تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر : 32213

بازی Among Us و ۱۴ نکته برای تازه واردها

بازی Among Us و ۱۴ نکته برای تازه واردها

بازی Among Us و ۱۴ نکته برای تازه واردها بازی Among Us – امانگ آس توانسته به یکی از محبوب‌ترین عناوین این روزها تبدیل شود. اگر می‌خواهید در این اثر چالش برانگیز پیروز شوید، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید.
برای موفقیت در بازی Among Us چه در نقش خدمه (Crewmate) و چه در نقش ایمپاستر (Imposter)، باید کارهای مختلفی را به درستی انجام دهید و این نکات می‌توانید به شما کمک کنند تا بهتر بازی کنید.
بازی Among Us در سال ۲۰۱۸ توسط استودیوی اینراسلاث (InnerSloth) منتشر شد و تا مدت‌ها یک بازی نسبتا گمنام و کم طرفدار به حساب می‌آمد اما با تشکر از استریمرها و یوتیوبرها، ناگهان در رادار بازی دوستان قرار گرفت و حالا یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های ویدیویی بازار است. در این بازی که تم فضایی دارد، شما در دو گروه خدمه و ایمپاستر (فریبکار) بازی می‌کنید. هدف خدمه این است که شخصیت‌های فریبکار را پیدا کنند و ماموریت‌های خود را انجام دهند. در مقابل، فریب کاران باید ضمن خرابکاری، خدمه را نیز بدون اینکه کسی متوجه شود، به قتل برسانند. در پایان هر راند، یک جلسه برگزار می‌شود و در مورد بازیکنان مشکوک را..

بازی Among Us و ۱۴ نکته برای تازه واردها

بازی Among Us – امانگ آس توانسته به یکی از محبوب‌ترین عناوین این روزها تبدیل شود. اگر می‌خواهید در این اثر چالش برانگیز پیروز شوید، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید.

برای موفقیت در بازی Among Us چه در نقش خدمه (Crewmate) و چه در نقش ایمپاستر (Imposter)، باید کارهای مختلفی را به درستی انجام دهید و این نکات می‌توانید به شما کمک کنند تا بهتر بازی کنید.

بازی Among Us در سال ۲۰۱۸ توسط استودیوی اینراسلاث (InnerSloth) منتشر شد و تا مدت‌ها یک بازی نسبتا گمنام و کم طرفدار به حساب می‌آمد اما با تشکر از استریمرها و یوتیوبرها، ناگهان در رادار بازی دوستان قرار گرفت و حالا یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های ویدیویی بازار است. در این بازی که تم فضایی دارد، شما در دو گروه خدمه و ایمپاستر (فریبکار) بازی می‌کنید. هدف خدمه این است که شخصیت‌های فریبکار را پیدا کنند و ماموریت‌های خود را انجام دهند. در مقابل، فریب کاران باید ضمن خرابکاری، خدمه را نیز بدون اینکه کسی متوجه شود، به قتل برسانند. در پایان هر راند، یک جلسه برگزار می‌شود و در مورد بازیکنان مشکوک رای گیری می‌شود. در این مسیر، اگر همه وظایف (Tasks) انجام شوند یا همه فریب کاران شناسایی شوند، خدمه پیروز خواهد شد. اما اگر یک خرابکاری برطرف نشود یا تعداد فریبکاران و خدمه برابر شود، این ایمپاسترها هستند که به پیروزی می‌رسند.

راهنمای بازی Among Us برای تازه واردها

در این بازی، می‌توانید استراتژی‌های مختلفی را به کار بگیرید؛ استراتژی‌هایی که به تدریج آن‌ها را خواهید آموخت. ما در این مطلب، به تعدادی از تاکتیک‌ها و نکات مهمی اشاره کرده‌ایم که می‌توانند کمک رسان شما باشند.

