تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر : 65923

تبدیل صدا به متن در ویندوز ۱۱ ممکن شد؛ شما بخوانید، ویندوز تایپ می‌کند!

تبدیل صدا به متن در ویندوز ۱۱ ممکن شد؛ شما بخوانید، ویندوز تایپ می‌کند!

تبدیل صدا به متن در ویندوز ۱۱ ممکن شد؛ شما بخوانید، ویندوز تایپ می‌کند! به زودی ویندوز ۱۱ مایکروسافت – Microsoft Windows 11 به کاربران معلول اجازه می‌دهد با صدای خود از کیبورد دیجیتالی برای..

تبدیل صدا به متن در ویندوز ۱۱ ممکن شد؛ شما بخوانید، ویندوز تایپ می‌کند!

به زودی ویندوز ۱۱ مایکروسافت – Microsoft Windows 11 به کاربران معلول اجازه می‌دهد با صدای خود از کیبورد دیجیتالی برای تایپ استفاده کنند.

ویندوز ۱۱ در بروزرسانی‌های خود می‌خواهد بیشتر روی دسترسی‌پذیرتر شدن خود تمرکز کند. چند هفته پیش در مورد برخی ویژگی‌های جدیدی که با آخرین بروزرسانی بزرگ ویندوز ارائه می‌شوند، صحبت کردیم. در میان آن‌ها قابلیت جذابی به نام “Voice Access” وجود داشت که به شما اجازه می‌دهد کامپیوتر خود را با فرامین صوتی کنترل کنید. حالا در آخرین بیلد آزمایشی این ویندوز با شماره ۲۲۵۳۸ که مختص کاربران گروه اینسایدر منتشر شده، یک کیبورد مجازی هم به این ویژگی افزوده شده است.

تایپ صوتی در ویندوز 11

با باز کردن کیبورد مجازی ویندوز ۱۱، به هر کلید عددی بین ۱ تا ۴۹ اختصاص داده می‌شود. سپس کاربر فقط باید به کیبورد دستور دهد تا آن تایپ کند. به طور مثال اگر از فرمان “click on 30” استفاده کنید، کیبورد حرف V را وارد خواهد کرد. به همین طریق شما می‌توانید یک عدد یا یک اموجی را به نوشته خود اضافه کنید. این قابلیت به افراد دارای معلولیت حرکتی یا نابینا اجازه خواهد داد تا مثل افراد عادی از یک کامپیوتر استفاده کنند.

مایکروسافت می‌گوید برای فعال کردن این کیبورد مجازی کافیست از فرمان صوتی “open the virtual keyboard” و برای غیرفعال کردن آن از “hide the virtual keyboard” استفاده کنید. همچنین مایکروسافت اپلیکیشن “Speech Pack” را هم در فروشگاه اپلیکیشن خود برای دستگاه‌های قابل تشخیص گفتار اضافه می‌کند تا عملکرد رونویسی کامپیوتر بهبود پیدا کند.

تسک منیجیر ویندوز ۱۱ طراحی جدیدی را به خود خواهد گرفت

مایکروسافت همچنین در بیلد ۲۲۵۳۸ ویندوز ۱۱ بسیاری از باگ‌ها را برطرف کرده و بخش‌های مختلفی را بهبود بخشیده است که از میان آن‌ها مهم‌ترین بخش، تغییر ظاهر تسک منیجیر و دریافت طراحی Fluent Design توسط آن است.

تسک منیجیر جدید در ویندوز 11

البته هنوز تسک منیجیر جدید ویندوز ۱۱ آماده نشده و طی هفته‌های آینده توسعه‌دهندگان ویندوز تغییراتی را در ظاهر و عملکرد آن ایجاد خواهند کرد. تب‌ها به طرف چپ می‌روند و رابط کاربری تغییراتی را به خودش خواهد دید. به طور مثال ایجاد یا اتمام یک پروسه تغییر می‌کند و دسترسی‌پذیرتر می‌شود. شما همچنین می‌توانید تم روشن یا تیره را برای Task Manager ویندوز خود انتخاب کنید.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.