تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
کد خبر : 69898

بیش از ۱.۵ میلیون نفر در مسابقه کتاب‌خوانی «از چیزی نمی‌ترسیدم» شبکه شاد مشارکت کردند

بیش از ۱.۵ میلیون نفر در مسابقه کتاب‌خوانی «از چیزی نمی‌ترسیدم» شبکه شاد مشارکت کردند

بیش از ۱.۵ میلیون نفر در مسابقه کتاب‌خوانی «از چیزی نمی‌ترسیدم» شبکه شاد مشارکت کردندبیش از ۱.۵ میلیون نفر در مسابقه کتاب‌خوانی «از چیزی نمی‌ترسیدم» شبکه شاد مشارکت کردند. این مسابقه با محوریت کتاب از..

بیش از ۱.۵ میلیون نفر در مسابقه کتاب‌خوانی «از چیزی نمی‌ترسیدم» شبکه شاد مشارکت کردند

بیش از ۱.۵ میلیون نفر در مسابقه کتاب‌خوانی «از چیزی نمی‌ترسیدم» شبکه شاد مشارکت کردند. این مسابقه با محوریت کتاب از چیزی نمی‌ترسیدم (زندگینامه خودنوشت شهید قاسم سلیمانی) برگزار شده بود.

شبکه شاد از ۱۰ تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ مسابقه ملی کتاب‌خوانی «از چیزی نمی‌ترسیدم» را با اجرای حامد سلطانی برگزار کرد که طی این مدت بیش از ۱.۵ میلیون نفر در این مسابقه شرکت کردند.

مشارکت چشمگیر در مسابقه کتاب‌خوانی از چیزی نمی‌ترسیدم

حمید بهروزی، قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول در مراسم قرعه کشی این مسابقه عنوان کرد از اینکه توانستیم پلتفرمی را برای دانش‌آموزان، معلمان و مدیران فراهم کنیم تا با زندگی سردار دلها آشنا شوند، بسیار خوشحالیم. وی افزود امیدواریم بتوانیم با حضور دانش آموزان، مدیران و معلمان مسابقات خوب زیادی را همانند این مسابقه برگزار کنیم.

در ادامه حجت‌الله الماسی، مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی آموزش و پرورش به ضرورت برگزاری چنین پویش‌هایی برای دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت از اینکه حدود ۳۶۰ هزار نفر در این مسابقه به شکل یونیک شرکت کردند بسیار خوشحالیم؛ چراکه حاکی از آن است تعداد زیادی از دانش‌آموزان توانستند لحظاتی را با سردار دلها سپری کنند و چنین اتفاقی با تلاش همراه اول رخ داده است.

از چیزی نمی‌ترسیدم

الماسی با اشاره به تکامل شبکه شاد بیان کرد شاد در حال تکامل بوده و هر روز خبرهای خوبی از تکامل این پلتفرم بومی به گوش می‌رسد. در سال تحصیلی آینده نیز اتفاق‌های خوبی در شاد رقم خواهد کرد و با وجود اینکه امیدواریم کلاس‌ها حضوری برگزار شوند، اما باید این اپلیکیشن برای تقویت یادگیری و آموزش دانش آموزان مورد استفاده قرار بگیرد.

لازم به ذکر است این مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم (زندگینامه خودنوشت شهید قاسم سلیمانی)» با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش و اپراتور همراه اول برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود. همچنین کتاب رایگان نیز از ۱۴ دی‌ماه، یک‌روز بعد از سالروز شهادت سردار حاج قاسم، از طریق سامانه شاد به دانش‌آموزان و کاربران سامانه شاد ارائه شد که ۵۰۰ هزار نفر کتاب را خوانده‌اند.

شبکه شاد از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ اسفندماه به مدت ۱۰ شب با اجرای حامد سلطانی مسابقه ملی کتابخوانی «از چیزی نمی‌ترسیدم» را برگزار کرد و برندگان هرشب ۲۴ ساعت بعد از اجرای مسابقه در کانال «از چیزی نمی‌ترسیدم» معرفی شدند. در این ۱۰ شب، جوایز متعددی چون ۱۰ جلد کتاب، ۲۰ بسته نوشت‌افزار، ۱۰ کیت آزمایشگاهی ، ۱۰ بوردگیم، ۱۰ هدفون بلوتوثی ، ۱۰ اسپیکر بلوتوثی، ۱۰ اسکوتر غیربرقی، ۱۰ اسکوتر برقی و ۱۰ تبلت به برندگان اعطا شد.

علاوه بر این، بر اساس اعلام قبلی قرار بود به افرادی که به تمام سوالات در ده شب مسابقه پاسخ صحیح دهند، ۱۰ دوچرخه اعطا شود که با مساعدت وزیر آموزش و پروش این میزان به ۲۰ عدد افزایش پیدا کرد. در همین راستا قرعه کشی ۲۰ جایزه دوچرخه روز سه شنبه ۲۴ اسفند در همراه اول به انجام رسید و از طریق کانال «از چیزی نمی‌ترسیدم» در شبکه شاد نیز به شکل زنده پخش شد. در این مسابقه بالغ بر ۱.۵ میلیون نفر مشارکت داشتند، ۸۱۱ هزار بار لایو مسابقه توسط کاربران مشاهده شد و بیش از ۳ میلیون نفر نیز برگزاری این مسابقه را دنبال می‌کردند.

از بین شرکت‌کنندگان سهم مشارکت پسران ۴۵ درصد و سهم مشارکت دختران نیز ۵۵ درصد بود. همچنین ۱۸ درصد از مشارکت‌کنندگان در مقطع تحصیلی، ۳۲ درصد در مقطع تحصیلی ابتدایی دوم، ۳۳ درصد در مقطع تحصیلی متوسطه اول و ۱۷ درصد در مقطع تحصیلی متوسطه دوم بودند. ضمن اینکه بیش از ۸۳ درصد از مشارکنندگان این مسابقه از بین دانش آموزان مدارس دولتی بودند.

بیشترین فراوانی شرکت‌کنندگان نیز به استان خوزستان با ۸.۲۲ درصد و استان‌های اصفهان و آذربایجان شرقی با ۷.۸۱ درصد تعلق داشت. گفتنی است کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» اولین اثر چاپ شده توسط انتشارات «مکتب حاج قاسم» بوده و دست‌نوشته‌های شخصی شهید سلیمانی از دوران کودکی و زندگی در روستای قنات ملک کرمان تا میانه مبارزات انقلابی در سال ۵۷ را شامل می‌شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.