تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر : 70152

بررسی ولوو S90 مدل ۲۰۲۲ ؛ زیبا، با وقار و قابل اعتماد

بررسی ولوو S90 مدل ۲۰۲۲ ؛ زیبا، با وقار و قابل اعتماد

بررسی ولوو S90 مدل ۲۰۲۲ ؛ زیبا، با وقار و قابل اعتمادخودرو ولوو S90 یکی از بهترین محصولات معرفی شده توسط کمپانی Volvo است که در این مطلب گجت نیوز، به بررسی آن خواهیم پرداخت.
بسیاری از ماشین‌بازها، عاش..

بررسی ولوو S90 مدل ۲۰۲۲ ؛ زیبا، با وقار و قابل اعتماد

خودرو ولوو S90 یکی از بهترین محصولات معرفی شده توسط کمپانی Volvo است که در این مطلب گجت نیوز، به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بسیاری از ماشین‌بازها، عاشق خودروهای آمریکایی هستند و قدرت بالا، برایشان همه چیز است. برخی دیگر هم به غول‌های سوپر اسپرت ایتالیایی آلمانی‌های دقیق و خوش‌ساخت علاقه دارند. با این حال کمتر کسی را پیدا می‌کنید که واقعا عاشق ولووهای امن سوئدی باشد. با این حال اگر می‌خواهید خودرویی زیبا، امن، قدرتمند و مناسب تمام فصول و جاده‌ها داشته باشید، باید سراغ ولوو S90 بروید.

قدرت، امکانات، طراحی و قابلیت‌های ولوو S90 2022

ممکن است که آینده ولوو برقی باشد، اما مدل S90 را باید یک خودروی هیبرید متوسط حساب کنیم. پیشرانه ۲ لیتری از یک توربو شارژ و سوپر شارژ به طور همزمان استفاده می‌کند و یک موتور برقی ۴۸ ولتی نیز دارد تا آن نیرویی که تلف می‌شود را بازگردانده و از آن به نحو احسن استفاده کند. قدرت تولیدی این پیشرانه ۲۹۵ اسب بخار است و می‌تواند ۴۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

ولوو اس 90

با پرداخت پول بیشتر شما می‌توانید نسخه T8 خود شارژ را برای تهیه کنید. این مدل نیز یک نسخه هیبرید است؛ البته با این تفاوت که نسخه چهار چرخ متحرک آن در محور عقب برای نیرو گرفتن از یک موتور برقی استفاده می‌کند. در ضمن این نسخه قدرت بیشتری را نیز تولید می‌کند. این نسخه از خودرو ولوو S90 2022 با ۴۰۰ اسب بخار و ۶۴۰ نیوتون متر گشتاور هیچ کم و کاستی را در زمینه قدرت ندارد.

طراحی ولوو S90 2022؛ همه چیز به اندازه کافی

نزدیک به شش سال از رونمایی این نسل S90 می‌گذرد. با این وجود این سدان طویل و زیبا هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در نسخه R-DESIGN بیشتر کروم روی بدنه با یک تریم مشکی جایگزین شده است. همچنین یک جلوپنجره مشکی و رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی آلومینیومی (که در این نسخه ۲۰ اینچ است و ۸۰۰ دلار قیمت دارد) موجود است.

چراغ‌های جلو که شکل آن‌ها از چکش ثور نیز الهام گرفته شده است با برادر الکتریکی خود یعنی پولستار مشترک است. طراحی این خودرو به اندازه کافی خشن است و همه چیز از چراغ‌ها گرفته تا رینگ‌ها و خطوط روی بدنه، کاملا دقیق، زیبا و به اندازه کافی هستند.

