوشی مورد انتظار گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 نیز از این متریال جدید برای پنل‌های اولد بهره می‌برند.

در مجموع، تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که سامسونگ دیسپلی تقریبا 80 میلیون نمایشگر OLED را برای سری آیفون 14 اپل تولید خواهد کرد.

در همین حال، جدیدترین دستگاه‌های تاشو سامسونگ با بهره‌گیری از فناوری LTPO در تاریخ 10 آگوست معرفی خواهند شد. اگرچه سری آیفون 14 فاقد طراحی تاشو است، اما پرچم‌داران آینده سامسونگ و اپل، به ناچار و به دلیل مشخصات بالای سخت‌افزاری، با یکدیگر رقابت خواهند داشت.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.