تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر : 73344

بررسی اولیه هواوی میت ایکس اس ۲؛ منعطف دوست داشتنی چینی

بررسی اولیه هواوی میت ایکس اس ۲؛ منعطف دوست داشتنی چینی

بررسی اولیه هواوی میت ایکس اس ۲؛ منعطف دوست داشتنی چینیمیت ایکس اس ۲، گوشی منعطف جدید هواوی است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در ادامه به بررسی اولیه این محصول جذاب تاشو می‌پردازیم.
دنیای گوشی‌های ..

بررسی اولیه هواوی میت ایکس اس ۲؛ منعطف دوست داشتنی چینی

میت ایکس اس ۲، گوشی منعطف جدید هواوی است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در ادامه به بررسی اولیه این محصول جذاب تاشو می‌پردازیم.

دنیای گوشی‌های هوشمند این روزها، با معرفی دستگاه‌های تاشو و منعطف، تنوع و گستردگی بیش‌تری پیدا کرده و هریک از برندهای بزرگ در تلاش‌اند تا سهمی از بازار این دستگاه‌ها داشته باشند. در همین حال، هواوی نیز با تکامل تجربه پیشین خود در تولید گوشی منعطف و معرفی هواوی میت ایکس اس ۲، سعی دارد تا به یکی از پیشگامان این رقابت تبدیل شود.

در سال ۲۰۲۰، این شرکت از اولین گوشی منعطف خود به نام میت XS رونمایی کرد. این دستگاه به لطف بازطراحی لولا، مشخصات ارتقایافته و پوشش جدید نمایشگر، برای جایگزینی با نسل اول گلکسی فولد سامسونگ که محصولی شکست‌خورده بود وارد بازار شد.

سپس در ابتدای ۲۰۲۲، هواوی میت P50 Pocket را معرفی کرد که در پاسخ به محبوبیت فزاینده سری زد فلیپ سامسونگ عرضه شد. اما اکنون، این غول چینی از نسخه جدید سری اصلی گوشی‌های منعطف خود به نام میت XS2 پرده برداشته است.

در ادامه به بررسی اولیه و اجمالی این گوشی منعطف جذاب و نوظهور می‌پردازیم.

بررسی اولیه هواوی میت ایکس اس ۲

طراحی

بررسی اولیه هواوی میت ایکس اس 2؛ منعطف دوست داشتنی چینی

هواوی هم‌چنان به توسعه زبان طراحی تاشوی (رو به بیرون) خود ادامه می‌دهد و این ایده را در Mate XS2 به بلوغ رسانده است. این دستگاه از تمام زوایا ظاهری خیره‌کننده داشته و حتی در مقایسه با نسل پیشین، از ابعادی کوچک‌تر و وزن سبک‌تری برخوردار است.

وقتی گوشی از حالت تاشو خارج و باز می‌شود، ضخامت باریک آن که فقط در حدود ۵.۴ میلی‌متر است، فورا نظرها را به خود جلب می‌کند. حتی در حالت تا شده نیز ضخامت این گوشی تنها به ۱۱ میلی‌متر می‌رسد. میت ایکس اس ۲ وزنی معادل ۲۵۵ گرم دارد که برای دستگاهی با این ابعاد و فرم و هم‌چنین در مقایسه با وزن ۲۷۱ گرمی زد فولد ۳، شگفت‌انگیز است.

مکانیزم کلیکی که به وسیله آن نمایشگر آزاد و باز می‌‌شود، در این سری نیز وجود دارد و عملکرد لولا به‌گونه‌ای ارتقا یافته که در صورت باز شدن به طور محسوسی صاف‌تر به‌نظر می‌رسد. در ساخت گوشی منعطف جدید هواوی، از متریال مستحکم و باکیفیتی استفاده شده و خط تاشوی میانی صفحه‌نمایش در این نسل تقریبا غیرقابل تشخیص است.

بررسی اولیه هواوی میت ایکس اس 2؛ منعطف دوست داشتنی چینی

در سمت چپ گوشی، نواری ضخیم به همراه دوربین‌ها و مکانیزم آزادسازی لولا قرار گرفته است. این طراحی باعث شده تا هنگام باز کردن، میت ایکس اس ۲، به خوبی در دست قرار گیرد. در حالت تا شده نیز این دستگاه نسبتا جمع‌وجور بوده و برای مثال در قیاس با گلکسی اس ۲۲ اولترا نیز فشرده‌تر و کوچک‌تر به‌نظر می‌رسد.

نمایشگر

بررسی اولیه هواوی میت ایکس اس 2؛ منعطف دوست داشتنی چینی

نمایشگر هواوی میت ایکس اس ۲ روی کاغذ از برخی مشخصات خیره‌کننده حکایت دارد؛ این گوشی به یک پنل OLED با ابعاد ۷.۸ اینچی و رزولوشن ۲۴۸۰×۲۲۰۰ (تراکم پیکسلی ۴۲۴ PPI) مجهز شده که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و طیف رنگ گسترده P3 پشتیبانی می‌کند. در واقعیت نیز این صفحه‌نمایش فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد و از سطح روشنایی بالایی برخوردار است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، خط تاشوی میانی نمایشگر در این نسل تقریبا نامحسوس است و متریال استفاده شده در بالای نمایشگر نیز بازطراحی و تقویت شده تا ورودی قلم را در خود جای دهد.

