تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۴:۰۵
کد خبر : 62836

تبدیل سوبارو WRX به یک اژدهای هزار اسب بخاری با موتور ۱۲ سیلندر تویوتا

تبدیل سوبارو WRX به یک اژدهای هزار اسب بخاری با موتور ۱۲ سیلندر تویوتا

تبدیل سوبارو WRX به یک اژدهای هزار اسب بخاری با موتور ۱۲ سیلندر تویوتاسوبارو WRX به یک پیشرانه ۱۲ سیلندر با قدرت هزار اسب بخار مجهز شده است. پیشرانه استفاده شده در این خودرو محصول یک شرکت دور از ذهن ا..

تبدیل سوبارو WRX به یک اژدهای هزار اسب بخاری با موتور ۱۲ سیلندر تویوتا

سوبارو WRX به یک پیشرانه ۱۲ سیلندر با قدرت هزار اسب بخار مجهز شده است. پیشرانه استفاده شده در این خودرو محصول یک شرکت دور از ذهن است.

جاناتان پرولکس به تازگی رویای دیرین خود را محقق کرده و سوبارو WRX را به یک پیشرانه ۱۲ سیلندر قدرتمند مجهز کرده است. وی پیشرانه ۱۲ سیلندر تویوتا را از قلب سدان تویوتا سنچوری جدا کرده و به سوبارو WRX اضافه کرده است. لازم به ذکر است که این موتور تا پیش از این در نسل دوم سنچوری مورد استفاده قرار گرفته بود.

با پیشرانه ۱۲ سیلندر به کار رفته در سوبارو WRX آشنا شوید

سوبارو WRX

پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵ لیتری سنچوری که با کد ۱GZ-FE شناخته می‌شود می‌تواند حداکثر ۲۹۵ اسب بخار قدرت را به همراه ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور به تولید برساند. البته پرولکس با بهره‌گیری از دو توربوی G30-770، یاتاقان‌ها و پیستون‌های جدید، قدرت این موتور را به ۱۰۰۰ اسب بخار رسانده است. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو بر عهده جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه BMW سری ۳ گذاشته شده است. لازم به ذکر است که پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر در حال حاضر چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و فراری از معدود شرکت‌هایی است که همچنان از این پیشرانه استفاده می‌کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.