تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر : 59040

راهنمای بازی Deathloop برای تازه واردها

راهنمای بازی Deathloop برای تازه واردها

راهنمای بازی Deathloop برای تازه واردهااگر بازی Deathloop – دث لوپ را به تازگی آغاز کرده‌اید، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.
بازی Deathloop به یکی از بهترین بازی‌ه..

بازی Deathloopراهنمای بازی Deathloop برای تازه واردها

اگر بازی Deathloop – دث لوپ را به تازگی آغاز کرده‌اید، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بازی Deathloop به یکی از بهترین بازی‌های سال تبدیل شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ اگر می‌خواهید به سراغ این عنوان بروید، بهتر است که نکات زیر را در یاد داشته باشید.

اگر اخبار بازی‌ها را دنبال می‌کنید، احتمالا از دث لوپ شنیده‌اید؛ یکی از بزرگ‌ترین عناوین سال که توسط استودیوی آرکین (Arkane Studios) ساخته شده. همان استودیوی محبوبی که عناوین درخشانی همچون دیس آنرد (Dishonored) و پری (Prey) را در کارنامه دارد و حالا یک اثر نوآورانه دیگر را به طرفداران تقدیم کرده است.

اگر آثار قبلی استودیوی آرکین را تجربه نکرده‌اید، ممکن است که مکانیک‌های گیم پلی و فضای دث لوپ کمی پیچیده به نظر برسد. جزئیات زیادی در این بازی وجود دارد که شاید به راحتی از کنار آن‌ها عبور کنید و در همین راستا، با مشکلات زیادی رو به رو شوید. آرکین، سبک و سیاق خاصی در بازی‌سازی دارد و بازیکنان را به انجام آثار به صورت خلاقانه تشویق می‌کند اما اگر با دث لوپ همانند یک بازی شوتر معمولی رفتار کنید، نه تنها لذت زیادی از آن نمی‌برید بلکه ارزش واقعی آن را نیز درک نخواهید کرد.

راهنمای بازی Deathloop برای تازه واردها

بازی Deathloop در رابطه با دو آدم‌کش است که در یک حلقه‌ زمانی (Timeloop) گرفتار شده‌اند و باید تا ابد، یک روز بخصوص را تکرار کنند. شما در نقش مردی به نام کولت (Colt) بازی می‌کنید، کسی که برای خروج از این حلقه زمانی، باید قبل از اینکه روز به پایان برسد، هشت آدم مختلف را به قتل برساند. شما در هر چرخه، اسلحه‌ها و تجهیزات تازه‌ای پیدا می‌کنید که می‌توانید در چرخه‌ی بعدی آن‌ها را به کار بگیرید. اگر این بازی را به تازگی آغاز کرده‌اید، نکات زیر می‌توانند تا حدی کمک کننده باشند. در ضمن بخش آموزشی بازی را جدی بگیرید و به نکاتی که گفته می‌شود، حتما توجه کنید.

– تنظیمات گرافیکی را تغییر دهید

بازی Deathloop

اگر بر روی رایانه‌های شخصی بازی می‌کنید، حتما از مشکلاتی که این نسخه دارد، آگاه هستید. متاسفانه بازی به خوبی بهینه‌سازی نشده و حتی کسانی که سیستم‌های قدرمندی داشته‌اند، در بعضی از بخش‌ها با لگ، تاخیر یا کراش رو به رو بوده‌اند که قطعا با به‌روزرسانی‌های بعدی برطرف می‌شود.

برای جلوگیری از این مشکلات، توصیه می‌کنیم که ابتدا ببینید آیا رایانه‌ی شما توانایی اجرای بازی را دارد یا خیر. دث لوپ در مقایسه با بعضی از عنوان روز، به سیستم مورد نیاز نسبتا بالاتری نیاز دارد و بر روی سخت افزارهای ضعیف، از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

کارت گرافیک خود را حتما به‌روزرسانی کنید، چرا که تاثیر شگفت انگیزی در اجرای بهتر بازی دارد. سپس از بخش تنظیمات به آزمون و خطا بپردازید تا ببینید چگونه می‌توانید بالاترین نرخ فریم را دریافت کنید و جلوی کراش کردن بازی را بگیرید.