– با نقشه و وظایف آشنا شوید

بازی Among Us

قبل از اینکه بازی را آغاز کنید، توصیه می‌کنیم چند راند از بازی را در یوتیوب یا توییچ تماشا کنید و محل قرارگیری بعضی از اتاق‌ها و ماموریت‌ها را یاد بگیرید. اهمیت زیادی دارد که نام هر کدام از اتاق‌ها را یاد بگیرید و بدانید که برای انجام هر کدام از وظایف باید به کجا بروید. عدم آشنایی با نقشه و ماموریت‌ها می‌تواند به ضرر شما تمام شود زیرا ایمپاسترها از این مسئله سوءاستفاده می‌کنند و حتی خدمه نیز به شما مشکوک می‌شوند. برای مثال، شاید از شما پرسیده شود که کجا بودید یا چه کاری انجام می‌دادید. اگر نتوانید به درستی توضیح دهید، به احتمالا زیاد به شما رای می‌دهند و از بازی خارج می‌شوید. اینکه همه چیز را به وضوح و با اعتماد به نفس توضیح دهید، کمک می‌کند تا افراد بیشتری به شما اعتماد کنند.

اگر تازه کار هستید، می‌توانید از یک تکنیک دیگر هم استفاده کنید، برای مثال اگر نقش ایمپاستر را دارید، این گونه تظاهر کنید که تازه وارد هستید و نمی‌دانید چه خبر است. طوری فیلم بازی کنید که کسی به شما مشکوک نشود و همه این دیدگاه را داشته باشند که موجود کم خطر و بی آزاری هستید.

– در هنگام انجام وظایف سکوت کنید

بازی Among Us

در هنگام انجام ماموریت‌ها، کسی صحبت نمی‌کند و این یک قانون است. تنها جایی که اجازه صحبت کردن دارید، قبل از آغاز مسابقه (معمولا در تیم اسپیک یا دیسکورد) یا در جلسات است. همچنین اگر کشته شوید، پس از مرگ اجازه صحبت کردن ندارید. احتمالا این را هم می‌دانید که پس از مرگ، می‌توانید در نقش روح در نقشه حرکت کنید و وظایف مختلف را انجام دهید. فکر نکنید که کارهای شما پس از مرگ بی‌فایده است، بلکه باید با انجام وظایف، به خدمه کمک کنید تا به پیروزی نزدیک‌تر شوند.

– هوشیاری کلید موفقیت است

بازی Among Us

زمانی که در حرکت هستید تا یک ماموریت را انجام دهید، همیشه حواستان به اطراف باشید و به دیگران هم توجه داشته باشید که چه کاری انجام می‌دهند و چگونه رفتار می‌کنند. برای مثال اگر در نقشه اصلی بازی، اسکلد (The Skeld) بازی می‌کنید؛ شاید ببینید که یک بازیکن به سمت اتاق ادمین (Admin) می‌رود و سپس یک جسد در همان نزدیکی کشف می‌شود. می‌توانید این اطلاعات به دست آمده را در جلسه مطرح کنید. همچنین اگر در نقش ایمپاستر بازی می‌کنید، اینکه بدانید باقی بازیکنان در کجای نقشه هستند، به شما کمک می‌کند تا پنهان بمانید و یا حتی برای یک بازیکن پاپوش درست کرده و او را در جلسه رای گیری حذف کنید.

– وظایف خود را انجام دهید

بازی Among Us

این نکته شاید بدیهی به نظر برسد اما پیش می‌آید که گاهی به دلیل هیجان زدگی، استرس یا تعقیب کردن یک بازیکن دیگر، فراموش می‌کنید که باید وظایف خود را انجام دهید. بعضی از ماموریت‌های بازی نسبتا بلند و بعضی بسیار کوتاه هستند اما خوشبختانه دردسری در تکمیل آن‌ها ندارید زیرا بسیار آسان طراحی شده‌اند و گاهی به فشردن یک دکمه خلاصه می‌شوند. در این میان، اگر مسئله مشکوکی را مشاهده کردید، پیگیری کنید اما فراموش نشود که انجام وظایف، شما را به پیروزی نزدیک‌تر می‌کند و فشار بر روی ایمپاسترها بیشتر می‌شود.

