تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
کد خبر : 20873

راهنمای تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه – LAN

راهنمای تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه – LAN

راهنمای تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه – LAN در این مطب می‌توانید آموزش تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه یا همان لن – LAN را مطالعه کنید و از بازی کردن با دوستان نزدیک خود لذت ببرید.
اگر به هر دلیل توانایی استفاده یا ایجاد شبکه محلی (Ethernet) بواسطه کابل را ندارید و می‌خواهید این کار را توسط یک شبکه بی‌سیم انجام دهید؛ این راهنمای تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه می‌تواند مشکلات شما را برطرف کند و به شما اجازه می‌دهد تا یک شبکه محلی مناسب به وسیله وای فای ایجاد کنید.
آموزش تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه یا لن اگر می‌خواهید با همسایگان یا دوستی که خانه‌اش در نزدیکی شما است، بازی کنید؛ این روش‌ها می‌تواند مشکلات شما حل کند. مهم نیست که می‌خواهید یک بازی شوتر سریع همانند Doom 3 یا اثر استراتژیک همچون Civilization 6 را اجرا کنید؛ اگر هدف شما انجام یک بازی چند نفره آنلاین با دوستان است، پس آن‌ها باید به سرور بازی دسترسی داشته باشند.
این سرور، می‌تواند یک سرور اجاره‌ای بر روی اینترنت یا کامپیوتری بر روی شبکه شما باشد. اگر گزینه دوم، مورد نظر شماست، پس دوستان..

راهنمای تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه – LAN

در این مطب می‌توانید آموزش تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه یا همان لن – LAN را مطالعه کنید و از بازی کردن با دوستان نزدیک خود لذت ببرید.

اگر به هر دلیل توانایی استفاده یا ایجاد شبکه محلی (Ethernet) بواسطه کابل را ندارید و می‌خواهید این کار را توسط یک شبکه بی‌سیم انجام دهید؛ این راهنمای تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه می‌تواند مشکلات شما را برطرف کند و به شما اجازه می‌دهد تا یک شبکه محلی مناسب به وسیله وای فای ایجاد کنید.

آموزش تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه یا لن

تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه

اگر می‌خواهید با همسایگان یا دوستی که خانه‌اش در نزدیکی شما است، بازی کنید؛ این روش‌ها می‌تواند مشکلات شما حل کند. مهم نیست که می‌خواهید یک بازی شوتر سریع همانند Doom 3 یا اثر استراتژیک همچون Civilization 6 را اجرا کنید؛ اگر هدف شما انجام یک بازی چند نفره آنلاین با دوستان است، پس آن‌ها باید به سرور بازی دسترسی داشته باشند.

این سرور، می‌تواند یک سرور اجاره‌ای بر روی اینترنت یا کامپیوتری بر روی شبکه شما باشد. اگر گزینه دوم، مورد نظر شماست، پس دوستانتان باید به آن کامپیوتر دسترسی پیدا کنند.

آن‌ها می‌توانند با یک کامپیوتر یا لپ تاپ به به خانه شما آمده و به کامپیوتر شما متصل شوند اما اگر به هر دلیلی این کار امکان پذیر نباشد (خصوصا در دوران شیوع کرونا ویروس)؛ راه دیگری هم وجود دارد: اتصال به شبکه محلی با اینترنت بی‌سیم که بدون شک، راه خوبی برای انجام بازی‌های آنلاین است.

– تنظیم درست شبکه وایرلس برای دوستان

تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه

اگر یک سرور بازی به روتر شما متصل شده، پس شرایط مهیا است. حالا باید تنظیمات شبکه وایرلس خود را درست کنید و صرفا اتصال دوستان به مودم شما با رمز، کافی نخواهد بود. در ابتدا باید یک شبکه مهمان (Guest Network) بسازید و سپس مطمئن شوید که مودم در موقعیت مناسبی و حالت مطلوبی قرار دارد.

به یاد داشته باشید که این کار، با اتصال اصلی اینترنت شما هیچ ارتباطی ندارد و بر روی یک شبکه جداگانه خواهد بود. پس یک شبکه مهمان بسازید و با این کار، حتی کسانی که رمز عبور آن را دارند، نمی‌توانند به صورت غیرمجاز به اینترنت شما دسترسی داشته باشند. شما شاید یک سرور داده داشته باشد یا حتی یک چیز ساده‌تر، یک گوشی هوشمند با محتویات خصوصی مختلف، به جای اینکه در پشتی را به کل شبکه باز کنید، شما یک شبکه تازه برای مهمان‌ها می‌سازید و این مشکلات احتمالی امنیتی را به کلی برطرف می‌کنید.

ناگفته نماند که همه مودم‌ها، از شبکه ثانویه پشتیبانی نمی‌کنند؛ بنابر این ابتدا جزئیات مودم خود را مطالعه کنید تا مشخص شود آیا می‌تواند یک شبکه بی سیم موازی را اجرا کند یا خیر. همچنین ایده خوبی است که از گزینه ۲.۴ گیگاهرتز استفاده کنید، شاید از ۵ گیگاهرتز سرعت کمتری داشته باشد اما بُرد بالاتری دارد و برای اتصال نزدیکان ایده‌آل است.