ولوو S90

ولوو اس ۹۰ ۲۰۲۲ هیچ ایراد بزرگی در زمینه طراحی ندارد. این مدل شاید در مقایسه با برخی سدان‌ها ظاهری خشن‌تر و مردانه‌تر داشته باشد اما این مورد، باعث نمی‌شود ولوو S90 یک خودرو خانوادگی نباشد. در زمینه طراحی چراغ‌ها، آینه بغل و تقریبا تمام نقاط این خودرو، شاهد طراحی چشم‌نواز و دقیقی هستیم؛ البته جلو پنجره این مدل از برخی زوایا کمی زمخت به نمره قبولی نرسد. در واقع حتی اگر ولوو اس ۹۰ در برف و گل هم پوشیده شده باشد، باز هم طراحی باشکوه این خودرو به چشم می‌آید و حتی سخت‌ترین ماشین‌بازها را هم راضی می‌کند.

حتی گذشت زمان هم زیبایی ولوو اس ۹۰ را کم نکرده است

ولوو قطعا در طراحی کابین مانند یک حرفه‌ای عمل کرده است. باوری غلط میان برخی ماشین‌بازها وجود دارد که خودروهای امن، حتما باید طراحی کسل‌کننده‌‌ای داشته باشند اما ولوو S90، می‌تواند یک کلاس درس برای تمام سازندگان خودرو باشد که می‌خواهند یک سدان امن، نیمه‌لوکس و با ظاهری اسپرت تولید کنند. جالب است بدانید ولوو، قطعات کابین را از همان موادی ساخته که ظاهر آن را دارند و کمتر شاهد متریال‌های غیر اصلی هستیم. در کنار این مورد، نوعی حس و حال وجود دارد که لوکس بودن را القا می‌کند اما بیش از حد نمایشی نیست و باعث می‌شود ولوو ظاهری داشته باشد که گذر زمان بر جذابیت آن تاثیری نداشته باشد. شیشه‌های جانبی خودرو هم لمینت گذاری شده که به جلوگیری از ورود صدا به داخل کابین کمک می‌کنند.

ولوو اس ۹۰؛ امنیت بالا و امکانات قابل قبول

زمانی که نام ولوو را می‌شنوید، احتمالا پیش از هر چیز به یاد امنیت بالای خودروهای این شرکت می‌افتید. همان طور که انتظار داشتیم، امکانات امنیتی ولوو اس ۹۰ کامل و قابل اطمینان هستند. هشدار نقاط کور با کمک به فرماندهی، هشدارهای لاین مخالف و ترمزهای خودکار به طور استاندارد در این خودرو سوئدی وجود دارند. همچنین هشدارهای برخوردهای سرعت بالا و پایین، محافظت از خروج شانه راه، هشدارهای خروج از لاین حرکت و هشدار برخورد جهت مخالف نیز می‌توانند خیال راننده را راحت‌تر کنند. این موارد تنها بخشی از ویژگی‌های امنیتی این خودرو هستند و اگر به دنبال یک رانندگی پرهیجان و پرخطر هستید، باید دور ولوو S90 2022 را خط بکشید و سراغ گزینه‌های دیگری بروید.

ولوو اس 90

پایلوت اسیست (کروز کنترل قابل تنظیم با پیروی از لاین‌های جاده) که ساخت ولوو نیز است و در این خودرو نصب شده است. البته مشکل اینجا است که شرایط اقلیمی بد، این سنسورها را عملا از کار می‌اندازد. این مورد هر چند می‌تواند قابل چشم پوشی باشد اما برای مدلی مانند اس ۹۰ که می‌خواهد از پس هر شرایط آب و هوایی بر بیاید یک امتیاز منفی است.

آپشن های ولوو اس ۹۰

یکی از آپشن‌های این خودو، می‌تواند اس ۹۰ را واقعا برای هر شرایطی آماده کند و گزینه‌ای فوق‌العاده برای اسکاندیناوی که سرزمین مادری اس ۹۰ است باشد. پکیج آب و هوایی که ۷۵۰ دلار قیمت دارد، شامل شوینده‌های چراغ جلو، گرمکن فرمان و گرمکن صندلی‌های عقب است. حالا که صحبت از صندلی‌های عقب این مدل شد، بهتر است بدانید فضایی که در اختیار سرنشینان عقب قرار داده شده، بسیار زیاد است و احتمالا این مدل، یکی از راحت‌ترین خودروها در سفرهای طولانی برای سرنشینان عقب باشد.

