تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۲۸
کد خبر : 56074

بهترین بازی های ترسناک موبایل برای اندروید و آی او اس

بهترین بازی های ترسناک موبایل برای اندروید و آی او اس

بهترین بازی های ترسناک موبایل برای اندروید و آی او اساگر از طرفداران عناوین وهم‌آور و تعلیق آمیز هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ترسناک موبایل برای اندروید و آی او اس آشنایی پیدا کنید.
در..

بهترین بازی های ترسناک موبایلبهترین بازی های ترسناک موبایل برای اندروید و آی او اس

اگر از طرفداران عناوین وهم‌آور و تعلیق آمیز هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ترسناک موبایل برای اندروید و آی او اس آشنایی پیدا کنید.

در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین بازی های ترسناک موبایل پرداخته‌ایم که می‌توانند به شما استرس زیادی وارد کنند.

با اینکه صنعت بازی در چند سال اخیر در تصرف کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی بوده است اما بازی‌های موبایل هم توانسته‌اند سهم مناسبی از بازار بدست بیاورند. حالا تعداد کسانی که بر روی گوشی‌های هوشمند بازی می‌کنند، تقریبا با پلتفرم‌های دیگر برابر است و چه بسا حتی بیشتر هم باشد. خوشبختانه تنوع آثار هم بالا رفته و برای بازی‌دوستان کژوال یا حرفه‌ای، عناوین جذابی در دسترس قرار دارند، خصوصا اگر طرفداران ژانر ترسناک هم باشید.

بهترین بازی های ترسناک موبایل

این لیست چه برای بازی دوستان معمولی و چه برای علاقه‌مندان به ژانر ترسناک، پیشنهادهای خوبی دارد و اگر از طرفداران این سبک هستید و عناوین بزرگی همانند رزیدنت اویل یا سایلنت هیل را تجربه کرده‌اید، شاید با آثار تازه‌ای رو به رو شوید که قابل توجه هستند و می‌توانند برای ساعاتی شما را سرگرم کنند.

– بازی Eyes

بهترین بازی های ترسناک موبایل

  • دانلود نسخه اندروید / دانلود نسخه آی او اس

«چشم‌ها» یک بازی ترسناک با زاویه دوربین اول شخص است که داستان مردی را روایت می‌کند که شبانه وارد یک خانه شده تا کیفی را به سرقت ببرد اما با اتفاقات عجیبی رو به رو می‌شود.

در این خانه‌ی بزرگ، ارواح و هیولاهای مختلفی وجود دارند که می‌خواهند جلوی سرقت و فرار کردن شما را بگیرند. بازی Eyes ارزش تکرار بالایی دارد زیرا محل قرارگیری کیف‌ها و همچنین دشمنان، هر بار تغییر می‌کند و بارها به شکل غیرمنتظره‌ای غافل‌گیر می‌شوید.

چشم‌ها چند مرحله مختلف دارد از جمله یک خانه‌، بیمارستان و مدرسه‌ی متروکه. علاوه بر این‌ها، مُدهای مختلفی هم برای بازی طراحی شده که قطعا ارزش تجربه کردن‌ را دارند. شما حتی می‌توانید هیولاهای خودتان را طراحی کنید و آن‌ها را در مراحل قرار دهید.

– بازی Dead By Daylight Mobile

بهترین بازی های ترسناک موبایل

  • دانلود نسخه اندروید / دانلود نسخه آی او اس

اگر نسخه‌ی اصلی «دِد بای دِیلایت» را تجربه کرده‌اید، این نسخه‌‎ی موبایلی نیز تجربه‌ی مشابه‌ای را ارائه می‌دهد و البته رایگان (فری تو پلی) است. در این بازی باید از محیط و مهارت‌های خود استفاده کنید تا بتوانید به بقا ادامه دهید و توسط قاتلی که در جستجوی شماست، شکار نشوید. البته گاهی هم در نقش قاتل بازی می‌کنید و باید جلوی فرار دیگران را بگیرید که آن هم هیجان زیادی دارد.

در این نسخه، شخصیت‌های محبوبی از مجموعه‌های مشهور دیگر همانند هالووین، کشتار با اره برقی در تگزاس، کابوس در خیابان الم، جیغ، چیزهای عجیب و سایلنت هیل نیز حضور دارند.

بازی Dead By Daylight به صورت آنلاین و «چهار در برابر یک» انجام می‌شود. چهار بازیکن در مناطق مختلف قرار می‌گیرند و یک بازیکن در نقش قاتل، باید آن‌ها را پیدا کرده و به قتل برساند. البته قاتل هم دارای قابلیت‌های خاصی است که به او کمک می‌کند تا بازیکنان را راحت‌تر پیدا کند. در مقابل، بازماندگان باید از منابع و تجهیزات اندکی که دارند استفاده کرده و خودشان را نجات دهند. توصیه می‌کنیم که این بازی را همراه با دوستان‌تان انجام دهید.

