تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر : 69431

اینستاگرام در روسیه فیلتر شد

اینستاگرام در روسیه فیلتر شد

اینستاگرام در روسیه فیلتر شددر ادامه تنش‌های ایجاد شده به دلیل تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، شاهد فیلتر اینستاگرام در روسیه هستیم. روسیه دلیل این تصمیم را حمایت از سربازان خود اعلام کرده است.
ترکش‌های..

اینستاگرام در روسیه فیلتر شد

در ادامه تنش‌های ایجاد شده به دلیل تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، شاهد فیلتر اینستاگرام در روسیه هستیم. روسیه دلیل این تصمیم را حمایت از سربازان خود اعلام کرده است.

ترکش‌های جنگ روسیه و اوکراین به شبکه‌های اجتماعی هم رسیده است. رگولاتوری اینترنت روسیه در ۲۰ اسفند ماه اعلام کرده بود که به زودی کاربران روسی قادر به دسترسی به اینستاگرام نخواهند بود و حالا فیلتر اینستاگرام تا دو روز دیگر به واقعیت تبدیل خواهد شد. مقامات روسی دلیل خود برای مسدود کردن این شبکه پرطرفدار اجتماعی را ترویج خشونت علیه سربازان این کشور عنوان کرده‌اند.

فیلتر اینستاگرام در روسیه به دلیل ترویج خشونت

فیلتر اینستاگرام در روسیه

اخیرا اینستاگرام حداقل زمان استفاده روزانه از برنامه خود را به ۳۰ دقیقه افزایش داد و پس از آن نیز تغییراتی را در معیارهای پیشین خود ایجاد کرد که به باور مقامات روسی می‌توانند زمینه‌ساز تشویق خشونت علیه شهروندان و نظامیان این کشور شوند. در واقع مقامات روسی به توییت ارسالی توسط سخنگوی متا (فیسبوک سابق) استناد کرده‌اند.

در توییت Andy Stone گفته شده بود که متا قصد دارد به صورت موقت برخی تغییرات را در سیاست‌های جلوگیری از نفرت‌پراکنی ایجاد کند. بدین ترتیب جملاتی همچون «مرگ بر متجاوزان روسی» مجاز تلقی می‌شوند. همچنین به گزارش رویترز، متا می‌خواهد به کاربران اینستاگرام و فیسبوک در برخی مناطق اجازه ترویج خشونت علیه روس‌ها را بدهد.

فیلتر اینستاگرام در روسیه

این ترویج خشونت به خاطر تجاوز نظامی روسیه به اوکراین بوده است و قرار نیست مردم روسیه را هدف قرار دهد. در واقع متا این تغییر را بخشی از دفاع مشروع اوکراینی‌ها از کشورشان می‌داند. البته فیلتر اینستاگرام تنها محدودیت ایجاد شده در روسیه نیست و پیشتر این کشور دسترسی به فیسبوک و توییتر را هم محدود کرده بود. Adam Mosseri، مدیر اینستاگرام در واکنش به این اقدام گفت:

دوشنبه، اینستاگرام در روسیه فیلتر خواهد شد. این تصمیم ارتباط ۸۰ میلیون کاربر روسی را با همدیگر و با سایر دنیا مختل خواهد کرد. ۸۰ درصد از مردم روسیه یک اکانت اینستاگرام در خارج از این کشور را دنبال می‌کنند. این تصمیم اشتباه است.

از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین، شرکت‌های مطرح فناوری جلوی سوء استفاده رسانه‌های دولتی روسی از پلتفرم‌های این شرکت‌ها به منظور انتشار اخبار نادرست را گرفته‌اند. در همین راستا یوتیوب هم در ۲۰ اسفند ماه، کانال‌های دولتی روسیه را مسدود کرد.

منبع :Gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.