پکیج پیشرفته که ۱۹۰۰ دلار قیمت دارد شامل صندوق عقب الکتریکی، HUD، دوربین ۳۶۰ درجه و یک تصفیه کننده هوا برای سیستم تهویه است. با رنگ سفارشی خاکستری طوفانی متالیک ۶۹۵ دلاری، خودروی مورد بررسی ما در کل به قیمت ۶۴۵۴۰ دلار خواهد رسید. صادقانه می‌توان گفت که به ازای پولی که می‌پردازید امکانات بسیار زیادی را دریافت می‌کنید. مخصوصا وقتی این نکته را در نظر می‌گیریم که جایگزین‌های آلمانی این مدل با پرداخت پول اضافه‌تر تجهیزات امنیتی شبیه ولوو را در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

ولوو S90

اطلاعات منتشر شده درباره مصرف سوخت نیز نشان می‌دهد ولوو S90 مصرف بهینه‌ای دارد. طبق گفته‌های EPA، این خودرو در رانندگی شهری ۱۰ لیتر به ازای هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. در رانندگی اتوبان ۷.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر و و در مصرف ترکیبی ۹ لیتر توسط این سدان استفاده خواهد شد. تجربه رانندگان این خودرو نشان می‌دهد مصرف ترکیبی می‌تواند به ۹.۴ لیتر و حتی بیشتر هم برسد.

ولوو S90 یک خودروی جان‌سخت و پیشرفته است

مدل S90 با استفاده از لاستیک‌های زمستانی در سطوح برفی بسیار ثابت قدم عمل می‌کند. همچنین سیستم تمام چرخ متحرک ساخت ولوو ممکن است از نسخه هیبرید کمی پیچیدگی کمتری داشته باشد اما از قابلیت‌های آن کاسته نمی‌شود. زیرا چسبندگی بین محور‌های عقب و جلو به یک چشم به هم زدن تغییر می‌کند.

خودرو S90 ولوو با وجود تمام امکانات امنیتی و وزنش، می‌تواند با چسبندگی قابل قبول، به خوبی حس و حال جاده را به راننده منتقل کند. با این که این مورد می‌تواند برای رانندگانی که عشق ماشین‌های واقعی هستند یک امتیاز مثبت باشد اما باز هم ولوو S90، یک خودرو سدان خانوادگی است.

نسخه هیبریدی ایرادات نسخه معمولی را از بین می‌برد‎‏

طبق انتظارات نسخه هیبریدی از نسخه معمولی سریعتر و قدرتمندتر است اما نسخه معمولی هم از سرعت خوبی برخوردار است. ممکن است که سیستم برقی کوچک کمکی با ۴۸ ولت فقط ۱۳ اسب بخار به پیشرانه اضافه کند و موتور برقی و بنزینی همزمان به قله قدرت خود دست پیدا نکنند. اما همان سیستم برقی کمک می‌کند که کمبودها و نقاط تاخیری که توسط ترکیب سوپر شارژ، توربو شارژ و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ایجاد می‌شوند تا حد زیادی از بین برود.

ولوو S90

همه این‌ امکانات نتیجه قابل قبولی را در بحث سرعت به وجود می‌اورند. حتی اگر پیشرانه چهار سیلندر آن طور که باید و شاید و نسبت به رقیبانش خوش صدا نباشد اما در عوض سیستم خاموش و روشن شدن خودکار در حین ایست نسبت به قبل بی‌صداتر و راحت تر عمل می‌کند.

