تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر : 68945

تحویل خودرو هواوی AITO M5 به خریداران در چین؛ منتظر ورود به ایران باشیم؟

تحویل خودرو هواوی AITO M5 به خریداران در چین؛ منتظر ورود به ایران باشیم؟

تحویل خودرو هواوی AITO M5 به خریداران در چین؛ منتظر ورود به ایران باشیم؟تحویل خودروی برقی هواوی AITO M5 به خریداران در چین آغاز شد. با توجه به شنیده‌ها، این شاسی بلند الکتریکی چینی در راه بازار ایران ..

تحویل خودرو هواوی AITO M5 به خریداران در چین؛ منتظر ورود به ایران باشیم؟

تحویل خودروی برقی هواوی AITO M5 به خریداران در چین آغاز شد. با توجه به شنیده‌ها، این شاسی بلند الکتریکی چینی در راه بازار ایران است.

هواوی از ۵ مارس (۱۴ اسفند) پس از برگزاری مراسم ویژه‌ای به مناسبت عرضه خودرو هواوی AITO M5، تحویل این شاسی بلند برقی به خریداران آن در چین را آغاز کرده است. همچنین حساب برند AITO در شبکه اجتماعی ویبو تصویری را از چند ده دستگاه آیتو M5 که آماده برای تحویل به خریداران هستند، به اشتراک گذاشته است.

دستگاه‌های آماده به تحویل هواوی AITO M5

قیمت نسخه‌های مختلف هواوی آیتو M5 با اعمال رایانه دولت چین، به این صورت است:

  • نسخه استاندارد دیفرانسیل عقب با قیمت پایه ۲۴۹,۸۰۰ یوان معادل ۳۹,۵۳۵ دلار
  • نسخه پرفورمنس دو دیفرانسیل با قیمت پایه ۲۷۹,۸۰۰ یوان معادل ۴۴,۲۸۴ دلار
  • نسخه پرچمدار دو دیفرانسیل با قیمت پایه ۳۱۹,۸۰۰ یوان معادل ۵۰,۶۱۴ دلار

هواوی AITO M5، یک شاسی بلند برقی هوشمند با شعاع حرکتی فوق‌العاده

هواوی AITO M5

هواوی AITO M5 با مشارکت شرکت چینی «سیرس» (Seres) ساخته شده است و اولین خودروی مجهز به سیستم عامل HarmonyOS هواوی به شمار می‌رود. هواوی سیستم محرکه الکتریکی و کابین هوشمند این شاسی بلند الکتریکی را توسعه داده و همچنین در «طراحی صنعتی» آن نیز نقش قابل توجهی را ایفا کرده است.

شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتری آیتو M5 با تنها یک بار شارژ، قطعی است اما هواوی همچنین یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر را برای آن در نظر گرفته که بر شعاع حرکتی این خودروی برقی می‌افزاید. سیستم عامل HarmonyOS نیز تجربه‌ای هوشمند و یکپارچه از کابین را برای راننده و سرنشینان به دنبال می‌آورد.

هواوی AITO M5
هواوی AITO M5

گفتنی است نسخه پرچمدار AITO M5 توانایی تولید ۴۹۶ اسب بخار قدرت و ۶۷۵ نیوتون‌متر گشتاور را دارد و طی ۴.۴ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. این خودرو در حالت عادی طی ۵ ساعت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود ولی در صورت استفاده از فناوری فست شارژ ۷ کیلووات، سرعت شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصد آن به ۴۵ دقیقه می‌رسد.

زمزمه‌های عرضه شاسی بلند غول فناوری چینی در ایران

هواوی AITO M5

کمی بعد از معرفی هواوی AITO M5 در دی ماه گذشته، زمزمه‌هایی به گوش رسید مبنی بر اینکه بهمن موتور به واسطه شراکت خود با یکی از تولیدکنندگان AITO M5 در چین، قصد عرضه این شاسی بلند برقی در ایران را دارد. حالا نیز گفته می‌شود که بهمن موتور در اواخر سال ۱۴۰۱ آیتو M5 را پس از بومی‌سازی و با نشان تجاری متفاوت، روانه بازار ایران خواهد کرد. عرضه این خودروی الکتریکی هوشمند در ایران بی‌شک خبر خوشحال‌کننده‌ای برای دنبال‌کنندگان اخبار بازار خودروی کشور است. آیتو M5 می‌تواند افزونه‌ای در حد و اندازه خودروهای سطح جهانی به بازار ایران باشد.

همچنین بخوانید:

زدریو GX5 در سایپا؛ مشخصات و امکانات شاسی بلند برقی احتمالی سایپا

منبع :Gizmochinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.