تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
کد خبر : 35345

بهترین بازی های ترسناک سال ۲۰۲۰ که باید تجربه کنید

بهترین بازی های ترسناک سال ۲۰۲۰ که باید تجربه کنید

بهترین بازی های ترسناک سال ۲۰۲۰ که باید تجربه کنیداگر می‌خواهید کمی بترسید و برای مدتی استرس داشته باشید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ترسناک سال ۲۰۲۰ آشنایی پیدا کنید.
در این مطلب به معرفی بهترین بازی های ترسناک سال ۲۰۲۰ پرداخته‌ایم، عناوین خوش ساختی که توانستند در امر ترساندن موفق ظاهر شوند.
ژانر ترسناک از گذشته تاکنون محبوب بوده است اما در سال‌های اخیر توانسته بیشتر در مرکز توجه قرار بگیرد. سال ۲۰۲۰ هم برای آثار این سبک به خوبی سپری شد و شاهد عرضه بازی‌های ترسناک جالبی بودیم.
بهترین بازی های ترسناک سال ۲۰۲۰اگر چه شیوع کرونا ویروس باعث به تعویق افتادن تعدادی از بازی‌های بزرگ همانند نسخه کنسولی Chernobylite، نسخه بازسازی System Shock و قسمت دوم Little Nightmares شد، اما آثار زیادی هم وارد بازار شدند که راضی کننده بودند. البته بازی‌هایی همچون Remothered: Broken Porcelain نیز وجود دارند که شکست خوردند اما در این مقاله به آن‌ها نخواهیم پرداخت. ناگفته نماند که این فهرست بر اساس نمره منتقدان، نمره مخاطبان و میانگین امتیاز آثار در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.
– بازی The Dark Pictu..

بهترین بازی های ترسناک سال ۲۰۲۰ که باید تجربه کنید

اگر می‌خواهید کمی بترسید و برای مدتی استرس داشته باشید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ترسناک سال ۲۰۲۰ آشنایی پیدا کنید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های ترسناک سال ۲۰۲۰ پرداخته‌ایم، عناوین خوش ساختی که توانستند در امر ترساندن موفق ظاهر شوند.

ژانر ترسناک از گذشته تاکنون محبوب بوده است اما در سال‌های اخیر توانسته بیشتر در مرکز توجه قرار بگیرد. سال ۲۰۲۰ هم برای آثار این سبک به خوبی سپری شد و شاهد عرضه بازی‌های ترسناک جالبی بودیم.

بهترین بازی های ترسناک سال ۲۰۲۰

اگر چه شیوع کرونا ویروس باعث به تعویق افتادن تعدادی از بازی‌های بزرگ همانند نسخه کنسولی Chernobylite، نسخه بازسازی System Shock و قسمت دوم Little Nightmares شد، اما آثار زیادی هم وارد بازار شدند که راضی کننده بودند. البته بازی‌هایی همچون Remothered: Broken Porcelain نیز وجود دارند که شکست خوردند اما در این مقاله به آن‌ها نخواهیم پرداخت. ناگفته نماند که این فهرست بر اساس نمره منتقدان، نمره مخاطبان و میانگین امتیاز آثار در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.

– بازی The Dark Pictures Anthology: Little Hope

بهترین بازی های ترسناک سال 2020

بازی آنتیل داون (Until Dawn) نشان داد که هنوز هم می‌توان عناوین نوآورانه‌ای در ژانر ترسناک ارائه داد، اگر چه از نظر گیم پلی نسبتا ضعیف بود. سری بازی The Dark Pictures Anthology نتیجه موفقیت‌های آنتیل داون است و به همان سبک طراحی شده. این مجموعه قرار است شامل هشت بازی مستقل باشد و Little Hope دومین فصل آن به حساب می‌آید. بر خلاف فصل اول (Man of Medan) که یک ماجراجویی ترسناک دریایی بود، این بار شاهد المان‌هایی پیرامون محاکمات جادوگری سیلم (Salem witch trials) هستیم.

همانند دیگر آثار استودیوی سوپرمسیو (Supermassive)، هیچ شخصیتی امنیت جانی ندارد و هر لحظه ممکن است کشته شود. اگر از آنتیل داون و مرد مدان لذت برده‌اید، این نسخه نیز شما را راضی می‌کند.

– بازی Maid Of Sker

بهترین بازی های ترسناک سال 2020

یک بازی ترسناک سبک بقا که داستان آن در قرن نوزدهم و در یک هتل بزرگ اتفاق می‌افتد. خدمتکاری به نام الیزابت در این هتل گرفتار شده و هدف شما این است که او را نجات دهید. مطابق انتظار، این هتل چندان با شما مهربان خواهد بود و دارای محیط شوم و سیاهی است.

