تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر : 54139

بومی‌سازی "پروفیل رنگی" برای نخستین بار در ایران

بومی‌سازی "پروفیل رنگی" برای نخستین بار در ایران

بومی‌سازی “پروفیل رنگی” برای نخستین بار در ایران – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ متخصصان فناور کشورمان موفق شدند برای نخستین بار در کشور پروفیل رنگی تولید کنند که در ساخت این پ..

بومی‌سازی "پروفیل رنگی" برای نخستین بار در ایران – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ متخصصان فناور کشورمان موفق شدند برای نخستین بار در کشور پروفیل رنگی تولید کنند که در ساخت این پروفیل‌های جدید از فناوری نانو استفاده شده است که مقاومت آنها در مقابل شرایط آب‌وهوایی نامطلوب افزایش می‌یابد.

این روزها مردم با در و پنجره‌های دوجداره آشنا هستند، محصولاتی پرکاربرد که جلوگیری از "اتلاف انرژی" و "رفع آلودگی صوتی" مهم‌ترین کاربردهای آنها است؛ یک واحد فناور در کشورمان، پروفیل‌های مورد نیاز ساخت این نوع در و پنجره‌ها را کنار محصولات کلیدی دیگر تولید می‌کند.

تلاش متخصصان جوان و نخبه ایرانی در این واحد منجر به تولید پروفیل‌های رنگی برای نخستین بار در ایران و جهان شده است محصولاتی که پیش از این با روکش‌های رنگی ایجاد می‌شده است؛ ظرفیت تولید در این واحد فناور بیش از ۸۵۰۰ تن در سال است و برای بیش از ۲۰۰ نفر نیز کارآفرینی مستقیم ایجاد شده است؛ کنار تولید پروفیل‌های رنگی با کاربرد فراوان در صنعت ساختمان، فناوران این واحد، خودکفایی در تولید "نوار لبه" را نیز برای کشور به ارمغان آورده‌اند.

در تولید این محصولات فناورانه از خاصیت نانو استفاده شده است که افزایش مقاومت در شرایط آب‌وهوایی سخت را برای این دست از محصولات حاصل کرده است؛ متخصصان در این واحد فناور تلاش می‌کنند با تولید محصولات باکیفیت و البته ارزان‌قیمت نقشی مؤثر در کاهش قیمت تمام‌شده ساخت مسکن هم داشته باشند.

"علی جبین‌شناس" مدیر فروش این واحد فناور گفت: مصرف‌کننده را از هرگونه خدمات افزوده‌ای روی پروفیل سفید بی‌نیاز کرده‌ایم و این باعث می‌شود که پروفیل تا ۵۰ درصد قیمتش ارزان شود و در نما نیز خواهیم توانست شرایط بصری ویژه‌تری را ایجاد کنیم؛ امروز در حوزه "نوار لبه" نیز ما بخش بزرگی از نیاز بازار را در طیف وسیعی از رنگ‌ها پوشش می‌دهیم و این عملکرد و فعالیت باعث شده است که ایران از واردات محصولات نوار لبه، کاغذ شبکه و چسب مصرفی در صنعت چوب بی‌نیاز شده است.

وی ادامه داد:‌ استفاده از ابعاد نامتعارف یا بزرگتر از حد معمول استاندارد با پروفیل‌هایی با جداره ضعیف، ناممکن است، این پروفیل یکی از اقدامات و امکاناتی که برای تولیدکننده پنجره فراهم می‌کند این است که آن محدودیت‌های ابعادی را کاهش می‌دهد.

"سمیه محمدی" یکی از فناوران این واحد گفت:‌ تولیدات این واحد با همت کارشناسان این کارخانه و با خلاقیت و بومی‌سازی متخصصان این شرکت بوده است و این تولیدات در تنوع و رنگ‌های مختلف ایجاد شده است؛ ۶ خط تولید در این کارخانه مشغول به کار است و روزانه هر خط ۶ تن تولید می‌کند.

ایران به جمع ۶ کشور صاحب تکنولوژی "یخچال‌های نگهداری واکسن کرونا" پیوستضربه‌ سنگین به "بنیاد ملی نخبگان" با نادیده گرفتن تذکر رهبر انقلاب

انتهای پیام/+

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.