تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر : 61324

خانه صادرات فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تأسیس می‌شود

خانه صادرات فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تأسیس می‌شود

خانه صادرات فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تأسیس می‌شود – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمد حسین ایمانی خوشخو اظهار کرد: صنایع خلاق و فرهنگی و فناوری‌های نرم در ایران دارای ظرف..

خانه صادرات فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تأسیس می‌شود – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمد حسین ایمانی خوشخو اظهار کرد: صنایع خلاق و فرهنگی و فناوری‌های نرم در ایران دارای ظرفیت‌های بیشماری است که باعث اشتغال زایی و ثروت آفرینی می‌شود. ازاین جهت نگاه‌ها به حوزه فناوری نرم میتواند ثروت آفرین باشد.

وی با اشاره به مزیت‌های نسبی و مطلق کشورها در توسعه و پیشرفتشان گفت: بحثی وجود دارد به نام مزیت نسبی و مزیت مطلق که کشورها در برخورداری از منابع به میزان کم ‌و زیاد دارای چنین مزیت‌هایی هستند. ما در کشورمان می‌توانیم مزیت مطلق خود را در حوزه فرهنگ جستجو کنیم و خوشبختانه مزیت‌های مطلق فراوانی در حوزه فرهنگی کشور داریم.

ایمانی تأکید کرد: ایران باداشتن فرهنگ غنی و تمدن چند هزارساله یاید زمینه ساز توسعه این فناوری‌ها باشد تا بتوان از توان و خلاقیت جوانان این مرز و بوم بهره برد. همچنین این نکته که فناوری‌های نرم و فرهنگی ایران از ویژگی‌هایی چون پیشران بودن در توسعه قدرت نرم، اقتصاد ملی و مقاومتی، درون زایی و برون گرایی برخوردار است را نباید نادیده گرفت.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی همچنین ادامه داد: دراین میان تأسیس خانه صادرات فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی نیز می‌تواند به انتقال این فرهنگ به خارج از مرزهای کشور مان و ارز آوری برای این بوم کمک کند، همچنین صادرات صنایع فرهنگی یکی از راه‌های معرفی ایران و جلوگیری از ایران هراسی است که پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی امروز سکان دار این هدف بزرگ و ملی شده است.

ایمانی خاطرنشان کرد: اگر در گذشته به صنایع فرهنگی توجه ویژه‌ای داشتیم امروز تحریم‌ها اینقدر آزار دهنده نبود، زیرا صادرات صنایع فرهنگی علاوه بر آورده مالی مستقیم برای کشورها در برندسازی کشورها در جهان کمک بزرگی می‌کند.

بازدید وزیر ارتباطات و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پارک علم و فناوری پردیس

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.