این بازی بر روی رایانه‌های شخصی بهترین عملکرد را داشته و نسخه‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ آن امتیاز کمتری دریافت کرده‌اند (در ضمن بازی برای نینتندو سوییچ نیز تایید شده است). بازی Maid Of Sker برای گرافیک و صداگذاری مورد تحسین قرار گرفت اما برای عدم نوآوری به آن انتقاد شد. این بازی شاید حرف تازه‌ای برای گفتن نداشته باشد اما از کیفیت ساخت بالای آن نمی‌توان عبور کرد.

– بازی Someday You’ll Return

بهترین بازی های ترسناک سال 2020

یک بازی اول شخص دیگر، با این تفاوت که بر خلاف Maid Of Sker، بر روی المان‌های سبک بقا تمرکز ندارد و بیشتر زمان خود را سرگرم حل کردن پازل‌های مختلف هستید. شما در نقش پدری بازی می‌کند که در جنگل‌های اطراف خانه، در جستجوی دختر گمشده‌اش است. گرافیک خوب بازی و محیط جنگلی جذاب آن، برگ برنده بازی محسوب می‌شود. همچنین خانه‌های متروکه و غارهای تنگ و تاریک، به شما این حس را می‌دهند که واقعا در یک جنگل دورافتاده زندانی شده‌اید.

با این حال، بازی Someday You’ll Return مشکلات خاص خودش را دارد، از جمله بخش‌های کوهنوردی، راه حل‌های غیرمنطقی برای بعضی از پازل‌ها و عدم راهنمایی درست. برای مثال، برای حل چند پازل باید ابتدا تعدادی آیتم مخفی پیدا کنید که این کار را بسیار سخت می‌کند. این بازی تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Carrion

بهترین بازی های ترسناک سال 2020

کریون یک بازی دو بعدی ساید اسکرولر است که یک تفاوت ویژه با دیگر عناوین این فهرست دارد، شما در نقش شکار بازی نمی‌کنید بلکه خود شکارچی هستید. در این بازی، نقش هیولایی را بر عهده دارید که وارد یک مرکز تحقیقاتی شده و می‌تواند با شاخک‌هایش حمله کند یا اشیا را دستکاری نماید. هنگامی که این هیولا وارد یک اتاق شلوغ می‌شود و شروع به کشتن انسان‌ها می‌کند، شاهد صحنه‌های خونینی خواهید بود که خودتان باعث و بانی آن هستید.

هیولای بازی می‌تواند ذهن آدم‌ها را کنترل کند که مکانیک جالبی است. این بازی برای گرافیک زیبای دو بعدی و انیمیشن‌های روان مورد تحسین قرار گرفت اما برای کوتاه بودن و مشخص نبود اهداف در بعضی از مراحل به آن انتقاد شد. بازی Carrion یک برداشت خونین از عناوین سبک مترویدوانیا (Metroidvania) ارائه می‌دهد و ایده‌های تازه‌ای دارد که مشابه آن‌ها را کمتر در آثار دیگر دیده‌ایم. بازی Carrion برای رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان منتشر شده است.

– بازی Amnesia: Rebirth

بهترین بازی های ترسناک سال 2020

بازی Amnesia: The Dark Descent به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترسناک تاریخ شناخته می‌شود، متاسفانه نسخه تولدی دوباره، تا آن اندازه درخشان نیست اما نمی‌توان گفت که بازی بدی است. در این قسمت، سازندگان به جای استفاده دوباره از مناطق آشنا و تکراری همچون خانه‌های متروکه، جنگل‌های ترسناک یا قلعه‌های گوتیک، شما را به بیابان‌های الجزایر می‌برند که بدون شک تجربه متفاوتی است. در مناطقی که نور به سختی پیدا می‌شود، باید از تاریکی دوری کنید، از هیولاها فرار کرده و در امان باشید. این بار هم اسلحه ندارید و بدتر از همه، باید سلامت عقل شخصیت اصلی را حفظ کنید که چندان آسان نخواهد بود.

بازی Amnesia: Rebirth بیشتر برای گرافیک قدیمی و تاریخ مصرف گذشته‌اش مورد انتقاد قرار گرفت اما اگر به گرافیک ضعیف آن توجه نکنید، اثر سرگرم کننده‌ای است.

