تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۴:۳۰
کد خبر : 40034

بهترین اپلیکیشن های تور مجازی؛ سفر در دوران کرونا

بهترین اپلیکیشن های تور مجازی؛ سفر در دوران کرونا

بهترین اپلیکیشن های تور مجازی؛ سفر در دوران کروناقطعاً سفر کردن در تعطیلات سال جدید یکی از تفریحات اصلی هر خانواده‌ای محسوب می‌شود و چقدر هیجان‌انگیزتر این که این سفر مقصدی خارج از کشور داشته باشد. با این حال، با وجود بیماری کرونا و ممنوع بودن سفرهای سال نو، راه‌های جدیدی برای سفر به نقاط مختلف دنیا پا در میان می‌گذارند که می‌توانند برای بسیاری جالب و سرگرم‌کننده باشند.
در این مقاله به معرفی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی خواهیم پرداخت که به شما اجازه می‌دهند تا با استفاده از فنّاوری‌های مختلف به سرتاسر نقاط جهان سفر کنید و برای مدتی طولانی با بازدید مجازی از قسمت‌های مختلف کره‌ی زمین و حتی خارج از کره‌ی خودمان تا حدودی جای سفرهای هرساله را پر کنید و در کنار تمامی این‌ها، به اطلاعات خود از جهانی که در آن زندگی می‌کنید نیز بیفزایید.
AirPano
اولین اپلیکیشن/وب‌سایت حاضر در لیست AirPano است که در سال ۲۰۰۹ توسط گروهی از عکاسان روسی به راه افتاد. این عکاسان با هدف ارائه‌ی تصاویر باکیفیت ۳۶۰ درجه وب‌سایت AirPano را راه اندازی کردند و در آن به ارائه‌ی عکس‌های پانورامای باکیفیت از نقاط مختلف ..

بهترین اپلیکیشن های تور مجازی؛ سفر در دوران کرونا

قطعاً سفر کردن در تعطیلات سال جدید یکی از تفریحات اصلی هر خانواده‌ای محسوب می‌شود و چقدر هیجان‌انگیزتر این که این سفر مقصدی خارج از کشور داشته باشد. با این حال، با وجود بیماری کرونا و ممنوع بودن سفرهای سال نو، راه‌های جدیدی برای سفر به نقاط مختلف دنیا پا در میان می‌گذارند که می‌توانند برای بسیاری جالب و سرگرم‌کننده باشند.

در این مقاله به معرفی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی خواهیم پرداخت که به شما اجازه می‌دهند تا با استفاده از فنّاوری‌های مختلف به سرتاسر نقاط جهان سفر کنید و برای مدتی طولانی با بازدید مجازی از قسمت‌های مختلف کره‌ی زمین و حتی خارج از کره‌ی خودمان تا حدودی جای سفرهای هرساله را پر کنید و در کنار تمامی این‌ها، به اطلاعات خود از جهانی که در آن زندگی می‌کنید نیز بیفزایید.

AirPano

سفر با AirPano

اولین اپلیکیشن/وب‌سایت حاضر در لیست AirPano است که در سال ۲۰۰۹ توسط گروهی از عکاسان روسی به راه افتاد. این عکاسان با هدف ارائه‌ی تصاویر باکیفیت ۳۶۰ درجه وب‌سایت AirPano را راه اندازی کردند و در آن به ارائه‌ی عکس‌های پانورامای باکیفیت از نقاط مختلف جهان پرداختند. مجموعه عکس‌های این وب‌سایت در طی سال‌ها بسیار گسترده شده و در حال حاضر می‌توانید به عکس‌هایی از بیش از صد کشور مختلف دسترسی داشته باشید.

