تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۳۴
کد خبر : 53763

بازوی رباتیک جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود

بازوی رباتیک جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود

بازوی رباتیک جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛‌ بزرگ‌ترین ماژول تحقیقاتی چندمنظوره روسیه (MLM) تحت عنوان “نوکا” پس از ۱۴ سال تأخیر سر..

بازوی رباتیک جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛‌ بزرگ‌ترین ماژول تحقیقاتی چندمنظوره روسیه (MLM) تحت عنوان "نوکا" پس از ۱۴ سال تأخیر سرانجام با هدف افزایش حجم ایستگاه فضایی بین‌المللی در تاریخ ۲۱ ژوئیه به مدار پرتاب شد که این ماژول با کمک موشک "پروتون-ام" در پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد.

ماژول ناسا حامل یک قطعه رباتیک جدید به نام "بازوی رباتیک اروپایی" (ERA) است که این قطعه قرار است اطلاعاتی را به بخش روسی ایستگاه فضایی ارائه کند و حالا ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال آماده‌سازی برای تحویل این بازوی رباتیک در اواخر این هفته است.

هم‌اکنون ایستگاه فضایی بین‌المللی حامل ۲ بازوی رباتیک کانادایی و ژاپنی است که این بازوها برای کمک به فضانوردان در راهپیمایی‌هایی فضایی بسیار مفید است اما هیچکدام از این بازوها توانایی رسیدن به بخش روسی ایستگاه فضایی را ندارند در حالی که "بازوی رباتیک اروپایی" (ERA) قادر به این کار است.

"دیوید پارکر" مدیر اکتشافات انسانی و رباتیک "آژانس فضایی اروپا" گفت: حرکت آزادانه در اطراف قسمت‌های روسی ایستگاه فضایی و انعطاف‌پذیری در عملیات‌های فضایی از جمله ویژگی‌های این ربات جدید است؛ این نخستین بازوی رباتیک در ایستگاه فضایی بین‌المللی است که توسط اعضای خدمه در داخل و خارج از ایستگاه کاملاً قابل کنترل است.

از جمله وظایف اصلی این ربات، انتقال مسافران فضایی بین مکان‌های خارج از ایستگاه و انجام کارهای بازرسی از نمای بیرونی ایستگاه با استفاده از چهار دوربین داخلی آن است. این ربات در طی فعالیت‌های خود قادر است اجزای تا ۸ هزار کیلوگرم را با دقت چشمگیر ۵ میلی‌متر کنترل کند؛ "بازوی رباتیک اروپایی" (ERA) پروژه مشترکی از ۲۲ شرکت اروپایی از هفت کشور است و در واقع از سه دهه پیش طراحی شده بود و مدت‌ها پیش قرار بوده که به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد اما مسائل فنی باعث به تعویق افتادن آن شده بود.

نمایش زمین از ایستگاه فضایی بین‌المللی بر فراز اقیانوس هند

آرایه خورشیدی در ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط فضانوردان نصب شد + تصاویر

فضاپیمای باری چین برای تکمیل ایستگاه فضایی به فضا پرتاب شدانتهای پیام/منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.