– مقابله درست با خرابکاری

بازی Among Us

اگر یک ایمپاستر در حال خرابکاری در ایستگاه است، باید سریعا به یک اتاق خاص دویده و تجهیزاتی که خراب شده‌اند را تعمیر کنید. اگر خدمه به خرابکاری‌های پیرامون اکسیژن و راکتور توجه نداشته باشند، ایمپاستر می‌تواند به راحتی پیروزی شود. بنابر این در صورت بروز مشکلات، به آن علامتی که روی صفحه ظاهر می‌شود، توجه کنید و با دیگر اعضا همکاری داشته باشید تا این خرابکاری‌ها در اولین فرصت برطرف شوند. شخصیت‌های فریبکار می‌توانند درها را قفل کند و چراغ‌ها را هم خاموش کنند. بازگرداندن چراغ امکان پذیر است اما در مورد درها نمی‌توانید کاری انجام دهید تا زمانی که خودشان دوباره باز شوند. فقط باید امیدوار باشید که در یک اتاق در کنار یک ایمپاستر زندانی نشوید!

– دوربین‌های امنیتی را تماشا کنید

بازی Among Us

در بعضی از نقشه‌ها اتاق‌هایی وجود دارند که از آن‌جا می‌توانید به تماشای بازیکنان دیگر بپردازید یا برای مثال، در نقشه پولوس (Polus) کیوسک‌هایی وجود دارد که به شما نشان می‌دهند چه کسانی زنده هستند و چه کسانی کشته شده‌اند. دوربین‌های امنیتی، تصاویر را به صورت زنده به شما نشان می‌دهند و توصیه می‌کنیم همیشه آن‌ها را بررسی کنید، زیرا این احتمال وجود دارد که مُچ یک ایمپاستر را در صحنه جرم بگیرید یا زودتر از دیگران، یک جسد را کشف کنید. در نقشه میرا (MIRA HQ) هم می‌توانید آمار ورود و خروج بازیکنان از درها را داشته باشید (مطابق تصویر بالا) و به وسیله این اطلاعات بتوانید تصمیمات درستی را در جلسات رای گیری اتخاذ کنید.

– وظایف بصری (Visual Tasks)

بازی Among Us

ابتدا با وظایف یا ماموریت‌های بصری بازی Among Us آشنا شوید:

  • از بین بردن سیارک‌ها، قابل دسترسی در نقشه‌های اسکلد و پولوس
  • خالی کردن زباله‌ها: قابل دسترسی در نقشه‌ اسکلد
  • پرایم شیلد: قابل دسترسی در نقشه‌های اسکلد و میرا
  • اسکن: قابل دسترسی در نقشه‌های اسکلد، پولوس و میرا

بازیکنان حرفه‌ای ترجیح می‌دهند این ماموریت‌ها را غیرفعال کنند اما اگر تازه کار هستید، این وظایف به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بی‌گناهی خود را اثبات کنید یا بی‌گناهی دیگر اعضای خدمه را تشخیص دهید. هدف از وجود این ماموریت‌ها هم دقیقا همین است، یعنی ثابت کند یک بازیکن بی‌گناه است. برای مثال اگر یک بازیکن به اتاق مِد بِی (MedBay) برود و ماموریت اسکن را انجام دهد؛ شما می‌توانید این پروسه را تماشا کنید. اگر در پایان، رنگ سبز را مشاهده کردید، بدین معناست که این بازیکن بی گناه است و می‌توانید این مسئله را در جلسات مطرح کنید تا او از فهرست افراد مشکوک حذف شود. اگر هم دیدید کسی بر روی ایمپاستر بودن او پافشاری دارد، خودش می‌تواند یک خرابکار باشد!

– در برگزاری جلسه اضطراری تاخیر نداشته باشید

بازی Among Us

اگر اطلاعات مهمی در رابطه با ایمپاسترها کشف کردید، زمان را یک لحظه هم هدر ندهید و سریعا یک جلسه اضطراری برگزار کنید. همه نقشه‌ها دارای یک دکمه مخصوص برای این کار هستند و قبل از آغاز بازی، می‌توانید تعداد جلسات اضطراری را مشخص کنید. محل قرار گیری این دکمه در نقشه‌ها، متفاوت است. در اسکلد و میرا، می‌توانید آن را در کافه تریا پیدا کنید و در پولوس، آن را در آفیس رویت خواهید کرد.