اما این تنها نکته‌ی هیجان‌انگیز ماجرا نیست و باید بدانید که AirPano بر خلاف بسیاری از موارد مشابه، عکس‌های پانورامای خود را به نقاطی ناشناخته‌تر از مناطق توریستی معروف جهان برده و علاوه بر این مکان‌ها، می‌تواند نقاط مختلفی از جهان را به شما معرفی کند که شاید تا به حال نام آن‌ها را نیز نشنیده‌اید. در کنار معرفی این نقاط در قالب عکس‌های پانوراما، تیم AirPano مقالاتی را نیز درباره‌ی هریک از آن‌ها آماده کرده است تا علاوه بر گشت و گذار مجازی در این نقاط، اطلاعات بیشتری نیز درباره‌ی آن‌ها به دست آورید.

در کنار عکس‌های پانورامای بسیار با کیفیت که به شما اجازه‌ی دیدن کوچک‌ترین جزییات را نیز می‌دهند، وب‌سایت AirPano دو مجموعه‌ی دیگر شامل کلیپ‌های ویدیویی و عکس‌های معمولی نیز دارد که همگی توسط عکاسان حرفه‌ای این تیم تهیه شده‌اند. علاوه بر این موارد، می‌توانید اپلیکیشن‌های AirPano را نیز بر روی گوشی موبایل خود دانلود کنید و حتی در صورت علاقه به این تصاویر، فایل عکس‌ها و فیلم‌های موجود بر روی این سایت را خریداری نمایید.

Exoplanet Travel Bureau NASA at Home

سفر با Exoplanet Travel Bureau NASA at Home

شاید فکر کنید که سفرهای مجازی تنها به سطح زمین و یا در بهترین حالت به منظومه‌ی شمسی محدود می‌شوند؛ اما حقیقت این است که با کمک این وب‌سایت می‌توانید به برخی از سیاره‌های خارج از منظومه‌ی شمسی که به طور سه‌بعدی رندر شده‌اند سفر کنید و اطلاعات بیشتری را درباره‌ی فضا و سیارات به دست آورید.

علاوه بر این، NASA at Home نه تنها اجازه‌ی دسترسی به سیارات و ستاره‌های رندر شده را به شما می‌دهد، بلکه با داشتن مجموعه‌ی بزرگی از مقالات برای مطالعات ابتدایی درباره‌ی فضا، به شما اطلاعات فراوانی را در زمینه‌هایی مانند سفرهای فضایی، فرمول‌های نجومی مشهور، زندگی در خارج از سیاره‌ی زمین و… می‌دهد.

برخی از تصاویر پانورامای موجود در این سایت غیرواقعی هستند و تنها بر اساس محدود به دست آمده از دیگر سیارات خارج از منظومه‌ی شمسی طراحی شده‌اند؛ اما با این حال می‌توان این وب‌سایت را یکی از بهترین راه‌ها برای شروع مطالعات نجومی و فضایی به شمار آورد.

۷ Wonders

7 Wonders

بدون شک نام عجایب هفتگانه برای تمامی ما نامی آشنا و شناخته شده است. شاید بسیاری در طول زندگی خود نتوانند از نزدیک با این عجایب آشنا شوند و آن‌ها را از نزدیک لمس کنند؛ در این صورت اپلیکیشن ۷ Wonders اینجاست تا شما را با دنیای این عجایب هفتگانه آشنا کند و لذت مجازی بودن در این مکان‌ها را به شما بدهد.

۷ Wonders در اصل اپلیکیشنی برای استفاده به همراه عینک‌های واقعیت مجازی است و بهترین تجربه را با استفاده از این عینک‌ها ارائه خواهد کرد؛ اما با این حال می‌توان بدون استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی و به صورت عکس‌های پانورامای ۳۶۰ درجه‌ی معمولی نیز از عکس‌های فوق‌العاده با کیفیت موجود در این برنامه استفاده کنید.

Google Arts & Culture

Google Arts & Culture

اگر از آن دسته افرادی هستید که فرهنگ مکان‌هایی که به آن‌ها سفر می‌کنید خود برای شما یکی از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌آید، Google Arts & Culture بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما محسوب می‌شود. از ویژگی‌هایی از جمله عکس‌های ۳۶۰ درجه از نقاط مختلف جهان گرفته تا مقالات مختلفی درباره‌ی فرهنگ‌ها و آثار هنری گوناگون هر ملت، می‌توان با نصب اپلیکیشن Google Arts & Culture یا مراجعه به وب‌سایت آن، به خوبی درباره‌ی هریک از فرهنگ‌ها و ملل مختلف به طور نیمه تجربی اطلاعات مفید بسیاری را کسب کرد.

