تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۶:۵۰
کد خبر : 53623

تعداد کاربران اسنپ چت از مرز ۲۹۳ میلیون نفر گذشت

تعداد کاربران اسنپ چت از مرز ۲۹۳ میلیون نفر گذشت

تعداد کاربران اسنپ چت از مرز ۲۹۳ میلیون نفر گذشتخیلی‌ها چند سال پیش فکر می کردند که اسنپ چت نخواهد توانست به‌عنوان یک شرکت مستقل به کار خود ادامه دهد. ارزش سهام این شرکت، بعد از بازطراحی فاجعه‌بار اپلیکیشن اسنپ چت که رشد کاربران آن را با کندی مواجه کرد و باعث سردرگمی تبلیغ‌کنندگان شد، به حدود ۵ دلار کاهش یافت.
اما حالا شرایط کاملاُ متفاوت شده است. اسنپ چت به‌سرعت در حال رشد کردن است و حتی سریع‌تر از سال ۲۰۱۷ که برای اولین بار به‌طور عمومی در اختیار همه کاربران قرار گرفت رشد کرده است.
مطالب مرتبط:تبدیل شدن به یک شخصیت دیزنی با اسنپ چت
توسعه عینک واقعیت افزوده اسنپ چت
اسنپ چت روز پنجشنبه اعلام کرد که در طول سه ماهه دوم امسال حدود ۱۳ میلیون کاربر جدید به این اپلیکیشن اضافه شده‌اند که رشد ۲۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. این آمار بدین معنی است که در حال حاضر روزانه حدود ۲۹۳ میلیون نفر در سراسر دنیا از اسنپ چت استفاده می‌کنند (توییتر تعداد ۲۰۶ میلیون نفر کاربر روزانه را در سه ماهه دوم امسال گزارش داده است)؛ این در حالی است که این اپلیکیشن، چهار سال پیش، حدود ۱۷۳ میلیون ن..

تعداد کاربران اسنپ چت از مرز ۲۹۳ میلیون نفر گذشت

خیلی‌ها چند سال پیش فکر می کردند که اسنپ چت نخواهد توانست به‌عنوان یک شرکت مستقل به کار خود ادامه دهد. ارزش سهام این شرکت، بعد از بازطراحی فاجعه‌بار اپلیکیشن اسنپ چت که رشد کاربران آن را با کندی مواجه کرد و باعث سردرگمی تبلیغ‌کنندگان شد، به حدود ۵ دلار کاهش یافت.

اما حالا شرایط کاملاُ متفاوت شده است. اسنپ چت به‌سرعت در حال رشد کردن است و حتی سریع‌تر از سال ۲۰۱۷ که برای اولین بار به‌طور عمومی در اختیار همه کاربران قرار گرفت رشد کرده است.

مطالب مرتبط:

  • تبدیل شدن به یک شخصیت دیزنی با اسنپ چت

  • توسعه عینک واقعیت افزوده اسنپ چت

اسنپ چت روز پنجشنبه اعلام کرد که در طول سه ماهه دوم امسال حدود ۱۳ میلیون کاربر جدید به این اپلیکیشن اضافه شده‌اند که رشد ۲۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. این آمار بدین معنی است که در حال حاضر روزانه حدود ۲۹۳ میلیون نفر در سراسر دنیا از اسنپ چت استفاده می‌کنند (توییتر تعداد ۲۰۶ میلیون نفر کاربر روزانه را در سه ماهه دوم امسال گزارش داده است)؛ این در حالی است که این اپلیکیشن، چهار سال پیش، حدود ۱۷۳ میلیون نفر کاربر روزانه داشت. از طرفی، درآمدهای اسنپ هم با رشد ۱۱۶ درصدی مواجه شده و به حدود ۹۸۲ میلیارد دلار رسیده است.

