تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۳۰
کد خبر : 72190

در صورت تصویب قانون جدید، اپل مجبور به مجهز کردن آیفون به درگاه USB-C خواهد شد

در صورت تصویب قانون جدید، اپل مجبور به مجهز کردن آیفون به درگاه USB-C خواهد شد

در صورت تصویب قانون جدید، اپل مجبور به مجهز کردن آیفون به درگاه USB-C خواهد شدماجرای اپل و مجهز کردن گوشی های آیفون به درگاه USB-C پایان ندارد و حالا به لطف یک قانون جدید، ممکن است اپل سرانجام مجبور ب..

در صورت تصویب قانون جدید، اپل مجبور به مجهز کردن آیفون به درگاه USB-C خواهد شد

ماجرای اپل و مجهز کردن گوشی های آیفون به درگاه USB-C پایان ندارد و حالا به لطف یک قانون جدید، ممکن است اپل سرانجام مجبور به استفاده از پورت یو اس بی تایپ سی در گوشی‌هایش شود.

سال‌ها است درگاه USB-C به یک استاندارد در میان تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی تبدیل شده اما اپل همچنان روی استفاده از درگاه لایتنینگ، پافشاری می‌کند. در سال‌های اخیر انتقاداتی زیادی از شرکت اپل و اقداماتش صورت گرفته که یکی از آن‌ها، عدم استفاده از درگاه یو اس بی تایپ سی بوده است.

نکته قابل توجه درباره این موضوع، مزایای زیست محیطی استفاده از درگاه USB-C در گوشی های آیفون است. اپل در آیفون ۱۲ به بهانه حفاظت از محیط زیست شارژر را از جعبه گوشی‌هایش حذف کرد. اما حالا با وجود فشارهایی که از طرف ارگان‌هایی مانند کمیسیون اروپا به اپل وارد می‌شود، اپل حاضر به استفاده از درگاه USB-C در آیفون نیست.

اتحادیه اروپا برای استفاده از درگاه USB-C در گوشی‌های آیفون، به جنگ اپل می‌رود

اپل در سال‌های اخیر نشان داده اهمیتی به نظرات کاربران نمی‌دهند و تنها دولت‌ها و سازمان‌های قدرتمند جهانی، می‌توانند رفتارهای این شرکت را تغییر دهند. پس از این که اپل مجبور شد به دلیل عدم قرار دادن شارژر در گوشی، در برزیل به پرداخت جریمه‌ای سنگین پرداخت کند، حالا باید به خواسته‌های اتحادیه اروپا بر خلاف میلش تن بدهد.

آیفون 14 / پورت USB-C یا لایتنینگ

اتحادیه اروپا برای کاهش زباله‌های الکترونیکی که هر ساله توسط کاربران تولید می‌شود، می‌خواهد تمام شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند را به استفاده از درگاه USB-C مجبور کند. این یعنی در صورت تصویب این قانون، اپل هم باید گوشی های آیفون خود را به درگاه USB-C مجهز کند. البته این به معنای مجهز شدن تمام آیفون‌های بازار به این پورت نیست و احتمالا این شرکت، آیفون‌هایی که در اروپا به فروش می‌رسند را به پورت یو اس بی تایپ سی مجهز کند.

زمانی که پیش‌نویس قانون سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا تنظیم شده بود، اپل به شدت به این طرح انتقاد کرد. این شرکت باور داشت استفاده از درگاه USB-C در گوشی های آیفون، از پیشرفت تکنولوژی جلوگیری می‌کند.

اولین آیفون جهان با پورت USB-C

نمایندگان اتحادیه و کمیسیون اروپا در گذشته علاقه خود به این طرح را نشان داده بودند و احتمال تصویب طرح اعلام شده بسیار بالا بود. حالا با تصویب این طرح، آخرین شانس‌های اپل برای استفاده از پورت لایتنینگ هم از بین رفت و دیر یا زود، این شرکت باید به قوانین اتحادیه اروپا تن دهد.

تمام گجت ها باید از پورت تایپ سی استفاده کنند

در صورت اجرای این طرح نه تنها گوشی‌های هوشمند، بلکه اکثر گجت‌ها مانند دوربین عکاسی، لپ تاپ، تبلت و … نیز باید به درگاه یو اس بی تایپ سی مجهز شوند. در قانون جدید اتحادیه اروپا، پورت یو اس بی تایپ سی به عنوان یک درگاه مشترک برای تمام دستگاه‌های الکترونیکی شناخته می‌شود. این ارگان باور دارد با استفاده تمام شرکت‌ها از این پورت، دیگر خبری از تولید زباله‌های الکترونیکی بیشتر با خرید و دور انداختن کابل‌های مختلف برای دستگاه‌های مختلف با پورت‌های متفاوت نخواهد بود.

با وجود تصویب قانون، اپل همچنان در آیفون از درگاه USB-C استفاده خواهد کرد!

دوم اردیبهشت ماه بود که خبری درباره عدم مجهز شدن آیفون ۱۴ به درگاه USB-C منتشر شد. اپل با درگاه یو اس بی تایپ سی غریبه نیست. این شرکت از این نوع پورت در محصولاتی مانند آیپدها استفاده کرده است. اما تا به امروز، هیچ نشانه‌ای از استفاده از این درگاه در آیفون‌ها مشاهده نشده است.

استاندارد جدید USB-C

قانون استفاده از پورت مشترک در تمام گجت‌ها، باید به تصویب مراجع بالادستی هم برسد و این پروسه‌، می‌تواند بسیار طولانی شود. اپل در حال توسعه و تولید نسل جدید آیفون است و بدون شک آیفون ۱۴، به درگاه USB-C مجهز نخواهد بود.

با حال احتمالا در ماه‌های آینده در کنار تصویب پیش‌نویس، مراجع بالادستی هم طرح کمیسیون اروپا را تصویب و تایید کنند. این یعنی به احتمال زیاد، در سری آیفون ۱۵ اپل سرانجام شاهد استفاده از درگاه USB-C خواهیم بود. البته این در صورتی است که مراحل تصویب کامل و اجرایی شدن قانون جدید اروپایی‌ها، خیلی طول نکشد.

منبع :toms guideمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.