– بازی Five Nights At Freddy’s

بهترین بازی های ترسناک موبایل

  • دانلود نسخه اندروید / دانلود نسخه آی او اس

اگر بازی‌دوست هستید، قطعا از «پنج شب در کنار فردی» چیزهای مختلفی شنیده‌اید اما اگر آن را تجربه نکرده‌اید، باید بدانید که یکی از بهترین بازی های ترسناک موبایل چند سال اخیر را از دست داده‌اید.

داستان در رابطه با یک پیتزافروشی است که برای جذب کودکان، از چند ربات عروسکی استفاده می‌کند اما این ربات‌ها اخیرا رفتارهای عجیبی از خود در شب نشان داده‌اند. شما در نقش یک نگهبان، باید با بررسی دوربین‌های امنیتی، مشکل را پیدا کنید. البته این کار آسان نیست، زیرا برق به دلیل کمبود بودجه، شب‌ها قطع می‌شود.

بازی Five Nights At Freddy’s با طراحی هوشمندانه‌ای که دارد، در تمامی دقایق ترسناک است و شما را در فضای وهم انگیزی رها می‌کند. پس از تجربه‌ی این نسخه، می‌توانید به سراغ دنباله‌های آن نیز بروید که بر روی اکثر پلتفرم‌ها در دسترس قرار دارند.

– بازی Limbo

بهترین بازی های ترسناک موبایل

  • دانلود نسخه اندروید / دانلود نسخه آی او اس

«لیمبو» یک بازی دوبعدی ساید اسکرولینگ است که شما را در نقش پسر کوچک بی‌دفاعی قرار می‌دهد که در دنیایی سیاه و سفید رها شده و باید خواهر گمشده‌اش را پیدا کند. لیمبو از آن آثاری است که در آن بارها کشته می‌شوید و باید پازل‌های مختلفی را حل کنید. نقطه قوت بازی، فضای ترسناک آن است که هرگز اجازه نمی‌دهد لحظه‌ای آرامش داشته باشید.

لیمبو از نظر داستانی هم جالب توجه است و شاید با یک بار تمام کردن آن به تمامی نکات پی نبرید. برای عبور از پازل‌ها، باید به آزمون و خطا بپردازید و مرگ شخصیت اصلی را بارها و بارها مشاهده کنید. استودیوی پلی دد (Playdead)، بازی اینساید (Inside) را هم در کارنامه دارد که آن هم از فضای سیاه و ترسناکی بهره می‌برد و می‌تواند شما را راضی کند.

– بازی Bendy And The Ink Machine

بهترین بازی های ترسناک موبایل

  • دانلود نسخه اندروید / دانلود نسخه آی او اس

«بندی» یک بازی ترسناک اول شخص است که از سبک بصری انیمیشن‌های کلاسیک استفاده می‌کند و تاحدودی یادآور بازی کاپ‌هد (Cuphead) است. بِندی در زمان عرضه توانست توجهات زیادی را به سوی خود جلب کند و در کنار یک داستان پرکشش، از آن آثار ترسناک پازلی متفاوت است که تا مدت‌ها در ذهن باقی می‌ماند. شخصیت اصلی بازی، هنری (Henry) نام دارد؛ کسی که خود را در یک استودیوی انیمیشن‌سازی متروکه پیدا می‌کند و با شخصیت‌های کارتونی این استودیو رو به رو می‌شود که تبدیل به هیولا شده‌اند. هِنری با حل معماهای مختلف، باید دلیل این اتفاقات را پیدا کند.

چیزی که تجربه‌ی این بازی را بهتر می‌کند و ارزش تکرار آن را بالا می‌برد، ویژگی تازه‌ای است که در پایان به آن اضافه می‌شود. هنگامی که بازی را به اتمام می‌رسانید، یک ابزار تازه برای شما باز می‌شود که پیام‌های مخفی مراحل مختلف را آشکار می‌سازد. این پیام‌ها، جواب بسیاری از سوالات شما را می‌دهند.

– بازی Dead Effect 2

بهترین بازی های ترسناک موبایل

  • دانلود نسخه اندروید / دانلود نسخه آی او اس

«دد افکت ۲» یک بازی شوتر اول شخص است که از اِلمان‌های آثار نقش آفرینی نیز بهره می‌برد و شما را در مقابل زامبی‌های سرسختقرار می‌دهد. این زامبی‌ها نتیجه‌ی آزمایشی هستند که قرار بود انسان‌ها را به جاودانگی برساند اما آن‌ها را به هیولاهایی دیوانه تبدیل کرد.

بازی Dead Effect 2 برای کسانی که طرفدار آثار زامبی محور هستند، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد و چالش‌های زیادی را در مقابل بازیکنان قرار می‌دهد. این بازی را علاوه بر گوشی‌های هوشمند، بر روی رایانه‌های شخصی و پلی استیشن ۴ نیز می‌توانید پیدا کنید.