فنربندی این محصول ولوو می‌توانست بهتر باشد

فنربندی بادی آپشنال قابل تنظیم خودکار نیز برای سفارش موجود است و ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد. این فنربندی به کیفیت سواری با استفاده از مواد اسفنج مانند قابل کنترل در فنرهای عقب کمک می‌کند. فنربندی تنظیم کارخانه به آن میزانی که انتظار می‌رفت (مخصوصا نسبت به رقیبان) راحت و نرم نیست. البته فنربندی سفت تر به سواری اسپرت کمک می‌کند اما برای کسی که سواری نرم و راحت ماشین مدنظرشان باشد و از اس ۹۰، توقع ولوو بودن داشته باشند این خودرو در این زمینه تا حدی ضعیف‌تر عمل می‌کند.

ایرادات عجیبی در خودرو ولوو اس ۹۰ ۲۰۲۲ وجود دارد

با این که این مدل پر از نقاط قوتی است که آن را به خودرویی ایده‌آل تبدیل می‌کند، ایرادات عجیبی هم وجود دارد که باعث می‌شود برخی، سراغ رقبای عمدتا آلمانی این خودرو بروند. برای مثال به طرز عجیبی هیچ نوع حالت رانندگی قابل انتخابی برای این ماشین لحاظ نشده که کمی ما را به تعجب انداخته است.

ولوو اس 90

در کنار این نقطه ضعف، خودروی ولوو S90 در داخل کابین سوپرایزی برای عاشقان تکنولوژی دارد. در این خودرو خبری از رابط کاربری‌های شخصی‌سازی شده و پر نقص نیست و ولوو، سراغ سیستم عامل توسعه داده شده توسط گوگل برای این خودرو رفته است. اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، احتمالا رابط کاربری نمایشگر این خودرو برای شما آشنا باشد.

سیستم عامل اندروید در ولوو S90

نتیجه استفاده از اندروید (Android Automotive OS) در این خودرو، دسترسی شما به گوگل مپس و گوگل پلی برای اپلیکیشن‌ها (که هر روزه از تعداد اپ‌های موجود آن کاسته می‌شود) و دستیار صوتی گوگل است که فرسنگ‌ها از نسخه پیشین موجود در این خودرو بهتر هستند. سیستم نمایشی این خودرو ۹ اینچی است و استفاده از آن می‌تواند لذت‌بخش باشد. البته متن‌ها و تصاویر گاهی وضوح خیلی بالایی ندارند. به طور کلی، ولوو اس ۹۰ از این بخش هم سربلند بیرون می‌آید و می‌تواند تجربه‌ای قابل قبول ارائه کند.

با وجود ویژگی‌هایی که اعلام کردیم، ایراداتی هم وجود دارد. مشکل بزرگ در بخش نمایشگر و رابط کاربری این است که اتصال گوشی‌های هوشمند به خودرو چندان حرفه‌ای نیست. شما فقط دسترسی به بلوتوث دارید و از این طریق می‌توانید گوشی هوشمند خود را به خودرو ولوو متصل کنید. این یعنی اپل کارپلی و اندروید اتو فعلا موجود نیستند و اتصال میان خودرو شما و نمایشگر خودرو، مانند اکثر مدل‌های ارزان‌قیمتی است که می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم خودرو با قیمت زیر ۵ میلیون خریداری کنید!

ولوو اس 90

طبق گفته‌های ولوو، این مشکل در آینده‌ای نزدیک از بین می‌رود و به مرور زمان اندروید اتو با این خودرو سازگاری کاملی پیدا خواهد کرد اما جای خالی این ویژگی در حال حاضر به شدت حس می‌شود. بهتر است بدانید در این مدل چهار پورت از نوع USB نیز وجود دارند که می‌توانید گوشی‌های خود را با استفاده از آن‌ها شارژ کنید. این پورت‌ها نمی‌توانند برای مواردی مانند پخش موسیقی یا اتصال مستقیم به خودرو مورد استفاده قرار بگیرند.

