تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۴۹
کد خبر : 585887

تولید آیفون 14 در کشور هند رسما آغاز شد؛ آیا آمریکا به چین پشت کرده؟

تولید آیفون 14 در کشور هند رسما آغاز شد؛ آیا آمریکا به چین پشت کرده؟

تولید آیفون 14 در کشور هند رسما آغاز شد؛ آیا آمریکا به چین پشت کرده؟ اپل تایید کرد که تولید آیفون 14 در کشور هند رسما آغاز شده است. به نظر می‌رسد این شرکت آمریکایی قصد دارد همچنان وابستگی‌های خود به خطوط تولید چین را کمتر کند. شرکت آمریکایی اپل با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد

تولید آیفون 14 در کشور هند رسما آغاز شد؛ آیا آمریکا به چین پشت کرده؟

اپل تایید کرد که تولید آیفون 14 در کشور هند رسما آغاز شده است. به نظر می‌رسد این شرکت آمریکایی قصد دارد همچنان وابستگی‌های خود به خطوط تولید چین را کمتر کند.

شرکت آمریکایی اپل با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که تولید آیفون 14 را رسما در کشور هند آغاز کرده است. این اولین باری است که اپل تولید محلی گوشی های جدید آیفون خود را در همان سال عرضه، در کشور هند شروع می‌کند. یکی از سخنگویان اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد ما از تولید آیفون 14 در هند هیجان‌زده هستیم. قرار است این گوشی‌ها توسط فاکسکان در تاسیسات Sriperumbudur در نزدیکی چنای هند تولید شوند. اولین نمونه‌های آیفون تولیدی در این کشور از اواخر سال جاری میلادی در بازار هند به فروش خواهند رسید.

اهداف اپل از تولید آیفون 14 در کشور هند

تحلیلگران انتظار دارند اپل فرایند تولید آیفون 14 را در هند با سرعت پایین آغاز کند. تحلیلگران جی پی مورگان به نقل از رسانه تک کرانچ اعلام کردند اپل و فاکسکان امیدوارند برای سه ماهه چهارم سال 2022، حدود یک میلیون دستگاه گوشی آیفون 14 در هند به تولید برسد که تقریبا پنج درصد از کل حجم آیفون‌های تولیدی خواهد بود.

یکی از نکات قابل توجه در این خصوص، فاصله زمانی کوتاه بین اولین عرضه رسمی گوشی های سری iPhone 14 اپل در ماه سپتامبر و شروع تولید این گوشی‌ها در کشور هند است. زنجیره تامین آیفون در هند در طول تاریخ فقط‌ مدل‌های قدیمی را تولید و عرضه می‌کرد، اما حالا قرار است به فاصله اندکی شاهد تولید گوشی های جدید اپل در هند باشیم. اپل خواستار این است که مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس در سه ماهه پایانی سال 2022 میلادی در هند و طی دو تا سه ماه پس از شروع تولید در چین به تولید برسند. این فاصله زمانی کوتاه، نشان‌دهنده اهمیت روزافزون خط تولید هند و احتمالا تخصیص بیشتر تولید آیفون‌های جدید به این کشور در آینده خواهد بود.

در حال حاضر اپل فقط مدل‌های آیفون 14 معمولی و آیفون 14 پلاس را در هند تولید می‌کند و گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس همچنان به طور انحصاری در چین تولید خواهند شد. گزارشی که در اوایل این ماه منتشر شد نشان می‌دهد که اپل قصد دارد تا سال 2025 میلادی 25 درصد از واحدهای آیفون‌ها را در هند تولید کند که این نیز نشانه دیگری از تلاش‌های این شرکت آمریکایی برای کاهش اتکا به چین است.

کوپرتینویی‌ها از سال 2017 و به دنبال تنش‌های بین آمریکا و چین در تلاش هستند تا کارخانه‌های تولیدی خود را قدم به قدم از چین دورتر کنند و وابستگی کمتری به چینی‌ها داشته باشند؛ اما این اتفاق به این آسانی‌ها هم رخ نخواهد داد و قطعا به زمان نیاز دارد. یکی از مزایای تولید در چین، هزینه‌های اندک و دستمزد پایین کارگران است که باید دید اپل برای پایین نگه داشتن هزینه‌های تولید چه تمهیداتی اندیشیده است.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.