همچنین با توجه به مشکلاتی که نسخه‌ی فعلی دارد، حتی اگر بر روی یک رایانه‌ یا لپ تاپ قدرتمند بازی می‌کنید، توصیه می‌شود بعضی از بخش‌های گرافیکی را تغییر دهید تا بازی روان‌تر اجرا شود. برای مثال، موشن بلور (Motion blur) را خاموش کنید یا کیفیت آب (Water quality) و تکسچرها را کاهش دهید. بازی در زمینه‌ی رندر کردن سایه‌ها نیز مشکل دارد، بنابر این کیفیت آن را نیز می‌توانید کمتر کنید.

– همه‌ی نقاط را با دقت جستجو نمایید

بازی Deathloop

دنیای بازی Deathloop شاید گسترده نباشد اما چهار منطقه دارد که می‌توان برای ساعت‌ها در آن‌ها به گشت و گذار پرداخت و از رازهای جالبی پرده برداشت. زمانی که وارد یک منطقه می‌شوید، بازی، شما را به سوی اهداف و ماموریت‌های اصلی هدایت می‌کند اما لزومی ندارد که برای انجام آن‌ها عجله داشته باشید. در واقع ایده‌ی خوبی است که یک منطقه را در یک زمان بخصوص از روز جستجو کنید و به فکر ماموریت اصلی نباشید.

گشت و گذار در بازی‌های استودیوی آرکین تنها به باز کردن درها و قدم زدن در کوچه‌‌های مخفی خلاصه نمی‌شود. هر کدام از چهار منطقه‌ی اصلی بازی شامل بخش‌های مختلفی است که می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کرده و با رازهای مخفی هیجان انگیزی رو به رو شوید. بازیکنان کنجکاوی که زمان زیادی را صرف این مسائل می‌کنند، ناامید نخواهند شد.

– هر کدام از سرنخ‌ها اهمیت دارند

بازی Deathloop

اما یکی از بهترین چیزهایی که از گشت و گذار بدست می‌آورید، «سرنخ» است. سرنخ‌ها در واقع ماموریت‌های فرعی بازی هستند که جزئیات بیشتری از داستان بازی Deathloop ارائه می‌دهند. این ماموریت‌ها و سرنخ‌ها اگرچه کاملا اختیاری هستند اما توصیه می‌کنیم که حتما به سراغشان بروید و آن‌ها را پیدا کنید. در غیر این صورت، پس از پایان بازی شاید درک درستی از داستان آن نداشته باشید و بعضی از اتفاقاتی که در طول داستان رخ داده را به درستی درک نکنید.

این ماموریت‌های فرعی البته فوایدی هم دارند، از جمله اینکه اسلحه‌ها، آیتم‌ها و تجهیزات تازه‌ای دریافت می‌کنید. در ضمن انجام بعضی از ماموریت‌ها، ممکن است در ماموریت‌ اصلی نیز تاثیر بگذارد، بنابر بی‌تفاوت از کنارشان عبور نکنید و برای انجام دادن‌شان نیز صبور باشید.

– در ساعات مختلف روز، به مناطق پیشین بازگردید

بازی Deathloop

جزیره‌ی بلک ریف (Blackreef) که اتفاقات بازی در آن رخ می‌دهد، در طول روز به طور کلی تغییر می‌کند. بخشی از یک منطقه که صبح به آن قدم گذاشته‌اید، در ظهر شاید کاملا متفاوت باشد. بنابراین پس از به اتمام رساندن بخش آموزشی، توصیه می‌کنیم که هر کدام از مناطق بازی را در ساعات مختلف روز دیدن کنید. البته منظورمان از ساعات روز، در دنیای خود بازی است و نه در واقعیت.

پس به جای منتظر ماندن برای اسلات زمان (Time slot) بعدی، از زمانی که برای کولت باقی مانده استفاده کرده و به مناطق مختلف بروید، سرنخ جمع کنید و حتی برای لوت، ویژینری‌ها (Visionary) را از بین ببرید. این کارها شاید به پیشرفت داستان اصلی کمک نکند اما به پیشرفت شخصیت شما کمک می‌کند.

پی‌نوشت: ویژینری‌ها گروهی از دانشمندان، هنرمندان و غیره هستند که ترسی از به قتل رساندن دیگران ندارند و با کشتن آن‌ها، می‌توانید تجهیزات کمیاب و خوبی بدست بیاورید.

