تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر : 72093

تراشه های مغزی ایلان ماسک، پیشرفته ترین تکنولوژی در مقابله با چاقی خواهند بود!

تراشه های مغزی ایلان ماسک، پیشرفته ترین تکنولوژی در مقابله با چاقی خواهند بود!

تراشه های مغزی ایلان ماسک، پیشرفته ترین تکنولوژی در مقابله با چاقی خواهند بود!تراشه های مغزی ایلان ماسک ممکن است به زودی و با پیشرفته ترین تکنولوژی برای مقابله با چاقی و درمان بیماری‌های دیگر به کار گ..

تراشه های مغزی ایلان ماسک، پیشرفته ترین تکنولوژی در مقابله با چاقی خواهند بود!

تراشه های مغزی ایلان ماسک ممکن است به زودی و با پیشرفته ترین تکنولوژی برای مقابله با چاقی و درمان بیماری‌های دیگر به کار گرفته شوند.

تراشه های مغزی ایلان ماسک در عرض چند سال آینده با هدف کمک به بیماران ضربه مغزی و درمان چاقی رسما به کار گرفته خواهند شد.

ثروتمندترین فرد جهان اخیرا مدعی شده که تا دستیابی به فناوری تراشه های مغزی که در درمان چاقی کاربرد دارند تنها ۵ سال فاصله داریم!

کارکرد تراشه‌های مغزی ماسک چیست؟

بنیانگذار و رئیس تسلا گفته که استارتاپ Neuralink او که بر توسعه توانایی‌های مغز انسان با هوش مصنوعی تمرکز دارد می‌تواند به کامپیوتر اجازه دهد تا مستقیما با مغز ارتباط برقرار کرده و فعالیت آن را تحریک کند.

گرچه ایده مطرح شده توسط ماسک در مورد کمک به لاغری کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد، اما همه ما می‌دانیم که ایلان ماسک به خاطر پروژه‌های بلندپروازانه خود مشهور است.

از سویی و به گفته متخصصان این درمان از نظر تئوریک امکان‌پذیر است چراکه تکنولوژی Neuralink توانایی خاصی برای هدف قراردادن بخش‌های خاصی از مغز و تحت کنترل گرفتن ناحیه هیپوتالاموس دارد که مستقیما مسئول اشتها است.

تراشه مغزی Neuralink

اختراع جدید همچنین می‌تواند به افرادی که دچار آسیب‌های مغزی هستند هم کمک کند. ماسک در توضیح این مورد در مصاحبه‌ای با TED گفته:

ما در Neuralink ایمیل‌های دلخراشی دریافت می‌کنیم. منظورم این است که آن‌ها فقط داستان‌هایی غم‌انگیز را برای ما ارسال می‌کنند. مثلا شخصی در اوج زندگی خود در تصادفی با موتورسیکلت دچار آسیب جدی شده و کسی که فقط ۲۵ سال سن دارد حتی نمی‌تواند شکم خود را سیر کند. این چیزی است که ما می‌توانیم اصلاح کنیم.

در حال حاضر، Neuralink هنوز در اوایل مسیر توسعه است و آزمایشات انسانی آن آغاز نشده اما شرکت پیش از این آن را روی میمون‌ها آزمایش کرده است. ماسک اما می‌گوید که فاصله ما با این فناوری ممکن است کمتر از چیزی باشد که به نظر می‌رسد. او در توییتر نوشته:

نسخه کنونی Neuralink دستگاه‌های عصبی نیمه تعمیم‌یافته با ۱۰۰۰ الکترود هستند و به احتمال زیاد برای درمان وزوز گوش همین نسخه‌ها کاربردی خواهند بود.

ذکر این نکته ضروری است که گرچه استفاده از یک ایمپلنت مغزی برای درمان چاقی به نظر پیشرفت شگرفی می‌رسد اما این روش طبیعتا کمتر از درمان‌های پزشکی رایج موثر خواهد بود البته که استفاده از آن به اندازه روش‌های فعلی مورد استفاده مانند تغییر سیستم گوارشی آسیب‌زا نخواهد بود.

منبع :dailystarمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.