تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر : 70077

جنگ روسیه و اوکراین، فرصتی طلایی برای خودروسازان چینی

جنگ روسیه و اوکراین، فرصتی طلایی برای خودروسازان چینی

جنگ روسیه و اوکراین، فرصتی طلایی برای خودروسازان چینیبه دنبال تحریم های گسترده غرب علیه روسیه و خروج شرکتهای غربی از این کشور، حالا فرصتی طلایی برای خودروسازان چینی برای فعالیت بیشتر در روسیه فراهم شد..

جنگ روسیه و اوکراین، فرصتی طلایی برای خودروسازان چینی

به دنبال تحریم های گسترده غرب علیه روسیه و خروج شرکتهای غربی از این کشور، حالا فرصتی طلایی برای خودروسازان چینی برای فعالیت بیشتر در روسیه فراهم شده است.

به دنبال حمله روسیه به اوکراین، شرکت‌های خودروسازی اروپایی تصمیم گرفتند به فعالیت خود در روسیه پایان دهند، این اتفاق برای خودروسازان چینی می‌تواند بسیار خوش یمن باشد.

کشور چین باوجود حمله روسیه به اوکراین، اقدام به تحریم روسیه نکرده است و خودروسازان چینی که تا پیش از این در بازار روسیه حضور داشتند، تاکنون اعلام نکرده‌اند که آیا همچنان در این کشور فعالیت خواهند کرد یا خیر.

با محبوب‌ترین خودروسازان چینی بازار روسیه آشنا شوید

طی سال گذشته خودروسازان چینی مجموعا ۱۲۳ هزار دستگاه از محصولات خود را روانه بازار روسیه کردند که این یعنی رشد ۳ برابری صادرات در مقایسه با سال ۲۰۲۰. محبوب‌ترین برند چینی در بازار روسیه چری است. این برند طی سال ۲۰۲۱ میلادی ۴۱ هزار دستگاه از محصول خود را در بازار روسیه به فروش رساند که این موضوع خبر از رشد ۲۵۰ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ را می‌دهد.

دومین برند پرفروش چینی در بازار روسیه هاوال بوده است که ۳۹ هزار دستگاه از محصولات خود را در بازار روسیه به فروش رسانده است. رتبه سوم نیز در اختیار جیلی قرار داشته است. این برند طی سال گذشته مجموعا ۲۴ هزار دستگاه از محصولات خود را در بازار روسیه به فروش رسانده است. پایین‌تر از جیلی و در رتبه چهارم چانگان با فروش ۶ هزار دستگاه قرار گرفته است. پنجمین برند پرفروش چینی در بازار روسیه نیز فاو بوده است که موفق شده تا ۳ هزار دستگاه از محصولات خود را در بازار روسیه به فروش برساند. این میزان فروش باعث شده تا خودروسازان چینی دقیقا پس از ۱۰ برند پرفروش بازار روسیه قرار بگیرند.

گرچه جیلی از توقف تولید و عرضه محصولات خود در کشور روسیه خبر داده است،‌ اما در نتیجه عدم فعالیت شرکت‌های غربی، خودروسازان چینی می‌توانند سهم قابل توجهی از بازار روسیه را به خود اختصاص دهند.

یکی از شرکت‌هایی که پیش‌بینی می شود در نتیجه تحریم روسیه آسیب بسیاری ببیند، رنو است. این شرکت خودروسازی مالک شرکت اتوواز روسیه است. شرکتی که مالک لادا یعنی بزرگ‌ترین خودروساز روسیه است که در بازار این کشور سهم ۲۴ درصدی دارد. بازار روسیه حدود ۱۰ درصد بازار رنو را تشکیل می‌دهد و کارشناسان پیش بینی می‌کنند که عرضه خودرو به بازار روسیه طی سال جاری حدود ۷۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.