– راه‌های مختلفی برای ورود به هر منطقه وجود دارد

بازی Deathloop

گشت و گذار را که کنار بگذاریم، یکی از نگرانی‌های اصلی کولت، تکمیل کردن ماموریت‌های اصلی است. برای انجام این ماموریت‌ها، باید وارد مناطقی شوید که نگهبانان متعددی دارند یا باید یک ویژینری‌ را از پای درآورید و با ده‌ها اترنالیست (Eternalists) مبارزه کنید. انجام بعضی از ماموریت‌ها در نگاه اول غیرممکن به نظر می‌رسد و شما را می‌ترساند.

اما استودیوی آرکین نمی‌خواهد که شما را مجبور کند همیشه از در اصلی به قلب دشمن بزنید. برای ورود به هر منطقه، مسیرهای مختلفی وجود دارد که با کمی بالا رفتن از دیوارها و پریدن، می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. گاهی با پیدا کردن یک رمز، می‌توانید یک درب قفل شده را باز کنید و راحت‌تر وارد یک منطقه شوید. بعضی وقت‌ها هم البته مجبور به مبارزه هستید و یا باید دوربین‌های امنیتی را هک کنید. رمز موفقیت اما این است که به دنبال راه‌ حل‌های متفاوت بوده و خلاق باشید.

– خشونت تنها راه برای پیشروی نیست

بازی Deathloop

بازی Deathloop شاید از ژانرهای دیگر هم وام گرفته باشد اما در نهایت یک شوتر اول شخص است. کولت ابزار زیادی برای نابود کردن دشمنان دارد؛ بخصوص از زمانی که تجهیزات‌اش را این‌فیوز (Infuse) می‌کند، تبدیل به یک قدرت توقف ناپذیر می‌شود. اما قبل از اینکه به این درجه برسید، توصیه می‌کنیم که هوشمندانه مبارزه کرده و خودتان را در موقعیت‌های سخت قرار ندهید.

دشمنان آسیب زیادی به کولت وارد می‌کنند، خصوصا زمان‌هایی که به صورت گروهی در مقابل شما قرار می‌گیرند. اترنالیست‌ها معمولا نزدیک به هم هستند و کمتر پیش می‌آید که به صورت انفرادی با آن‌ها به مبارزه بپردازید. با این تفاصیل، شاید بهتر باشد که همیشه به خشونت متوسل نشوید. پس صبوری کنید و به صورت مخفی‌کارانه از بعضی مناطق عبور نمایید یا تلاش کنید تا دشمنان را بدون اینکه کسی متوجه شود، از بین ببرید.

– اهمیت قابلیت این‌فیوز (Infuse)

بازی Deathloop

زمانی که به تجهیزات می‌رسیم، «این‌فیوز کردن» مهم‌‎ترین چیزی است که باید در ذهن داشته باشید. این‌فیوز بدین معناست که بتوانید آیتم‌ها را در میان لوپ‌ها بیرون بکشید و آن‌ها را ذخیره کنید تا در حلقه‌های زمانی بعدی نیز قابل استفاده باشند. در واقع رمز موفقیت در این است که ابتدا بهترین تجهیزات ممکن را پیدا کنید و سپس آن‌ها را با خود ببرید اما این کار آسان نیست، زیرا برای این‌فیوز کردن به رزیدیوئم (Residuum) نیاز دارید که لازمه‌ی اصلیِ این‌فیوز کردن است.

برای بسیاری از تجهیزات معمولی که در ابتدای بازی بدست می‌آورید، بهتر است رزیدیوئم هدر ندهید. این آیتم‌ها را باز هم به راحتی می‌توان پیدا کرد، بنابراین چندان به آن‌ها اهمیت ندهید. به طور کلی توصیه می‌کنیم که اسلحه‌ها و دیگر چیزهایی که در بخش‌های اولیه پیدا می‌کنید را نیز این‌فیوز نکنید زیرا ارزش چندانی ندارند. ناگفته نماند که رزیدیوئم را نمی‌توانید با خود به لوپ بعدی ببرید و اگر یک حلقه زمانی به پایان برسد، رزیدیوئم‌های باقی مانده از بین می‌روند.