یک نام مناسب بر روی این شبکه بگذارید و به جای رمز شبکه اصلی، رمز این شبکه مهمان را به دوستان و همسایگان بدهید.

– یافتن موقعیت مناسب برای مودم

محل قرارگیری و موقعیت همسایگان و دوستان، مشخص می‌کند که تا چه اندازه در دسترسی به این شبکه محلی موفق هستند. شما می‌توانید این مسئله را تا حدی بهتر هم کنید.

ابتدا در خانه خود، یک نقطه مرکزی بین خانه‌ها یا آپارتمان‌های دوستان پیدا کنید تا همه مودم‌ها بتوانند بهترین سیگنال را از دستگاه شما دریافت کنند. مودم بی سیم را در این نقطه مرکزی بگذارید و آنتن‌های آن را در جهت‌های مختلف قرار دهید و البته به دور از دیوارها تا چیزی جلوی آن را نگیرد. سپس به دوستان خود بگویید، کامپیوترهایی که قرار است به شبکه محلی شما وصل شوند را خاموش روشن کرده و پس از آن، قدرت سیگنال را بررسی کنند.

– سیگنال ضعیف است. چگونه آن را بهبود ببخشیم؟

گاهی پیش می‌آید که مودم در موقعیت خوبی قرار گرفته و همه بازیکنان هم به آن متصل شده‌اند اما سیگنال ضعیف است. روش‌های مختلفی برای بهبود سیگنال وجود دارد. بهترین راه شاید استفاده از یک تقویت کننده سیگنال وای فای (Wi-Fi signal booster) باشد، گاهی حتی بهتر است از دو تا استفاده کنید.

تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه

هدف شما این است که به همه اجازه دهید تا با یک سرعت یکسان بازی کنند، نه اینکه یک بازیکن با سرعت ۵۰ مگابیت بر ثانیه دچار مشکل شود و یک بازیکن دیگر دارای سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه باشد. با قرار دادن یک سرعت اولیه مناسب، این مشکل به راحتی قابل حل است. البته فراموش نکنید که کامپیوترهای قدیمی ممکن است در این زمینه دچار مشکل شوند و اگر مشخص شد مشکلات لگ یکی از دوستان شما ناشی از سیستم قدیمی‌اش است، باید به او پیشنهاد دهید که سخت افزارش را ارتقا دهید.

– پیدا کردن بازی‌های مناسب

تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه

بازی های زیادی وجود دارند که دارای بخش چند نفره آنلاین یا آفلاین هستند. اگر قصد تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه را دارید، باید بدانید که از کجا می‌توان بازی‌های مناسب پیدا کرد. شما باید یک سرور بازی هم داشته باشید یا پیدا کنید. در پایین نام تعدادی بازی لن را آورده‌ایم که می‌توانید به تجربه را بپردازید:

– بازی Slapshot
– بازی HYPERCHARGE: Unboxed
– بازی Command & Conquer
– بازی Din’s Legacy
– بازی Dead by Daylight
– بازی DiRT Rally
– بازی Bombernauts
– بازی Torchlight II
– بازی Golf With Your Friends
– بازی Halo: The Master Chief Collection
– بازی Duke Nukem 3D
– بازی Killing Floor 2
– بازی HELLDIVERS™ Dive Harder
– بازی Company of Heroes 2

– با دوستانتان در ارتباط باشید

تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه

انجام بازی های چند نفره لذت بخش است اما اگر نتوانید با آن‌ها صحبت کنید، این حس را خواهید داشت که در حال انجام بازی تک نفره هستید. در حال حاضر نرم افزارهای خوب زیادی برای گفتگوی صوتی وجود دارد اما محبوب‌ترین آن‌ها، دیسکورد (Discord) است که به شما اجازه می‌دهد، سرور اختصاصی خودتان را داشته باشید. دیسکورد علاوه بر رایانه‌های شخصی، قابلیت نصب بر روی اندروید و آی او اس را هم دارد. شما می‌توانید نرم افزار موبایل استیم چت را نیز استفاده کنید که فقط از طریق گوشی‌های هوشمند قابل دسترسی است. اگر هم دوست شما دقیقا در آپارتمان رو به رو زندگی می‌کند، می‌توانید پنجره را باز کرده و نام او را فریاد بزنید.

فراموش نکنید که پس از اتمام بازی، شبکه مذکور را غیرفعال کنید؛ مگر اینکه دوستانتان بخواهند پس از خروج شما هم به بازی کردن ادامه دهند. همچنین پیشنهاد می‌شود که رمز را هر بار تغییر داده و سرور را هم همیشه به روز رسانی کنید تا دچار مشکل نشود.

همچنان مطالعه کنید:

حل مشکل کرش کردن بازی یا بیرون پریدن ناگهانی از بازی در ویندوز

اگر هم می‌خواهید با افراد بیشتری بازی کنید یا با کسانی که لزوما در نزدیکی محل زندگی شما نیستند، از ویژگی ریموت پلی (Remote Play Together) پلتفرم استیم استفاده نمایید که به وسیله آن، می‌توان به راحتی با دوستان بازی کرد و لزومی ندارد که آن‌ها حتما یک نسخه از بازی را خریداری کرده باشند. قابلیت ریموت پلی به صورت آنلاین هم امکان پذیر است.

اگر در زمینه تنظیم وای فای برای بازی های تحت شبکه سوال یا مشکلی دارید، آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.