رابط کاربری پر از ایراد و سیستم صوتی فوق‌العاده

کندی قابل توجهی در منوها وجود دارد که می‌تواند یادآور برخی خودروهای چینی باشد. با توجه به این ایرادات، احتمالا با چند ساعت استفاده از نمایشگر VOLVO S90 دلتان برای روزهایی که خودروها بدون نمایشگر و کنترل لمسی بودند تنگ شود. در این خودرو، تنظیم سیستم گرمکن صندلی‌ها و مواردی مانند عدم امکان مشاهده نمای ۳۶۹ درجه‌ای و دوربین دنده عقب به صورت همزمان، می‌‌تواند به تجربه ناب راندن اس ۹۰ آسیب برساند. البته این موارد بیشتر نقص‌های نرم‌افزاری هستند که می‌توانند در آینده از بین بروند.

اگر بتوانید از این مشکلات بگذرید، در کابین خودرو شاهد موارد بسیار جذابی خواهید بود. سیستم صوتی باورز و ویلکینس که ۳۲۰۰ قیمت دارد فضای کنسرت مانندی را در حین اجرای موسیقی فراهم می‌کنند. سیستم تهویه چهار بازه‌ای نیز به طور استاندارد نصب شده است وسیستم گرم‌کن صندلی و فرمان می‌تواند گرمای مطبوعی را فراهم کنند. صندلی‌های R-DESIGN نیز که دارای روکش چرم هستند هم می‌‌توانند راحتی در حد گران‌ترین صندلی‌های گیمینگ در اختیار افراد حاضر در خودرو قرار دهند.

جمع‌بندی نهایی: ولوو S90 یک خودروی کامل با ایراداتی قابل چشم‌پوشی است

این خودرو ولوو دقیقا همان چیزی است که از یکی از محصولات این شرکت انتظار دارید. همان طور که دیدید، این مدل می‌تواند در هر شرایطی که فکرش را بکنید عملکرد قابل قبولی داشته باشد. با این حال، این به معنای بی‌اشکال بودن ولوو اس ۹۰ ۲۰۲۲ نیست. این خودرو ایراداتی در زمینه رابط کاربری، سیستم تعلیق، و کمبود برخی آپشن‌ها دارد. با این حال امنیت خودرو، قدرت و طراحی بسیار جذاب آن می‌تواند باعث شود نقاط ضعف این خودرو به چشم نیاید.

ولوو اس 90

من نمی‌دانم آیا ولوو در ابتدای طراحی مدل S90 خواسته بود که یک خودرو با طراحی بدون تاریخ انقضا را بسازد یا خیر. اما آن چه که در مورد این ماشین توجه ما را جلب کرده طراحی زیبا و قدیمی نشدنی آن است. از طرز راندن تا طراحی کابین همه آن باعث شده این خودرو جوان‌تر از سن خود جلوه کند و عملا کاری با پیر شدن و از مد افتادن نداشته باشد. بروزرسانی‌های مداوم و ارتقا مداوم نیز باعث شده قابلیت‌های این خودرو، با سال ۲۰۲۲ سازگار باشد. در میان ایرادات کوچک این مدل، حتی فنربندی نه چندان نرم هم قابل چشم‌پوشی است اما رابط کاربری اندرویدی این خودرو، واقعا ناقص به نظر می‌رسد.

در گجت نیوز بخوانید: زیباترین خودروهای سدان در سال ۲۰۱۷ را بشناسید

با توجه به تمام نقاط ضعف و قوت، این مدل گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که به دنبال خرید یک سدان چهار فصل هستند. ولوو اس ۹۰ می‌تواند برای سرنشینانش امنیتی مثال‌زدنی را فراهم کند و از نظر موتوری، عملکردی پایدار داشته باشد. پیشرانه این خودرو خیلی به روز نیست اما اگر به این موضوع اهمیتی نمی‌دهید، ولوو S90 می‌تواند یکی از بهترین خریدهای عمرتان باشد. البته در این بین بهتر است نگاهی به رقبای آلمانی این سدان سوئدی داشته باشید.

منبع :slash gearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.