تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
کد خبر : 44315

دو خودروی برقی آئودی معرفی شدند: Q4 E-Tron و Q4 Sportsback E-Tron

دو خودروی برقی آئودی معرفی شدند: Q4 E-Tron و Q4 Sportsback E-Tron

دو خودروی برقی آئودی معرفی شدند: Q4 E-Tron و Q4 Sportsback E-Tronکمپانی آئودی مدتی است که به تولید خودروهای برقی روی آورده است. اولین تلاش این کمپانی در عرصه تولید خودروهای برقی با اتوموبیل کراس‌اور E-Tron در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. آئودی این خودرو را در اینگلوشتات، شهری که قلب تپنده این کمپانی محسوب می‌شود، تولید کرد. البته آئودی تلاش‌های ناموفقی در این عرصه مانند اتوموبیل برقی R8 E-Tron نیز داشته است. به هر حال زنجیره خودروهای برقی آئودی با عرضه مدل E-Tron Sportsback و E-Tron GT به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ ادامه پیدا کرد. اکنون این کمپانی با معرفی دو مدل Q4 E-Tron و Q4 Sportsback E-Tron به لاین‌آپ اتوموبیل‌های برقی خود تنوع زیادی بخشیده است.
این دو خودوری برقی به عنوان رقیب مستقیم اتوموبیل‌های برقی دیگری مانند تسلا Model Y و فورد موستانگ Mache-E و هم‌چنین خودروی برقی کمپانی برادر آئودی یعنی Volkswagen ID.4 معرفی شده‌اند. کمپانی آئودی قصد دارد این دو مدل خودرو را در سه مدل در قاره سبز عرضه کند (اطلاعاتی از مدل‌های آمریکای شمالی در دسترس نیست). آپشن‌های هنگام خرید این خودروها در هنگام عر..

دو خودروی برقی آئودی معرفی شدند: Q4 E-Tron و Q4 Sportsback E-Tron

کمپانی آئودی مدتی است که به تولید خودروهای برقی روی آورده است. اولین تلاش این کمپانی در عرصه تولید خودروهای برقی با اتوموبیل کراس‌اور E-Tron در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. آئودی این خودرو را در اینگلوشتات، شهری که قلب تپنده این کمپانی محسوب می‌شود، تولید کرد. البته آئودی تلاش‌های ناموفقی در این عرصه مانند اتوموبیل برقی R8 E-Tron نیز داشته است. به هر حال زنجیره خودروهای برقی آئودی با عرضه مدل E-Tron Sportsback و E-Tron GT به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ ادامه پیدا کرد. اکنون این کمپانی با معرفی دو مدل Q4 E-Tron و Q4 Sportsback E-Tron به لاین‌آپ اتوموبیل‌های برقی خود تنوع زیادی بخشیده است.

این دو خودوری برقی به عنوان رقیب مستقیم اتوموبیل‌های برقی دیگری مانند تسلا Model Y و فورد موستانگ Mache-E و هم‌چنین خودروی برقی کمپانی برادر آئودی یعنی Volkswagen ID.4 معرفی شده‌اند. کمپانی آئودی قصد دارد این دو مدل خودرو را در سه مدل در قاره سبز عرضه کند (اطلاعاتی از مدل‌های آمریکای شمالی در دسترس نیست). آپشن‌های هنگام خرید این خودروها در هنگام عرضه که خریداران ‌می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند متشکل است از: برخوردار بودن از دو باتری، دیفرانسیل عقب و تمام دیفرانسیل.

فروش این دو مدل در ماه ژوئن در کشور آلمان با قیمت ۴۱,۵۰۰ یورو آغاز خواهد شد. این دو اتوموبیل در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۱ در آمریکای شمالی نیز عرضه خواهند شد؛ کمپانی آئودی درباره قیمت آن‌ها در این کشور خاطرنشان کرد که چیزی پایین تر از ۴۵,۰۰۰ دلار خواهد بود.

مطالب مرتبط:

  • ساکنان محلی ورمونت از برگزاری تورهای آموزشی کمپانی فورد ناراضی هستند
  • تصاویر جدیدی از مرسدس بنز AMG One لو رفت

در زمان عرضه، مدل Q4 E-Tron در سه نوع مختلف عرضه خواهد شد که تفاوت آن‌ها در نوع باتری و میزان قدرت آن‌ها خواهد بود. خودروی پایه این مدل که Q4 35 نام دارد، دارای یک باتری ۵۲ کیلوواتی و یک موتور برقی در عقب خود با قدرت ۱۶۸ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتون-متر نیروی گشتاور است. این مدل اولیه تنها به دیفرانسیل عقب مجهز می‌باشد که شتاب صفر تا صد آن چیزی در حدود ۹ ثانیه است. مدل Q4 35 در تست آلایندگی و مصرف سوخت اروپا (WLTP) عدد ۳۴۱ کیلومتر را به ثبت رسانده است.

مدل متوسط Q4 40 E-Tron مجهز به یک موتور ۷۷ کیلوواتی در عقب خود به همراه یک موتور برقی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار است. این مدل هم همانند خودروی پایه تنها به دیفرانسیل عقب مجهز است. شتاب صفر تا صد آن تنها در حدود نیم ثانیه (۸٫۵ ثانیه) از مدل پایه کم‌تر است. و عدد آن در تست آلایندگی WLTP چیزی در حدود ۵۲۰ کیلومتر است. اگر این مشخصات کمی برایتان آشنا به نظر می‌آیند، باید بگویم که این مدل متوسط بسیار شبیه به خودروی برقی فولکس‌واگن یعنی Volkswagen ID.4 است. البته کمپانی آئودی ادعا کرده است که طراحی و مهندسی به کار رفته در آن بسیار متفاوت‌تر از اتوموبیل برقی فولکس‌واگن است.