– بازی Visage

بهترین بازی های ترسناک سال 2020

از نظر ترس، کمتر اثری در سال ۲۰۲۰ می‌تواند با بازی Visage برابری کند. این بازی که با الهام از P.T، اثر کلاسیک هیدئو کوجیما ساخته شده، شما را در یک خانه جن زده قرار می‌دهد و باید بدانید که لحظات دیوانه‌واری در انتظار شماست. سکانس آغازین بازی را احتمالا تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد، جایی که یک مرد، تمامی اعضای خانواده‌اش را یکی پس از دیگر به قتل می‌رساند. سپس وارد یک خانه متروکه می‌شوید و باید رازهای آن را کشف کنید. مشابه Amnesia، سلامت عقل شخصیت اصلی به تدریج کم می‌شود که نتیجه‌اش توهم و لحظات آزار دهنده‌ای است.

اگر از کسانی هستید که آرزوی تجربه کامل P.T را داشتند، این بازی انتظارات شما را بر آورده می‌کند. شاید تنها مشکل Visage این باشد که پیشرفت در آن به کُندی حاصل می‌شود اما در هر صورت، این اثر نه تنها یکی از بهترین بازی های ترسناک سال ۲۰۲۰ است بلکه می‌تواند در آینده، در فهرست بهترین‌های تاریخ هم قرار بگیرد.

– بازی The Walking Dead: Saints And Sinners

بهترین بازی های ترسناک سال 2020

تلفیق واقعیت مجازی و ژانر ترسناک همیشه جواب داده است. نمونه‌اش بازی Saints And Sinners که نه تنها بهترین نسخه VR مجموعه واکینگ دد است بلکه یکی از بهترین بازی‌های واقعیت مجازی پیرامون زامبی‌ها هم به حساب می‌آید. مطابق معمول این نوع آثار، باید با زامبی‌های متعددی مبارزه کنید، منابع مختلف را جمع آوری کرده و اسلحه‌های تازه‌ای بسازید. اما زامبی‌ها تنها مشکل شما نیستند، انسان‌های بازمانده نیز به همان اندازه خطرناک خواهند بود و استرس زیادی به شما وارد می‌کنند.

بازی The Walking Dead: Saints And Sinners بدون شک یکی از بهترین عناوین واقعیت مجازی سال ۲۰۲۰ است، اگر چه مشکلاتی هم دارد. برای مثال، مکانیک‌های مخفی کاری خوب از کار در نیامده‌اند و سیستم مبارزات هم نیاز به کار بیشتری دارد. این بازی را علاوه بر رایانه‌های شخصی، بر روی پلی استیشن ۴ نیز می‌توانید تجربه کنید.

– نسخه بازسازی Resident Evil 3

بهترین بازی های ترسناک سال 2020

رزیدنت اویل ۲ به یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ تبدیل شد و انتظار می‌رفت که قسمت سوم هم بتواند به همان اندازه موفق و البته ترسناک باشد. متاسفانه شماره سوم تا آن اندازه خوب نیست اما هنوز هم یک اثر ترسناک با کیفیت محسوب می‌شود. در این نسخه، جیل ولنتاین باید با نمسیس دست و پنجه نرم کرده و برای فرار از شهر راکون سیتی تلاش کند. نکته جذاب دیگر این نسخه، وجود یک بخش آنلاین است (Resident Evil: Resistance) که می‌تواند راه را برای عناوین چند نفره بیشتری از این مجموعه باز کند.

نسخه بازسازی Resident Evil 3 برای حذف بخش‌های مهمی از نسخه اصلی، کم رنگ کردن عناصر سبک بقا و گرایش بیش از حد به سوی اکشن، مورد انتقاد قرار گرفت و در مجموع آن چیزی نیست که طرفداران انتظار داشتند اما ویژگی‌های مثبتی هم دارد و باید آن را تجربه کنید.

– بازی Observer: System Redux

بهترین بازی های ترسناک سال 2020

آبزرور اثر خاصی است و یک تجربه ترسناک روانشناختی در یک دنیای سایبرپانک ارائه می‌دهد. نسخه اصلی این بازی در سال ۲۰۱۷ منتشر شد اما نسخه بهبود یافته آن با نام System Redux کیفیت به مراتب بالاتری دارد و علاوه بر اضافه کردن محتواهای داستانی، جلوه‌های ویژه و گرافیک آن را نیز بهبود بخشیده است. در این بازی، شما به سه فیلتر بصری دسترسی دارید که با جابه‌جایی میان آن‌ها، می‌توانید سرنخ‌های مختلفی از صحنه جرم بدست بیاورید.

