تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر : 65407

خودروسازان فقط یک ماه وقت دارند استانداردهای فنی را رعایت کنند

خودروسازان فقط یک ماه وقت دارند استانداردهای فنی را رعایت کنند

خودروسازان فقط یک ماه وقت دارند استانداردهای فنی را رعایت کنند معاون سازمان ملی استاندارد با اشاره به فرصت یک ماهه خودروسازان برای رعایت استانداردهای فنی، گفت خودروهای داخلی از نظر کیفی با ..

خودروسازان فقط یک ماه وقت دارند استانداردهای فنی را رعایت کنند

معاون سازمان ملی استاندارد با اشاره به فرصت یک ماهه خودروسازان برای رعایت استانداردهای فنی، گفت خودروهای داخلی از نظر کیفی با محصولات روز دنیا فاصله زیادی دارند.

احسان ساده، معاون سازمان استاندارد با اشاره به این که قانون‌گذار ظرفیت بالایی را برای وظایف سازمان ملی استاندارد در نظر گرفته است، عنوان کرد خودرو در زندگی مردم نقش به‌سزایی دارد؛ در صورتی که سرپرست یک خانواده در جریان تصادفی آسیب ببیند، زندگی خانواده برای سال‌های زیادی تحت تأثیر این اتفاق قرار خواهد داشت.

اولتیماتوم جدی سازمان ملی استاندارد به خودروسازان

وی ادامه داد اولتیماتوم جدی به خودروسازان داده شد تا خودروهایی که تولید می‌کنند،‌ از مراحل ابتدایی تولید تا تحویل محصول نهایی، باید تمام ویژگی‌های فنی در آن‌ها در نظر گرفته شود. معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد در ادامه بیان کرد از استانداردهای ۸۵گانه خودرو ۹ مورد آن‌ها نظیر ترمز خودرو، دنده خودرو و… با بهانه‌های مختلف اقتصادی تعلیق شده است.

احسان ساده افزود به عقیده ما محصولات تولیدی از نظر کیفیت با خودروهای روز دنیا فاصله زیادی دارند و برای مصرف مردم چندان مناسب نیستند. علاوه بر این نحوه اجرای برخی از استانداردها نیز مورد انتقاد قرار دارد،‌ زیرا طی سال‌های گذشته دقت لازم برای ضمانت اجرای آن‌ها وجود نداشته است.

احسان ساده ادامه داد سازمان ملی استاندارد فرصت یک ماهه به خودروسازان داده تا به تعهدات خود عمل کنند. یعنی شرکت‌های خودروسازی برای اجرای تعهدات کیفی تا یک بهمن فرصت دارند. پس از اتمام این مهلت سازمان استاندارد وارد عمل می‌شود.

در اجرای این تعهدات بسیار جدی هستیم و با خودروساز شوخی نداریم،‌ زیرا اگر ما به نرمی رفتار کنیم مردم هیچ دسترسی به خودروساز ندارند. در شرایط کنونی کشور مصرف کننده توان خرید خودروی خارجی را ندارد و به همین خاطر به سراغ محصول داخلی می‌رود. از طرفی دیگر عرضه محدود خودرو باعث می‌شود که در بازار تشنگی ایجاد شود و به شکلی ثبت نام برای خرید خودرو موفقیت محسوب می‌شود. در حقیقت وقتی محصول با شرایط این‌چنینی به متقاضی تحویل داده می‌شود،‌ وی دیگر به مطالبه‌گری فکر هم نمی‌کند و از خرید خود رضایت کامل دارد.

معاون ارزیابی کیفیت سارمان ملی استاندارد در انتها خاطرنشان کرد که این سازمان علاوه بر نظارت بر اجرای دقیق استانداردها،‌ به موارد دیگری نظیر تولید، تأمین و خدمات پس از فروش نیز نظارت حداکثری خواهد کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.