تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
کد خبر : 58589

تغییر مهم اینستاگرام: مرگ IGTV و آغاز به کار اینستاگرام ویدیو

تغییر مهم اینستاگرام: مرگ IGTV و آغاز به کار اینستاگرام ویدیو

تغییر مهم اینستاگرام: مرگ IGTV و آغاز به کار اینستاگرام ویدیوبرند IGTV نتوانست موفقیت مورد نظر اینستاگرام را کسب کند و به همین خاطر به پایان کار خود رسید. اینستاگرام ویدیو آغازگر یک تغییر مهم در این ش..

اینستاگرام ویدیوتغییر مهم اینستاگرام: مرگ IGTV و آغاز به کار اینستاگرام ویدیو

برند IGTV نتوانست موفقیت مورد نظر اینستاگرام را کسب کند و به همین خاطر به پایان کار خود رسید. اینستاگرام ویدیو آغازگر یک تغییر مهم در این شبکه اجتماعی خواهد بود.

آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام چندی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اینستاگرام دیگر تنها یک برنامه اشتراک گذاری عکس نیست. در واقع منظور وی اولویت داشتن تغییر به سمت ویدیو در میان رقابت شدید بین تیک تاک و یوتیوب بود و امروز شاهد اینستاگرام ویدیو هستیم.

اینستاگرام ویدیو گامی مهم برای آینده‌ای متفاوت

این شزکت می‌خواهد گام بزرگی در راستای رسیدن به هدف بزرگ خود در تبدیل کردن ویدیو به بخشی مرکزی در تجربه کاربری Instagram بردارد. اخبار منتشر شده به ادغام ویدیو‌های طولانی IGTV با ویدیو‌های فید اصلی اینستاگرام در قالب یک فرمت جدید به نام اینستاگرام ویدیو اشاره دارند.

اینستاگرام ویدیو

این ویدیو‌ها (چه کوچک و چه بزرگ) در پروفایل کاربران و تحت تب جدید «ویدیو» نمایش داده خواهند داشت. همچنین هنگامی که کاربران با یک ویدیو در Instagram مواجه می‌شوند،‌ می‌توانند با یک ضربه روی هر بخشی از آن وارد حالت تمام صفحه شوند. پس از تماشای ویدیو هم کاربر می‌تواند با اسکرول کردن ویدیو‌های بیشتری از خالق اثر را مشاهده کند و یا اینکه با انتخاب گزینه «برگشت» از آن خارج شود.

هرچند هیچ کدام از تغییرات اشاره شده به ریلز (Reels) مربوط نمی‌شوند. بر اساس شنیده‌ها پلتفرم ویدیویی کوتاه این شرکت که در واقع رقیب تیک تاک محسوب می‌شود، کاملا مستقل باقی خواهد ماند و حتی اگر کاربران بخواهند اسکرول کنند، در فید ویدیو ظاهر نمی‌شوند.

تا پیش از اعلام این تغییر نیز IGTV در شرایط بسیار بدی قرار داشت و حتی ابنستاگرام در اوایل سال ۲۰۲۰ دکمه نارنجی رنگ آن را به دلیل جذابیت کم از صفحه اصلی حذف کرده بود. این تغییر در زمانی انجام شد که وب‌سایت TechCrunch در گزارشی اعلام کرده بود که تنها ۷ میلیون نفر از بیش از یک میلیارد کاربر اینستاگرام برنامه مستقل IGTV را دانلود کرده‌اند.

اینستاگرام در آن زمان در توضیح این اقدام اعلام کرد که اکثر کاربران محتوای IGTV را از طریق پیش‌نمایش‌های موجود در فید و در اکسپلور دنبال می‌کنند و به همین خاطر نیازی به این دکمه نیست؛ اما واقعیت این بود که IGTV به عنوان یک برنامه مستقل سبب سردرگمی کاربران شده بود.

اینستاگرام ویدیو

البته با آمدن اینستاگرام ویدیو، باز هم برنامه IGTV به کار خود ادامه خواهد داد؛ اما نام آن به Instagram Video تغییر خواهد کرد و میزبان ویدیو‌های کوتاه و بلند (تا ۶۰ دقیقه) و همچنین لایو‌های ویدیویی خواهد بود، ولی ویدیو‌های Reels در این برنامه نمایش داده نخواهند شد.

با آپدیت امروز اینستاگرام کاربران می‌توانند ویدیو‌های خود را مثل قبل با کلیک روی علامت + در گوشه سمت راست صفحه اصلی اینستاگرام و انتخاب گرینه پست آپلود کنند. این ویدیو‌ها می‌توانند حالا تا ۶۰ دقیقه باشند.

اینستاگرام همچنین ویزگی‌های جدیدی از جمله برش دادن، گذاشتن فیلتر‌های مختلف و تگ کردن افراد و لوکیشن را به عنوان بخشی از تجربه کاربری جدید آپلود اضافه کرده است. این پلتفرم اجتماعی اعلام کرد که تغییرات اشاره شده از امروز به صورت جهانی برای کاربران اندروید و iOS عرضه خواهند شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.