تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر : 71900

در آیفون ۱۴ هم خبری از درگاه یو اس بی تایپ سی نخواهد بود

در آیفون ۱۴ هم خبری از درگاه یو اس بی تایپ سی نخواهد بود

در آیفون ۱۴ هم خبری از درگاه یو اس بی تایپ سی نخواهد بوداطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند شرکت اپل همچنان علاقه‌ای به استفاده از درگاه یو اس بی تایپ سی در گوشی‌های آیفون ندارد و آیفون ۱۴ هم از این پورت ب..

در آیفون ۱۴ هم خبری از درگاه یو اس بی تایپ سی نخواهد بود

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند شرکت اپل همچنان علاقه‌ای به استفاده از درگاه یو اس بی تایپ سی در گوشی‌های آیفون ندارد و آیفون ۱۴ هم از این پورت بهره نخواهد برد.

تقریبا چند روز پس از معرفی گوشی های سری آیفون ۱۳ اپل، شایعات مربوط آیفون ۱۴ رسانه‌ای شدند. حالا با گذشت چندین ماه و نزدیک شدن به معرفی نسل جدید گوشی‌های آیفون، می‌تواند گفت شاهد اطلاعات دقیق‌تری هستیم و می‌توانیم با اطمینان بیشتری درباره گوشی‌های سری iPhone 14 اپل صحبت کنیم.

این سری در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد. با این که سری آیفون ۱۳ یک کپی بی‌شرمانه از نسل قبل بود و به سختی می‌شد تفاوت بزرگی را میان این دو سری مشاهده کرد، گفته می‌شود در آیفون ۱۴، سرانجام شاهد تغییرات گسترده‌ای خواهیم بود.

ماجرای اپل و عدم استفاده از پورت تایپ سی در آیفون ۱۴

احتمالا در سری iPhone 14، سرانجام از شر طراحی ناچ راحت شویم. طراحی حفره‌ای (یک حفره کپسولی و یک حفره دایره‌شکل)، برای جای دادن حسگر فیس آیدی و دوربین سلفی به گوشی های آیفون ۱۴ اپل خواهد آمد. یکی دیگر از خواسته‌های کاربران در کنار حذف ناچ، اضافه شدن پورت یو اس بی تایپ سی به گوشی‌های آیفون بوده است. اما به نظر می‌رسد اپل در سری آیفون ۱۴، این ویژگی مورد انتظار را اضافه نخواهد کرد و کاربران باید همچنان از درگاه لایتنینگ استفاده کنند.

عمر باتری آیفون 13 پرو مکس / USB-C در کنار لایتنینگ

USB-C در کنار لایتنینگ

همان طور که مطلع هستید، اپل هیچ مشکلی در استفاده از درگاه یو اس بی تایپ سی در محصولات دیگرش مانند مک‌ها ندارد. همچنین در گذشته، افرادی موفق شده‌اند آیفون های اپل را به درگاه یو اس بی تایپ سی مجهز کنند و این آیفون‌ها، دارای عملکردی معمولی و بدون ایراد بوده‌اند.

فشارها روی اپل کارساز نبود

در سال‌های اخیر، تنها کاربران نبودند که می‌خواستند از پورت تایپ سی در گوشی های آیفون استفاده شود. اتحادیه اروپا نیز به اپل فشار آورد تا از پورت تایپ سی در گوشی‌های آیفون استفاده کند. در حال حاضر تقریبا تمام تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی از USB-C در گوشی‌هایشان بهره می‌برند. در واقع اپل، تنها تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند است که از این درگاه استفاده نمی‌کند.

ال جی مشکل گیر کردن وی 20 در چرخه‌ی بوت را به گردن یو اس بی سی می‌اندازد

کمیسیون اروپا مدت‌ها است در تلاش است تا اپل را مجبور به استفاده از این درگاه کند اما هنوز موفق نشده است. ظاهرا اروپایی‌ها باید یک سال دیگر به تهدید این شرکت ادامه دهد. جالب است بدانید اپل برای استفاده از پورت لایتنینگ، به اتحادیه و کمیسیون اروپا اعلام کرد درگاه یو اس بی تایپ سی مضر است و از پیشرفت جلوگیری می‌کند!

پیشرفت‌های سری آیفون ۱۴ اپل

با این که نوع پورت آیفون ۱۴ اپل تغییر نخواهد کرد اما گفته می‌شود در این سری، شاهد پورت لایتنینگ از نوع USB 3.0 خواهیم بود. در نسل قبلی گوشی‌های آیفون، از یو اس بی ۲.۰ استفاده شده بود. این تغییر باعث می‌شود آیفون های جدید شرکت اپل بتوانند به سرعت فوق‌العاده ۵ گیگابیتی در انتقال اطلاعات با استفاده از کابل برسند. البته این تغییر، محدود به گوشی های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود. اپل در آیفون ۱۴ و نسخه مکس این سری، از یو اس بی نسل ۲.۰ استفاده خواهد کرد. بهتر است بدانید در گزارش‌هایی که پیش از این منتشر شده، گفته شده بود اپل در نسخه‌های غیر پرو سری iPhone 14، از تراشه‌های سال گذشته خود استفاده خواهد کرد.

در گجت نیوز بخوانید: چرا اپل از پورت USB-C در آیفون ها استفاده نمی‌کند؟

با وجود عدم پشتیبانی آیفون ۱۴ معمولی و مکس اپل از یو اس بی ۳.۰، این دو مدل به دوربین‌های سلفی پیشرفته‌‌تری مجهز خواهند شد. گفته می‌شود دوربین سلفی این سری،از قابلیت اتوفوکوس حرفه‌ای بهره می‌برند. همچنین گفته می‌شود آیفون ۱۴ پرو به نمایشگری از نوع LTPO مجهز می‌شود که تولیدکننده‌اش، سامسونگ خواهد بود. نمایشگر دیگر گوشی‌های سری آیفون ۱۴ اپل توسط شرکت چینی BOE تولید و تامین می‌شود.

با توجه به نزدیک شدن به زمان معرفی آیفون ۱۴، اطلاعات دقیق‌تری از این سری منتشر خواهد شد. برای دسترسی سریع‌تر به این اطلاعات، می‌توانید گجت نیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. با ما همراه باشید.

منبع :giz chinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.