اتفاقات بازی در سال ۲۰۸۴ اتفاق می‌افتد و نقطه قوت آن، یک داستان پیچیده و پرکشش است. این بازی برای فضاهای ترسناک، جلوه‌های بصری درخشان و ایده‌های فلسفی مورد توجه قرار گرفت و هم‌اکنون بر روی پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– بازی The Last Of Us Part II

بهترین بازی های ترسناک سال 2020

قسمت اول لست آف آس، دنیای نابود شده‌ای را به تصویر می‌کشید که تحت تاثیر زامبی‌ها قرار گرفته است. از قسمت اول به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ نام برده می‌شود و بدیهی بود که انتظارات برای قسمت دوم آن بسیار بالا باشد. با اینکه داستان پارت دوم برای همه طرفداران مجموعه راضی کننده نبود اما نمی‌توان از کیفیت شگفت انگیز این بازی عبور کنید. بازی The Last Of Us Part II یکی از خوش ساخت‌ترین عناوین نسل هشتم است، حتی در مقایسه با بازی‌های اخیر نسل نهم.

بازی The Last Of Us Part II شاید یک اثر ترسناک خالص نباشد اما به اندازه‌ای شما را می‌ترساند که در این فهرست قرار بگیرد و البته بالاترین امتیازات را هم دریافت کرده است. کمتر پیش می‌آید که یک عنوان ترسناک، بودجه‌ای به اندازه لست آف آس داشته باشد و تا این اندازه مورد توجه قرار بگیرد اما پارت دوم سزاوار این توجهات است و انتخاب آن به عنوان بهترین بازی سال در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۰ اتفاق عجیبی نیست. این بازی ماجراجویی را باید حداقل یک بار تجربه کنید و یکی از آن آثار بزرگی است که تا مدت‌ها در ذهن مخاطبان باقی می‌ماند.

– نسخه بازسازی Demon’s Souls

بهترین بازی های ترسناک سال 2020

بازی Demon’s Souls در سال ۲۰۰۹ برای پلی استیشن ۳ منتشر شد و از آن آثار دشواری بود که برای سختی بیش از حد مورد انتقاد قرار گرفت. البته این مسئله نباید عجیب باشد زیرا سازنده بازی، استودیوی فرام‌ سافتور (FromSoftware) است که بیشتر برای مجموعه دارک سولز (Dark Souls) شناخته می‌شود. پس از گذشت ۱۱ سال، حالا نسخه بازسازی این بازی برای پلی استیشن ۵ منتشر شده که از نظر سختی و ارائه ترس، فرق چندانی با نسخه اصلی ندارد اما از نظر گرافیکی فوق العاده است.

اما ترس بازی در چیست؟ در اینکه اگر در یک نقطه بد کشته شوید، شانس شما برای نجات از آن منطقه بسیار کم خواهد بود و گاهی غیرممکن است که بتوان پس از مرگ در یک جای بد، بازی را ادامه داد. این اثر به شکلی طراحی شده که سخت باشد، یاد و خاطره آثار کلاسیک را زنده کند و مخاطبان را به چالش بکشد. در آن دوره که بازی عرضه شد، عناوین سخت هنوز پرطرفدار نشده بودند (اتفاقی که در سال ۲۰۱۱ با سری دارک سولز رخ داد) اما حالا شرایط عوض شده و این بازی می‌تواند پتانسیل‌های خود را نشان دهد. دیمنز سولز شاید یک اثر ترسناک خالص در نظر گرفته نشود اما باید بدانید که گاهی از عناوین دیگر این فهرست، ترسناک‌تر می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

بهترین بازی های ترسناک رایگان که باید تجربه کنید

– بازی Phasmophobia

بهترین بازی های ترسناک سال 2020

فاسموفوبیا یک بازی مستقل است که بی سر و صدا در فصل هالووین انتشار یافت و خیلی زود به محبوبیت بالایی رسید. این بازی با اینکه هنوز در حالت دسترسی اولیه (Early Access) قرار دارد اما از اکثر بازی‌های کامل هم بهتر است، خصوصا اگر آن را به صورت چند نفره انجام دهید. در این بازی، باید با کمک تجهیزات شکار روحی که در اختیار دارید، اطلاعات مختلفی از ارواح بدست بیاورید. خوشبختانه فاسموفوبیا به صورت روزانه و هفتگی به‌روزرسانی می‌شود، بنابر این همیشه شاهد غافل گیری های تازه‌ای در آن هستیم.

بازی Phasmophobia تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده و بدون شک یکی از بهترین بازی های ترسناک سال ۲۰۲۰ است که حتما باید آن را امتحان کنید. البته توصیه می‌کنیم که این کار را به تنهایی انجام ندهید و دوستانتان را هم با خود ببرید.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های ترسناک سال ۲۰۲۰ را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبعthegamer-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.