این ارقام نشان‌دهنده یک اتفاق مهم در حوزه فناوری است و آن این است که شرکت‌های فناوری به‌خوبی توانسته‌اند از گرایش فزاینده مردم به شبکه‌های اجتماعی در جریان شیوع ویروس کرونا بهره ببرند. البته ایوان اشپیگل (Evan Spiegel)، مدیرعامل اسنپ، گفته است که او انتظار دارد تعداد کاربران اسنپ چت حتی با پایان محدودیت‌های کرونایی هم افزایش یابد، برای اینکه این اپلیکیشن اساساً برای استفاده در محیط‌های بیرونی طراحی شده است.

بخش بزرگی از رشد اسنپ چت در سه ماهه دوم امسال ناشی از بازارهایی غیر از بازارهای اصلی این شرکت در آمریکای شمالی و اروپا بوده است؛ یعنی جاییکه که تبلیغ‌کنندگان پول بیشتری برای جلب توجه کاربران پرداخت‌اند. دلیل دیگری که برای عملکرد خوب اسنپ چت در سه ماهه دوم می‌توان بیان کرد تاخیر در عرضه قابلیت رهگیری اطلاعات کاربران در آی او اس ۱۴ توسط اپل بود. این قابلیت به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد تا از کاربران درخواست مجوز ردیابی آن‌ها از طریق اپلیکیشن‌های مختلف را بکنند.

اسنپ چت و سایر کسب‌وکارهای مبتنی بر تبلیغات، تا قبل از ارائه این قابلیت توسط اپل، به‌راحتی می‌توانستد اطلاعات کاربران را بدون درخواست مجوز از آن‌ها رهگیری می‌توانند و تبلیغات‌شان را با دقت بیشتر و هزینه پایین تری به آن‌ها ارسال کنند. اما بعد از ارائه قابلیت مذکور، این نگرانی‌ وجود داشت که کاربران به درخواست‌ها رهگیری اپلیکیشن‌ها جواب منفی بدهند و کار را برای این اپلیکیشن‌ها سخت‌تر بکنند. جرمی گورمن (Jeremi Gorman) مدیر کسب‌وکار اسنپ اخیراً در کنفرانسی با حضور سرمایه‌گذارن گفته بود: «ما برخلاف تصورات اولیه‌مان، شاهد بودیم که تعدادی زیادی از کاربران مجوز ردیابی را به اپلیکیشن ما می‌دادند و این موضوع نشان می‌داد که کاربران به محصولات و کسب‌وکار ما اعتماد دارند.» افزایش تعداد کاربران اسنپ چت حتی بعد از ارایه قابلیت مذکور توسط اپل، نشان‌ می‌دهد که این شرکت بهتر از شرکت‌هایی مانند فیس بوک در جلب اعتماد کاربران برای موافقت با مجوز ردیابی عمل کرده است.

واتس اپ و فیس بوک در برخی زمینه اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند که یکی از آن‌ها، علاقه فراوان این دو شرکت به فناوری واقعیت افزوده (AR) است. همانطور که می‌داند این فناوری می‌تواند تصاویر گرافیکی کامپیوتری را از طریق دوربین‌های هوشمند یا نمایشگر گوشی‌ها، در دنیای واقعی نشان بدهد و دنیای جدیدی برای ما بسازد. مدیرعامل اسنپ چت سال‌هاست که درباره سرمایه‌گذاری این شرکت در فناوری واقعیت افزوده صحبت می‌کند. این فناوری به کاربران اسنپ چت اجازه خواهد داد تا با استفاده از دوربین این اپلیکیشن، یک محصول را اسکن کرده، آن را به‌طور مجازی تجربه کنند و در صورت تمایل آن را بدون ترک اپلیکیشن خریداری نمایند.

اسنپ چت اخیراً هدست‌های واقعیت افزوده جدید خود به نام Spectacles را معرفی کرده که به گفته اشپیگل، مدیرعامل این شرکت، روزانه به‌طور متوسط ۲۰۰ میلیون نفر کاربر فعال دارد و بیش از ۲۰۰ هزار از خالقان محتوا، با استفاده از اپلیکیشن لنز استودیو (Lens Studio) این شرکت، محتواهای واقعیت افزوده متنوعی برای کاربران ایجاد می‌کنند.

منبع: The Verge

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.