تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
کد خبر : 58036

جایگزین کردن تجهیزات هواوی در شبکه ایالات متحده چقدر هزینه دارد؟

جایگزین کردن تجهیزات هواوی در شبکه ایالات متحده چقدر هزینه دارد؟

جایگزین کردن تجهیزات هواوی در شبکه ایالات متحده چقدر هزینه دارد؟مقامات آمریکایی به هر شکلی که شده، حتی با وجود هزینه ۱.۹ میلیون دلاری به دنبال جایگزین کردن تجهیزات هواوی در شبکه ایالات متحده هستند.
خب..

تجهیزات هواوی در شبکه ایالات متحدهجایگزین کردن تجهیزات هواوی در شبکه ایالات متحده چقدر هزینه دارد؟

مقامات آمریکایی به هر شکلی که شده، حتی با وجود هزینه ۱.۹ میلیون دلاری به دنبال جایگزین کردن تجهیزات هواوی در شبکه ایالات متحده هستند.

خبرگزاری رویترز خبر از هزینه ۱.۹ میلیارد دلاری کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) به عنوان تیر خلاص بر علیه کمپانی هواوی داده است. ظاهراً این کمیسیون قصد دارد به تدریج تجهیزات شبکه هواوی که در سراسر ایالات متحده به خصوص در مناطق روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرد را طی برنامه‌ای با تجهیزات آمریکایی جایگزین کند.

تجهیزات هواوی در شبکه ایالات متحده جایگزین می‌شوند

وزارت بازرگانی ایالات متحده از هواوی به عنوان یک «تهدید برای امنیت ملی» یاد می‌کند و مدتیست که نام این شرکت را در لیست سیاه تجاری خود قرار داده است. مسئولات ایالات متحده ادعا می‌کنند که هواوی با ارتش چین همکاری می‌کند و به همین خاطر نسبت به تجهیزات مخابراتی هواوی در خاک ایالات متحده هم مشکوک هستند. آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند که هواوی از طریق تجهیزات ماهواره‌ای خودش که در سرتاسر ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته، اطلاعات آمریکایی‌ها را می‌دزدند و آن را برای مقاصد جاسوسی در اختیار ارتش کمونیست چین قرار می‌دهند.

در همین راستا ایالات متحده قصد دارد تجهیزات شرکت هواوی را از شبکه مخابراتی خود حذف کند و تجهیزات دیگری را جایگزین آن‌ها کند. این برنامه می‌تواند هزینه هنگفتی را روی دست ایالات متحده بگذارد، ولی مقامات غربی ادعا می‌کنند که انجام چنین کاری ضروری است. به ادعای مقامات آمریکایی، هم هواوی و هم زد تی ای، تهدیدی برای امنیت ملی هستند و تمام تجهیزاتی که از این دو شرکت خریداری و در خاک ایالات متحده نصب شده، باید هر چه سریع‌تر با تجهیزات دیگری تعویض شود.

تجهیزات هواوی در شبکه ایالات متحده

هزینه هنگفت ایالات متحده فقط برای شک و گمان!

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سر راه عملی شدن این طرح، هزینه‌های بسیار بالا و پیدا کردن تجهیزات مناسب برای جایگزین کردن این تجهیزات مخابراتی در مناطق روستایی است. برآورد FCC در هزینه‌های مورد نیاز برای جایگزین کردن تجهیزات مخابراتی هواوی که سپتامبر سال گذشته منتشر شده بود، مبلغ هنگفتی در حدود ۱ میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار بود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.