تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۱۱
کد خبر : 72644

تاثیر سریع و عجیب تحریم‌ها بر صنعت خودروسازی روسیه

تاثیر سریع و عجیب تحریم‌ها بر صنعت خودروسازی روسیه

تاثیر سریع و عجیب تحریم‌ها بر صنعت خودروسازی روسیهتحریم صنعت خودروسازی روسیه باعث شد تا خودروسازان بزرگ این کشور برای بقا به حذف آپشن‌های محصولات خود روی آوردند. در ادامه با لادا نیوا تراول به عنوان ی..

تاثیر سریع و عجیب تحریم‌ها بر صنعت خودروسازی روسیه

تحریم صنعت خودروسازی روسیه باعث شد تا خودروسازان بزرگ این کشور برای بقا به حذف آپشن‌های محصولات خود روی آوردند. در ادامه با لادا نیوا تراول به عنوان یکی از محصولات جدید روسیه آشنا می‌شویم.

حمله روسیه به اوکراین باعث شد تا کشورهای اروپایی و آمریکا صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو این کشور را تحریم کنند. تحریم صنعت خودروسازی روسیه با خروج خودروسازان خارجی از جمله رنو همراه شد و شرایطی را برای خودروسازان روسی به وجود آورد تا همانند خودروسازان ایرانی به حذف آپشن‌های محصولات خود روی آورند.

شرکت AvtoVAZ که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان روسیه محسوب می‌شود با از دست دادن شریک تجاری خود یعنی رنو مجبور شد برای ادامه فعالیت‌ها آپشن‌های بسیار ساده برخی از محصولات خود نظیر نیوا تراول و وستا را حذف کند؛ حذف چنین آپشن‌هایی از شرایط بسیار بد صنعت خودروسازی روسیه حکایت دارد.

وضعیت نامساعد صنعت خودروسازی روسیه

صنعت خودروسازی روسیه

شرکت لادا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های AvtoVAZ به تازگی نسخه‌ای از نیوا تراول را به بازار عرضه کرده که بررسی مشخصات آن با نسخه‌های قبلی نشان می‌دهد آپشن‌های ساده‌ای مثل کیسه‌های هوای ایمنی، سیستم مالتی مدیا و ترمز ABS این خودرو حذف شده است.

صنعت خودروسازی روسیه

گفتنی است لادا نیوا تراول به یک موتور ۱.۷ لیتری تنفس طبیعی مجهز بوده که می‌تواند قدرتی برابر با ۸۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۷ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز قدرت تولیدی از این موتور را به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.