تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر : 63829

توسعه قطارهای مغناطیسی چین؛ ۳۰ کیلومتر در ۳ دقیقه!

توسعه قطارهای مغناطیسی چین؛ ۳۰ کیلومتر در ۳ دقیقه!

توسعه قطارهای مغناطیسی چین؛ ۳۰ کیلومتر در ۳ دقیقه! – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ دولت چین و اداره ملی راه‌آهن این کشور طرح جدیدی را ارائه کرده است که بر مبنای آن قطارهای مگلو..

توسعه قطارهای مغناطیسی چین؛ ۳۰ کیلومتر در ۳ دقیقه! – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ دولت چین و اداره ملی راه‌آهن این کشور طرح جدیدی را ارائه کرده است که بر مبنای آن قطارهای مگلوی سریع‌تری را توسعه می‌دهد که سرعت آنها به ۶۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. مگلو به انگلیسی مخفف شناور مغناطیسی است، فناوری که از آهن‌رباهای قدرتمند برای بیرون ماندن قطار از ریل استفاده می‌کند. قطارهای بلند شده هیچ اصطکاکی با ریل ندارند و به آنها این امکان را می‌دهند که سریع‌تر حرکت کنند.

چین قبلاً یک خط تجاری مگلو در قسمت شرقی کلانشهر شانگهای ساخته است که این قطار چندین متر بالای ریل و با سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. با این قطار حدود ۸ دقیقه طول می‌کشد تا قطار یک سفر کامل ۳۰ کیلومتری را به پایان برساند. حال یک قطار مگلو با سرعت ۶۰۰ کیلومتر این مسافت ۳۰ کیلومتری را احتمالاً کمتر از ۵ دقیقه طی کند!

نخستین قطار سریع‌السیر "مگلو" کشور چین با سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت، اوایل سال ۱۴۰۰ از خط مونتاژ خارج شد. این قطار طوری طراحی شده بود که حداکثر سرعت آن ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد و در حال حاضر سریع‌ترین وسیله نقلیه موجود در سطح زمین است.

سیستم حمل و نقل جدید مگلو نخستین حضور خود را در شهر ساحلی چینگدائو، استان شاندونگ در شرق چین انجام داده است. طبق گفته شرکت راه‌آهن چین، این قطار به صورت کامل در کشور چین ساخته شده است و آخرین دستاورد علم و فناوری و تکنولوژی این کشور در زمینه حمل و نقل ریلی است.

سال گذشته مرحله آزمایشی این قطار پرسرعت نسل مگلو (maglev) در چین با موفقیت انجام شده بود. توسعه سیستم حمل و نقل ریلی مگلو با سرعت بالای ۶۰۰ کیلومتر در ساعت یک پروژه کلیدی در برنامه "حمل و نقل ریلی پیشرفته" چین است که توسط وزارت علوم و فناوری این کشور آغاز شده است و این مسیری است که نمونه اولیه پروژه آن در ژوئیه سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار اجرایی شد.

چین سریع‌ترین وسیله نقلیه جهان را ساخت؛ قطاری با سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت

انتهای پیام/منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.