آئودی Q4 E-Tron
آئودی Q4 E-Tron
Q4 E-Tron
Q4 E-Tron

و در نهایت بهترین خودروی این مدل یعنی Q4 50 E-Tron یا همان Sportsback می‌باشد. این خودروی قدرتمند مجهز به یک موتور ۷۷ کیلوواتی و دو موتور الکتریکی است، یکی در عقب خودرو و دیگری در جلوی آن. این اتوموبیل قدرتی معادل ۲۹۵ اسب بخار دارد و شتاب صفر تا صد آن ۶٫۲ ثانیه است. عدد ثبت شده WLTP در حالت عادی ۴۸۸ کیلومتر است و در حالت Sportsback به ۴۹۷ کیلومتر نیز می‌رسد. باتری‌های این خودرو ظرفیتی ۱۲۵ کیلوواتی دارند که برای یک خودروی برقی فوق‌العاد به نظر می‌رسد. این مدل توانایی حمل بار تا ۱۲۰۰ کیلوگرم را دارد؛ این در حالی است که دو مدل Q4 40 و Q4 35 توانایی حمل بار تنها تا ۱۰۰۰ کیلوگرم را دارند.

مشخص است که این مدل جدید Q4 شباهت‌هایی به مدل‌های قدیمی تر E-Tron دارد، مانند پنجره مشبک شش ضلعی آن در جلوی خودرو و چراغ‌های LED عقب آن. اما طراحی آن به گونه‌ای است که می‌توان گفت شکل و شمایل مربوط به خود را دارا است و منحصر به فرد است. میله‌های روی سقف در مدل Sportsback نسبت به مدل‌های قدیمی که بر روی سقف دو خودروی دیگر Q4 نیز قرار دارند، باریک‌تر شده است. خریداران هم‌چنین می‌توانند بین تایرهایی با اندازه ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اینچی به همراه ۸ رنگ مختلف برای آن‌ها انتخاب کنند. خریداران اروپایی می‌توانند چراغ‌های جلو را از نوع LED Matrix انتخاب کنند، ولی در آمریکای شمالی به دلیل ممنوع بودن استفاده از چنین چراغ‌ها، مشتریان آمریکایی از چنین آپشنی محروم خواهند بود.

از نظر اندازه، این دو مدل آئودی نسبت به خودروهای رقیب خود مانند تسلا Model Y و فورد موستانگ Mache-e بسیار کوچک‌تر هستند و اندازه‌ای تقریباً نصف آن‌ها دارند. فاصله بین دو محور این دو مدل ۲٫۸ متر است و طول کل خودرو ۴٫۶ متر است. ضخامت تایرهای این دو مدل ۱۵۸۵ میلی‌متر در جلو و ۱۵۶۵ میلی‌متر در عقب است که باز هم از خودروهای تسلا و موستانگ باریک‌تر هستند.

آئودی Q4
آئودی Q4
آئودی Q4
آئودی Q4

حتی با این اندازه‌های کوچک، مهندسان کمپانی آئودی تمام تلاش خود را کرده‌اند تا اتاقکی راحت و جا دار برای آن طراحی کنند. مدل استاندارد Q4 چیزی در حدود نیم متر مربع در پشت صندلی‌های عقب فضا دارد و با خواباندن آن‌ها، این فضا به ۱٫۵ متر مربع هم می‌رسد. مدل Sportsback حتی فضای بیش‌تری را در پشت صندلی‌های عقب در خود جای داده است. برای روکش صندلی‌ها، کمپانی آئودی بین چرم ناپا و چرم مصنوعی به مشتریان خود حق انتخاب داده‌ است.

صفحه نمایش لمسی داخل خودرو اندازه‌ای ۱۰ اینچی دارد. کمپانی آئودی یک گزینه اضافه‌ی دیگر برای صفحه‌نمایش قرار داده است که اندازه‌ای ۱۱ اینچی دارد و هم‌چنین قابلیت اتصال به تلفن‌های همراه آیفون و اندروید را از طریق اپلیکیشن‌های Apple CarPlay و Android Auto connectivity دارا است. این صفحه نمایش ۱۱ اینچی بزرگ‌ترین صفحه نمایشی است که آئودی تاکنون در خودروهای خود به کار برده است. هم‌چنین مدل‌های Q4 مجهز به یک قابلیت جدید هستند که هیچ‌وقت در خودروهای آئودی مورد استفاده قرار نگرفته است: یک دستیار صوتی مختص به خودرو که با گفتن “Hey, Audi” فعال می‌شود.

این مدل‌ خودروها هم‌چنین مجهز به یک مسیریاب مخصوص هستند که این کمپانی آن را E-Tron Route Planner نامیده است. وظیفه این مسیریاب، یافتن سریع‌ترین راه‌ها و ایستگاه‌های شارژ خودرو است. مسیریاب اشاره شده هم‌چنین بهترین زمان برای رانندگی، شارژ کردن و زمان مورد نیاز برای رسیدن به مقصد را نیز به شما اعلام می‌کند. مدل‌های Q4 دارای یک اسپیکر Sonos نیز هستند که آئودی ادعا کرده است این تکنولوژی برای اولین بار است که در صنعت خودرو استفاده می‌شود.

خریداران آلمانی می‌توانند در اوایل تابستان امسال خودروهای خود را تحویل بگیرند. اما مشتریان آمریکایی آن باید تا پایان سال جاری صبر کنند. مسئله اصلی در مورد فروش این مدل در آمریکای شمالی این است که آئودی هنوز قیمت قطعی آن را در این ناحیه مشخص نکرده است، اما اطمینان داده است که این قیمت بیش‌تر از ۴۵,۰۰۰ دلار نخواهد بود.

متبع: Motor1

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.