فعال شدن جلسه اضطراری چند ثانیه طول می‌کشد، بنابر این اگر یک ایمپاستر در آن نزدیکی باشد، ممکن است شما را غافلگیر کند و قبل از اینکه فرصت داشته باشید اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، کشته شوید. همچنین خرابکاری‌های پیرامون اکسیژن، راکتور، ارتباطات و قطع روشنایی، باعث می‌شود تا خدمه نتوانند به دکمه مخصوص جلسات اضطراری دسترسی داشته باشند. ناگفته نماند که پس از برگزاری یک جلسه اضطراری، تا مدتی مشخص دکمه مخصوص آن غیرفعال می‌شود.

– دریچه‌های هوا

بازی Among Us

بر خلاف خدمه، ایمپاسترها می‌توانند در نقشه سریع‌تر حرکت کنند، زیرا به دریچه‌های هوا هم دسترسی دارند. شما می‌توانید در این دریچه‌ها پنهان شوید اما کول داون (Cooldown) کشتار و خرابکاری شما تا زمانی که آن‌جا هستید، ادامه خواهد داشت. هنگامی که از یک دریچه خارج می‌شوید، سریعا به اطراف نگاه کنید تا هیچ کدام از خدمه در آن نزدیکی‌ها نباشد. شما نمی‌خواهید کسی شما را ببیند که ناگهان رو به روی آن‌ها ظاهر می‌شوید.

– تظاهر کنید سرتان شلوغ است

بازی Among Us

همان طور که بالاتر هم ذکر شد، در نقش ایمپاستر، وظیفه شما خرابکاری و کشتن خدمه است اما برای اینکه همرنگ جماعت شوید، باید بدانید محل قرارگیری ماموریت‌ها کجا است و در جلسات باید ادعا کنید که در حال انجام آن‌ها بودید. فراموش نشود که وظایف بصری، ایمپاستر بودن شما را فاش می‌کنند.

در ترمینال‌ها، برای چند ثانیه در محل انجام ماموریت‌ها باقی بمانید (خصوصا اگر بازیکن دیگری در آن حوالی است) و تظاهر کنید که در حال انجام دادن آن‌ها هستید. در جلسات، تمرکز اصلی بازیکنان معمولا بر روی کسانی است که بدون دلیل در نقشه پرسه می‌زنند و ماموریتی انجام نمی‌دهند. پس از چند ساعت بازی کردن، شما هم به تدریج یاد می‌گیرید تا چگونه به شکل قانع کننده از خود دفاع کنید اما مهم‌ترین تکنیکی که باید یاد بگیرید، این است که چگونه با موج تهمت‌ها حرکت کنید. اگر می‌بینید اعضا به یک بازیکن مشکوک شده‌اند، شما هم وارد بحث شوید و یک دلیل قانع کننده ارائه دهید که چرا او یک ایمپاستر است. یک فریبکار خوب، باید در بازی‌های روانی استاد باشد و بتواند در جلسات، تاثیرگذار ظاهر شود.

– اهمیت خرابکاری

بازی Among Us

خاموش کردن چراغ‌ها، خراب کردن راکتور و قفل کردن درها از جمله کارهایی است که می‌توانید برای کاهش سرعت خدمه انجام دهید تا برای کشتن آن‌ها راحت‌تر برنامه ریزی کنید. پس از انجام هر کدام از خرابکاری‌ها، این قابلیت برای زمانی کوتاه غیرفعال می‌شود، در طول این مدت باید برای کشتن بازیکنان و فرار کردن، نقشه بچینید. سعی کنید بازیکنان را در نزدیکی دریچه‌های هوا به قتل برسانید تا راه فرار داشته باشید. همچنین اگر قصد کشتن یک بازیکن را دارید، در را قفل کنید تا او در اتاق محبوس شود و البته یک نفر دیگر ناگهان وارد اتاق نشده و شما را در لحظه کشتار مشاهده نکند.