میت XS2 در حالت تاشو، اطلاعات را بر روی صفحه‌نمایشگر ۶.۵ اینچی با وضوح ۲۴۸۰×۱۰۷۰ پیکسل نمایش می‌دهد. پوشش این صفحه‌نمایش بسیار محکم و شباهت زیادی با شیشه داشته و در هنگام کشیدن انگشت خود بر روی آن، گیر خاصی را حس نخواهد کرد.

عملکرد و نرم‌افزار

بررسی اولیه هواوی میت ایکس اس 2؛ منعطف دوست داشتنی چینی

قلب تپنده هواوی Mate XS2، چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام است که از یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی با عملکرد بالا، سه هسته ۲.۴۲ گیگاهرتزی و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی تشکیل می‌شود. این تراشه با یک پردازنده گرافیکی از سری آدرنو ۶۶۰ همراه شده است. هم‌چنین نسخه‌ آزمایش شده به ترکیب رم و حافظه داخلی ۲۵۶/۸ گیگابایت مجهز بود. با این حال، یکی از ایرادات اصلی محصول منعطف هواوی، استفاده از نسخه ۴G چیپست ۸۸۸ برای دور زدن محدودیت‌ها بوده که برای کاربران اتصال ۵G خبری دلسردکننده خواهد بود.

با اینکه استفاده از پردازنده‌ای متعلق به نسل پیشین ممکن است برای برخی یک ضعف تلقی شود، اما در واقعیت، میت ایکس اس ۲ عملکردی بسیار سریع دارد. این دستگاه از رابط کاربری هارمونی OS2 استفاده می‌کند که اخیرا با بهینه‌سازی‌های متعددی ارتقا یافته و تقریبا بدون تاخیر و لگ کار می‌کند.

طبق بررسی اولیه، به نظر می‌رسد سیستم عامل اختصاصی هواوی، بر روی صفحه بزرگ بسیار چشم‌نواز است. رابط کاربری تطبیقی آن به شما این امکان را می‌دهد که صفحه را با یک بار کشیدن انگشت از یکدیگر جدا کرده، پنجره‌های کوچک را باز کنید و برنامه‌ها نیز به‌ طور خودکار در هنگام باز کردن گوشی کشیده می‌شوند و وقتی آن‌را به عقب تا کنید جمع خواهند شد. البته، عدم وجود برنامه‌های گوگل به صورت پیش‌فرض نیز بدون شک حس خواهد شد.

دوربین

بررسی اولیه هواوی میت ایکس اس 2؛ منعطف دوست داشتنی چینی

یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های هواوی میت ایکس اس ۲ در مقایسه با نسل پیشین، مجموعه ارتقا یافته دوربین آن است. این گوشی اکنون به یک ماژول سه‌گانه در پشت مجهز شده که شامل یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک سنسور فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۳.۵ برابری به همراه فلاش LED است.

بررسی اولیه هواوی میت ایکس اس 2؛ منعطف دوست داشتنی چینی

در قسمت جلو نیز یک دوربین سلفی ۱۰.۷ مگاپیکسلی تعبیه شده که هواوی در آن از یک فناوری جدید به نام “اپتیک محاسباتی پیشرفته” برای بهبود تصاویر استفاده کرده است. نمونه عکس‌های ثبت شده با دوربین این گوشی بسیار امیدوارکننده به‌نظر می‌رسند.

عمر باتری و شارژ هواوی Mate XS2

ظرفیت باتری Mate XS2 در مقایسه با مدل قبلی (۴۵۰۰mAh) اندکی ارتقا یافته و به ۴۶۰۰ میلی‌آمپر رسیده است. این گوشی هم‌چنین از شارژ سریع با توان ۶۶ وات و هم‌چنین شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای هواوی، باتری میت ایکس اس ۲ در مدت کم‌تر از ۳۰ دقیقه تا ۹۰% شارژ می‌شود.

جمع‌بندی

بررسی اولیه هواوی میت ایکس اس 2؛ منعطف دوست داشتنی چینی

در شرایطی که هنوز دستگاه‌های تاشوی چندانی با این فرم و طراحی تولید نشده‌‌، بدیهی است که گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ، به عنوان رقیب اصلی این محصول مطرح است.

میت XS2 یک دستگاه تاشوی عالی به‌نظر می‌رسد و هواوی با تمرکز بر مهم‌ترین جنبه‌های یک گوشی منعطف و تکامل آن به وسیله اصلاح مکانیزم لولا، ناپدید کردن خط تا، افزایش مقاومت پنل و عملکرد سیستم‌عامل، محصولی جذاب را به جهان معرفی کرده است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.