تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر : 70512

بزرگ ترین سرقت ارز دیجیتال در سال‌های اخیر؛ ۶۰۰ میلیون دلار رمز ارز هک شد!

بزرگ ترین سرقت ارز دیجیتال در سال‌های اخیر؛ ۶۰۰ میلیون دلار رمز ارز هک شد!

بزرگ ترین سرقت ارز دیجیتال در سال‌های اخیر؛ ۶۰۰ میلیون دلار رمز ارز هک شد!هکرها در بزرگ ترین سرقت ارز دیجیتال در سالیان اخیر بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رمز ارز را به سرقت بردند. برای جزئیات بیشتر با ما با..

بزرگ ترین سرقت ارز دیجیتال در سال‌های اخیر؛ ۶۰۰ میلیون دلار رمز ارز هک شد!

هکرها در بزرگ ترین سرقت ارز دیجیتال در سالیان اخیر بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رمز ارز را به سرقت بردند. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

در جریان بزرگ ترین سرقت ارز دیجیتال در سالیان اخیر، یک هکر ناشناس موفق به سرقت دارایی‌های رمزنگاری شده‌ای به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون دلار شامل رمزارزهای اتریوم و استیبل کوین USDC شد. هدف حمله یک بلاکچین مستقل یعنی شبکه رونین بود که توسط Sky Mavis و برای توسعه یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مدت اخیر یعنی بازی اکسی اینفینیتی بنیان‌گذاری شده بود.

بزرگترین هک دنیای کریپتو

بزرگترین سرقت ارزهای دیجیتال

یکی از بنیانگذاران Axie Infinity و Sky Mavis امروز در توییتی درباره این حمله هکری از تمرکز شرکت برای بازیابی دارایی‌های به سرقت رفته و بازپرداخت آن به کاربران آسیب دیده خبر داد.

این سرقت در واقع هفته گذشته انجام شده است اما بعد از گزارش یک کاربر مبنی بر عدم امکان برداشت ۵۰۰۰ اتریوم خود از پل رونین بود که کشف شد. در حال حاضر ۱۷۳۰۰۰ واحد اتریوم و ۲۵.۵ میلیون USDC توسط هکر به سرقت رفته و تمام این مبلغ به عنوان بزرگ ترین سرقت ارزهای دیجیتال در کیف پول هکر است.

برای کسانی که آشنایی دقیقی با دنیای ارزهای دیجیتالی ندارند باید گفت که یک پل، در واقع مسیری است که به کاربران امکان می‌دهد تا توکن‌های رمزنگاری شده خود را به دیگر واحدهای رایج تبدیل کنند تا بدین‌وسیله بتوانند از آن‌ها در جاهای دیگر استفاده کنند. در این مورد خاص، کاربرد پل رونین برقراری ارتباط لازم میان دنیای اکسی اینفینیتی و شبکه اتریوم محسوب می‌شد.

دزدی بزرگ، نگرانی‌های بزرگ‌تر

شبکه رونین دارای ۹ نود اعتبارسنجی است که برای واریز و برداشت وجوه داشتن تاییدیه در حداقل ۵ مورد الزامی محسوب می‌شود. هکر کلیدهای خصوصی لازم برای چهار اعتبارسنجی را به سرقت برده و مورد پنجم را هم از اعتبارسنجی Axie DAO دریافت کرده است. به دنبال وقوع این سرقت رونین گفته که آستانه اعتبارسنجی را از ۵ مورد به ۸ مورد رسانده است تا از وقوع چنین اتفاقی در آینده جلوگیری کند.

وجوه به سرقت رفته طی دو تراکنش از دست رفته که هر دو تراکنش در Etherscan ثبت شده‌اند و بر همین اساس Sky Mavis اعلام کرده است که در حال حاضر با همکاری مقامات قانونی و برخی صرافی‌های بزرگ مانند بایننس و Huobi در تلاش برای بازیابی وجوه است دست‌رفته و دستگیری مجرم یا مجرمان احتمالی است. به نظر می‌رسد در حال حاضر بزرگترین چالش هکر مخفی‌کردن این ۶۰۰ میلیون‌ دلار رمزارز باشد چرا که اصلا کار آسانی نیست.

کارشناسان دنیای کریپتو در گفتگوهایی درباره سرقت مورد بحث گفته‌اند که هکر وجوه سرقتی را با استفاده از صرافی‌های متمرکزی مانند Huobi و FTX که از پروتکل‌های احراز هویت دقیقی بهره‌ می‌برند سرمایه‌گذاری می‌کند.

به بیان بهتر، هویت هکرهای بزرگ ترین سرقت ارز دیجیتال در آستانه فاش شدن است به خصوص اگر اندکی تحرک بیشتر از خود نشان دهند چراکه صرافی‌ها معیارهای نظارتی دقیقی دارند و حتی در صورت شستشوی غیرمستقیم و یا مبادلات دیگر، انتقال و جابجایی مبلغی به بزرگی ۶۰۰ میلیون دلار بسیار دشوار است. سال گذشته هکری که بیش از ۶۱۱ میلیون دلار از شبکه Poly به سرقت برده بود، ناگزیر به پس دادن وجود سرقتی شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.