خاموش کردن چراغ‌ها، دید اعضای خدمه را محدود می‌کند و می‌توانید آن‌ها را سریعا به قتل برسانید، حتی اگر بازیکنان دیگر هم در آن نزدیکی باشند، شما را نمی‌بینند. شما همچنین می‌توانید یک خرابکاری انجام دهید و سپس خودتان آن را تعمیر کنید تا در جلسات، خود را بی‌گناه نشان دهید.

– حواستان به دوربین‌ها باشد

بازی Among Us

بازیکنان می‌توانند دوربین‌های امنیتی را نگاه کرده و ببینند دیگران در حال انجام چه کاری هستند. توصیه می‌کنیم که از کشتار در مقابل دوربین خودداری کنید اما گاهی تنها چند ثانیه فرصت دارید تا یک نفر را از بین ببرید و مجبور هستید این کار را در اتاقی که دوربین دارد انجام دهید. خوشبختانه، هنگامی که یک دوربین فعال است، چراغ چشمک زن قرمز رنگ آن روشن می‌شود و این بدین معناست که یک بازیکن در حال مشاهده شما است. به این نکته توجه داشته باشید و در مقابل دوربین، رفتارهای عجیب و شک برانگیز از خود بروز ندهید.

– اجساد کشف شده را اطلاع رسانی کنید

بازی Among Us

به دست آوردن اعتماد بازیکنان دیگر در بازی Among Us سخت است اما شما می‌توانید با اطلاع رسانی جسد کسی که خودتان کشته‌اید، برای یک بازیکن بی‌گناه پاپوش درست کنید. این استراتژی، ریسک بالایی دارد و ممکن است به ضرر شما تمام شود، بنابر این باید آن را با ظرافت خاصی اجرا کنید. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، باید مطمئن باشید که کسی به شما مشکوک نیست و در جلسات قبلی، توانسته‌اید خودتان از اتهامات مختلف، تبرئه کنید. همچنین اگر دیدید که دیگران به یک بازیکن بی‌گناه مشکوک هستند، یک نفر را در نزدیکی‌اش به قتل برسانید و در جلسه، علیه او پرونده‌سازی کنید. در این شرایط، اگر یک بازیکن دیگر هم او را در نزدیکی جسد کشف شده، دیده باشد، شانس بالایی وجود دارد که این بازیکن بی‌گناه رای بیاورد و از ایستگاه به بیرون پرت شود.

– با ایمپاسترهای دیگر هماهنگ باشید

بازی Among Us

زمانی که تنها ایمپاستر بازی باشید، کار سختی در پیش دارید اما اگر تعداد ایمپاسترها بیشتر باشد، می‌توانید راحت‌تر به اهداف خود برسید. شاید با آن‌ها صحبت نکنید اما می‌توانید بر اساس خراب کاری‌هایی که انجام می‌دهند، از اهداف آن‌ها مطلع شوید. سعی کنید بازی خود را با ایمپاسترهای دیگر هماهنگ کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

علاوه بر این‌ها، می‌توانید در جلسات هم از ایمپاستر دیگر دفاع کنید و او را از مخمصه نجات دهید (البته این کار باید هوشمندانه انجام شود تا اگر هویت او فاش شد، کسی به شما مشکوک نشود). در بخش‌های پایانی که خدمه اکثر ماموریت‌ها را انجام داده‌اند و به پیروزی نزدیک هستند، باید همکاری خود با ایمپاستر دیگر را افزایش دهید تا بتوانید جلوی خدمه را بگیرید. برای مثال، بر روی خرابکاری‌هایی تمرکز کنید که به هر دوی شما سود می‌رساند، همانند خاموش کردن چراغ‌ها که می‌تواند به کشتن دو بازیکن منجر شود.

همچنین مطالعه کنید:

بازی Avengers و ۱۵ نکته برای تازه واردها

بازی امانگ آس هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، اندروید و آی او اس در دسترس قرار دارد. این بازی از ویژگی کراس پلی (قابلیت بازی کردن میان پلتفرمی) نیز بهره می‌برد، به همین دلیل می‌توانید بر روی گوشی‌های هوشمند با دوستانتان بر روی رایانه‌های شخصی بازی کنید.

آیا بازی Among Us را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.