تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۶
کد خبر : 69791

تجهیزات نظامی ترسناک روسیه در یک قدمی اوکراین قرار دارند

تجهیزات نظامی ترسناک روسیه در یک قدمی اوکراین قرار دارند

تجهیزات نظامی ترسناک روسیه در یک قدمی اوکراین قرار دارندروسیه فهرستی از تجهیزات نظامی ترسناک جدیدش که سال جاری در اختیار ارتش این کشور قرار می‌گیرد را منتشر کرده و این می‌تواند برای اوکراین دلهره‌آور ..

تجهیزات نظامی ترسناک روسیه در یک قدمی اوکراین قرار دارند

روسیه فهرستی از تجهیزات نظامی ترسناک جدیدش که سال جاری در اختیار ارتش این کشور قرار می‌گیرد را منتشر کرده و این می‌تواند برای اوکراین دلهره‌آور باشد.

کشور روسیه به تازگی فهرست جدیدی از تجهیزات نظامی ترسناک منتشر کرده که این تجهیزات در سال جاری در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و به اختلافاتی مبنی بر اینکه روسیه دارد خودش را برای جنگ جهانی سوم آماده می‌کند دامن زده است. طبق گزارشاتی که توسط منابع محلی منتشر شده، کشور روسیه که هم‌اکنون درگیر جنگ نظامی با کشور اوکراین است به زودی خود را با صدها تجهیزات نظامی مرگبار مسلح خواهد کرد که بسیاری از آنها قبلاً هرگز در میدان جنگ دیده نشده‌اند؛ همچنین نیرو هوافضای روسیه نیز با ۲۵۷ هواپیمای نظامی جدید تجهیز خواهد شد.

یکی از قوی‌ترین سیستم‌‌های جدید نظامی که به زودی به تجهیزات نظامی روسیه اضافه خواهد شد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، آن را در اختیار خواهد گرفت، سامانه موشکی استراتژیک آراس-۲۸ سارمات / RS-28 Sarmat خواهد بود. این موشک عظیم‌الجثه قادر است مسافت حدود هجده هزار کیلومتر را با سرعت حدود بیست و پنج هزار کیلومتر در ساعت طی کند. آراِس-۲۸ سارمات قادر به حمل محموله حدوداً ده تنی، حداکثر ده عدد کلاهک سنگین یا پانزده عدد کلاهک سبک است.

اگر قرار بود این موشک به سمت بریتانیا شلیک شود، حتی با وجود اینکه نگرانی‌هایی مبنی بر آغاز جنگ هسته‌ای افزایش می‌یابد، و در خیابان داونینگ فرود بیاید، اساساً مرکز شهر لندن را از بین می‌برد و خسارات آن تا آکسفورد پیش می‌رود؛ همچنین در سامانه این موشک برنامه ویژه‌ای نصب شده که اگر کسی بخواهد برای اولین بار ابتکار عمل را در دست بگیرد، سلاح به طور خودکار به سمت اهداف از پیش بارگذاری شده شلیک می‌شود.

در طول تهاجم نظامی کشور روسیه به اوکراین، بارها یکه منطقه به عنوان منطقه‌ای که پرواز در آنجا ممنوع بوده اعلام شده است؛ اما اگر تصمیم گرفته شود که از طریق تجهیزات نظامی هوایی به نیروهای روسیه حمله شود، باید بگوییم که یگان‌های آنها به زودی با سامانه‌ای تجهیز خواهند شد که برای محافظت از آنها در برابر همه هواپیماهایی که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند طراحی شده و فرقی نمی‌کند در روشنایی روز مورد حمله قرار گرفته باشند یا در تاریکی شب!

این سامانه که VSHORAD Gibka-S نام دارد، طی هفته‌های آتی به تجهیزات نظامی روسیه اضافه خواهد شد. ژنرال الکساندر لئونوف، رئیس پدافند هوایی نظامی روسیه، ادعا کرده است که این سلاح‌ها به ارتش این امکان را می‌دهد که شبانه روز وظیفه خود را حفظ کرده و هم زمان حملات را کنترل کند. طبق گزارشاتی که توسط منابع محلی منتشر شده، این سامانه هواپیماها، هلیکوپترها، پهپادها و موشک‌های کروز را مورد هدف قرار خواهد داد.

علاوه بر دو مورد گفته شده که قرار است به تجهیزات نظامی روسیه اضافه شود، یک خودروی جنگی رباتیک بدون سرنشین جدید که به نام Uran-9 شناخته می‌شود در راه بوده که قند را در دل همه آب می‌کند.

تجهیزات نظامی روسیه

این جنگ افزار اولین بار توسط روسیه در طول جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار گرفت، اما ممکن است توسط روسیه در نبردهای محتمل آتی اروپا استفاده شود. قسمت اصلی آن یک توپ بزرگ خودکار است که می‌تواند هر هدفی در فاصله نزدیک را از بین ببرد و حتی می‌تواند با محموله‌های هسته‌ای مجهز شود.

همچنین در این جنگ افزار چهار موشک ضد تانک و دوازده پرتابگر موشک گرمافشاری حمل خواهد شد که نسبت به دو سال پیش، زمانی که برای آخرین بار از آن استفاده شد، به شش پرتابگر بیشتر مجهز شده است. این تانک را می‌توان از یک پایگاه مرکزی کیلومترها دورتر کنترل کرد و اعتقاد بر این است که روسیه بیست واحد از آن را ساخته است.

و در نهایت قرار است به تجهیزات نظامی روسیه، نسخه ارتقا یافته هواپیمای توپولوف Tu-160M اضافه شود.

این بمب افکن که برای اولین بار در سال ۱۹۸۱ معرفی شد و چند سال پیش بروزرسانی گردید، یکی از قدرتمندترین بمب افکن‌های استراتژیک مافوق صوت بوده که توسط بشر ساخته شده است. این هواپیما می‌تواند شش موشک کروز قدرتمند و دوازده موشک هسته‌ای کوتاه برد را حمل کند.

همچنین بخوانید:

ایلان ماسک پوتین را به دوئل دعوت کرد

ایتالیا، فرانسه و یونان موشک ضد تانک میلان به اوکراین ارسال می‌کنند

کمک های تسلیحاتی آلمان به اوکراین با سلاح های به درد نخور و از رده خارج!

منبعDailyStarمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.