– اسلب‌ها (Slabs) باید اولویت اول شما باشند

بازی Deathloop

«اسلب»، کولت را به یک شخصیت قدرتمند تبدیل می‌کند و همان قدرت‌های فراطبیعی است که به او اجازه می‌دهد نامرئی یا تله‌ پورت شود. اسلب‌ها از اسلحه‌ها و تجهیزات دیگر مهم‌تر هستند و بدون آن‌ها، کار سختی در مبارزات دارید. در مجموع، ۵ اسلب داریم: ایثر (Aether)، کارنسیس (Karnesis)، هَوِک (Havoc)، شیفت (Shift) و نکسوس (Nexus). هر کدام از این‌ها قابلیت ارتقاء نیز دارند. فراموش نکنید که برای حفظ اسلب‌ها باید آن‌ها را نیز این‌فیوز کنید، در غیر این صورت، در حلقه‌ی زمانی بعدی در دسترس نخواهند بود.

بهترین راه برای دستیابی به اسلب‌ها، شکار ویژینری‌ها یا جولیانا است و در ادامه باید رزیدیوئم‌ کافی برای این‌فیوز کردن‌شان را هم داشته باشید. از نظر کارایی، ایثر و شیفت مهم‌تر هستند زیرا به مخفی کاری و حرکت سریع‌تر در محیط کمک می‌کنند اما ایده‌آل این است که تمامی اسلب‌ها را داشته باشید. رزیدیوئم‌ را برای اسلب‌ها به کار بگیرید و البته اگر یک اسلب را از دست دادید، جای نگرانی نیست، می‌توانید در حلقه‌های بعدی یک بار دیگر به سراغ همان ویژینری که کشته‌اید، بازگردید و یک مبارزه دیگر را آغاز کنید.

– برای رویارویی با جولیانا آماده باشید

بازی Deathloop

در کنار اترنالیست‌ها و ویژینری‌ها، یک دشمن عذاب‌آور دیگر هم در بازی وجود دارد: جولیانا. او در بعضی از ماموریت‌ها، به صورت ناگهانی و تصادفی به شما حمله می‌کند. کنار آمدن با جولیانا آسان نیست، او گاهی بعضی از درب‌ها و ورودی‌ها را نیز می‌بندد تا شما را مجبور به مبارزه کند.

شما می‌توانید با او مبارزه کنید اما در بخش‌های اولیه، انجام چنین کاری پیشنهاد نمی‌شود زیرا او بسیار قدرتمند است. در نتیجه، حرکت منطقی‌تر شاید این باشد که یک رادیو را در نزدیکی خود پیدا کرده و آن‌ را هک کنید تا درب‌ها باز شوند و سریعا فرار کنید.

جولیانا تنها در مناطقی به شما حمله می‌کند که ویژینری‌ها نیز حضور دارند. در ضمن اگر به صورت آنلاین بازی می‌کنید، جولیانا در واقع یک بازیکن واقعی خواهد بود و باید بدانید که شکست دادن یک بازیکن واقعی، کار بسیار سخت و دشواری است.

– از محیط به نفع خود استفاده کنید

بازی Deathloop

کولت به تدریج، تجهیزات و قدرت‌های لازم برای رویارویی با دشمنان را بدست می‌آورد اما محیط بازی را نباید نادیده بگیرید و می‌تواند به یکی از سلاح‌‎های اصلی شما تبدیل شود. در محیط، جزئیات زیادی وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه کنید می‌توانید از یک منطقه راحت‌تر عبور کرده یا دشمنان را غافل‌گیر کنید. حتی می‌توانید برای دشمنان تله بگذارید و آن‌ها را به نقطه‌هایی بکشانید که می‌خواهید.

در محیط، تارت‌ها (Turrets) را نیز می‌توانید پیدا کنید؛ همان اسلحه‌های شلیک خودکار که در بعضی از بخش‌ها بر روی زمین قرار گرفته‌اند و معمولا در اختیار دشمن هستند. با هک کردن یک تارت، این سلاح به یکی از متحدان شما تبدیل می‌شود و به دشمنان شلیک می‌‌کند.

همچنین مطالعه کنید: بازی Resident Evil Village و ۱۵ نکته برای تازه واردها

بازی دث لوپ هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی و کنسول پلی استیشن ۵ در دسترس قرار دارد.

آیا بازی Deathloop را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبعgamerantمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.