اولین ویژگی هیجان‌انگیز Google Arts & Culture، عکس‌های ۳۶۰ درجه‌ی فوق‌العاده‌ی آن از نقاط مختلف کره‌ی زمین است که شاید هیچ‌گاه نام آن‌ها را نیز نشنیده باشید؛ اما موضوع تنها به این جا ختم نمی‌شود و گوگل با ایجاد دسته‌بندی‌های خاصی مانند پارک‌های ملی دیده نشده یا شهرهای دارای معماری مشابه، می‌تواند برای کسانی که به دنبال تورهای مجازی خاص و متفاوتی هستند بسیار جذاب باشد. تمامی این عکس‌ها با استفاده از سرویس street view گوگل به دست آمده‌اند و در نتیجه می‌توانید مطمئن باشید که همواره جایی متفاوت برای دیدن را در این سرویس گوگل پیدا خواهید کرد.

ولی همه‌چیز تنها به اینجا ختم نمی‌شود و گوگل ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی دیگری را نیز در Google Arts & Culture جای داده است. یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها، قابلیت مشاهده‌ی آثار هنری مشهور جهان است که نه تنها به شما اجازه‌ی مشاهده‌ی تصاویر باکیفیتی از آن‌ها را می‌دهد، ِ بلکه این تصاویر به قدری دارای جزییات هستند که حتی می‌توانید آثاری مانند ترک‌خوردگی رنگ‌ها و خش‌های به وجود آمده بر روی بوم را نیز مشاهده کنید.

علاوه بر این خود گوگل نیز مقالاتی جالب درباره‌ی هریک از آثار هنری و مکان‌های توریستی مختلف دارد که علاوه بر ارائه‌ی توضیحاتی کوتاه درباره‌ی هرکدام،‌ با تمرکز بر نقاط مختلف این آثار و مکان‌ها جزییات جالبی را درباره‌ی آن‌ها بیان می‌کند که قطعاً می‌توانند برای علاقه‌مندان به این موضوعات بسیار جذاب باشند.

Sites in VR

Sites in VR

یکی از ساده و سرراست‌ترین اپلیکیشن‌های موجود در این لیست که بدون شک می‌تواند برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای جذاب با عینک‌های واقعیت مجازی هستند بسیار جذاب باشد. عکس‌های موجود در این اپلیکیشن در ساعات مختلفی از شبانه‌روز و در زاویه‌های مختلفی از مکان‌های مشهور جهان گرفته شده‌اند و می‌توانند نماهایی کاملاً متفاوت را از این بناها به شما نشان بدهند.

در حالت عادی، این اپلیکیشن بدون نیاز به عینک واقعیت مجازی قابل استفاده است و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید؛ اما اگر به دنبال تجربه‌ای خاص و متفاوت‌تر هستید، این اپلیکیشن با پشتیبانی از گستره‌ای نسبتاً بزرگ از انواع عینک‌های واقعیت مجازی می‌تواند به شما تجربه‌ای جدید را ارائه کند.

علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های اسکن کیو آر کد و تنظیم دستی، در صورت پشتیبانی نشدن هدست واقعیت مجازی خود توسط این برنامه، بازهم از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ی آن بر روی هدست خود استفاده کنید.

تمامی این موارد تقریباً برای هر کسی بسیار هیجان‌انگیز و پر فایده خواهند بود. مهم نیست که یک دانش‌آموز معمولی باشید که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی نقاط مختلف جهان است و یا یکی از عاشقان تورهای جهان گردی؛ با استفاده از اپلیکیشن‌های معرفی شده در این لیست می‌توانید به راحتی به نقاط مختلف جهان سفر کنید و اطلاعات جغرافیایی خود را نیز تا حد زیادی افزایش دهید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.