– بازی Fran Bow

بهترین بازی های ترسناک موبایل

  • دانلود نسخه اندروید / دانلود نسخه آی او اس

«فرن بو» یک بازی ترسناک روانشناختی مستقل است که داستان دخترک ۱۰ ساله‌ای را روایت می‌کند که پس از مشاهده‌ی مرگ پدر و مادرش، به یک تیمارستان منتقل شده است. «فرن» نه تنها با فشار روانی ناشی از مرگ خانواده‌اش دست و پنجه نرم می‌کند بلکه قرص‌هایی که به او می‌دهند نیز باعث می‌شود تا کابوس ببیند و با هیولاهای عجیب و غریبی رو به رو شود.

بازی Fran Bow شاید یکی از سیاه‌ترین عناوین داستانی چند سال اخیر باشد و بیماری‌های روانی را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. بازی دارای پنج فصل مختلف است که یکپارچگی خاصی میان آن‌ها به چشم می‌خورد و هرگز به حاشیه نمی‌روند. این اثر منحصربه‌فرد را علاوه بر گوشی‌های هوشمند، بر روی رایانه‌های شخصی نیز می‌توانید تجربه نمایید.

– بازی Granny

بهترین بازی های ترسناک موبایل

  • دانلود نسخه اندروید / دانلود نسخه آی او اس

«مادربزرگ» یک بازی ترسناک سبک بقا است که اگرچه گرافیک خوبی ندارد اما در لحظاتی که شخصیت‌های شیطانی آن شما را در راهروهای کوچک تعقیب می‌کنند، آن‌قدر استرس خواهید داشت که ضعف‌های آن را فراموش می‌کنید و متوجه می‌شوید که چرا یکی از بهترین بازی های ترسناک موبایل در چند سال گذشته به حساب می‌آید. داستان در رابطه با مردی است که در خانه‌ی یک پیرزن شیطانی اسیر می‌شود و پنج روز فرصت دارد تا راهی برای فرار پیدا کند.

برای پیدا کردن آیتم‌های ضروری، باید به بخش‌های مختلف خانه بروید و البته مادربزرگ شرور بازی هم در خانه پرسه می‌زند و منتظر فرصت مناسبی است تا شما را به قتل برساند. مادربزرگ در ادامه، تله هم می‌گذارد و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا جلوی شما را بگیرد. در ضمن هر بار که کشته شوید، یک روز را از دست می‌دهید و کارتان سخت‌تر می‌شود. اگر بازی Hello Neighbor را تجربه کرده‌اید، احتمالا با ساختار این بازی نیز آشنایی اولیه خواهید داشت. بازی Granny برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده است.

– بازی Goosebumps Night Of Scares

بهترین بازی های ترسناک موبایل

  • دانلود نسخه اندروید / دانلود نسخه آی او اس

«سایه وحشت» یکی از مشهورترین مجموعه داستان‌های ترسناک نوجوانانه است که توسط «آر. ال. استاین» نوشته شده و تاکنون چند نسخه سینمایی نیز از آن تولید شده است. نسخه «شب ترس‌ها» برای اولین بار، این مجموعه را به دنیای بازی‌های موبایل آورده و یک اثر اشاره و کلیک با زاویه دوربین اول شخص است. شما در خانه‌ی آر. ال. استاین قرار گرفته‌اید و باید تعدادی از نوشته‌های او را جمع آوری کنید اما هیولاهای دیگر هم در این خانه حاضر هستند و می‌خواهند جلوی شما را بگیرند.

بازی دارای مراحل مختلفی است و در هر مرحله، باید در کنار دوری کردن از شخصیت‌ منفی‌های مشهور مجموعه، نوشته‌های استاین را پیدا کنید. مراحل نسبتا کوتاه هستند و نیازی نیست که زمان زیادی را برای آن‌ها صرف کنید. در ضمن این اثر را می‌توانید با هدست‌های واقعیت مجازی هم اجرا نمایید که تجربه‌ی هیجان انگیزتری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: گرافیکی ترین بازی های موبایل که باید تجربه کنید

– بازی Alien: Blackout

بهترین بازی های ترسناک موبایل

  • دانلود نسخه اندروید / دانلود نسخه آی او اس

«بیگانه: خاموشی» از نظر ساختاری، به «پنج شب در کنار فردی» نزدیک است و شما در نقش «آماندا ریپلی»، باید تیم‌تان را بواسطه‌ی دوربین‌های مدار بسته و ردیاب‌ها مدیریت کرده و آن‌ها را به طرف راه خروج هدایت نمایید.

شما به بخش‌های مختلف سفینه‌ی فضایی دسترسی دارید و باید حواس هیولای بازی (زنومورف) را پرت کنید تا اعضای تیم‌تان بتوانند پیشروی کنند اما زنده نگاه داشتن این شخصیت‌ها کار چالش برانگیزی محسوب می‌شود. بازی Alien: Blackout گرافیک خوبی دارد و توانسته به فضای نسخه‌های سینمایی بیگانه نزدیک شود.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های ترسناک موبایل را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبعthegamerمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.