تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۴:۳۶
کد خبر : 65861

اینتل با پردازنده های Bonaza فصل جدیدی از ماینینگ ارز دیجیتال را آغاز خواهد کرد

اینتل با پردازنده های Bonaza فصل جدیدی از ماینینگ ارز دیجیتال را آغاز خواهد کرد

اینتل با پردازنده های Bonaza فصل جدیدی از ماینینگ ارز دیجیتال را آغاز خواهد کرد احتمالاً طی یکی دو روز آینده اینتل از پردازنده های Bonaza خودش رونمایی کند. این پردازنده‌ها با هدف استخراج ار..

اینتل با پردازنده های Bonaza فصل جدیدی از ماینینگ ارز دیجیتال را آغاز خواهد کرد

احتمالاً طی یکی دو روز آینده اینتل از پردازنده های Bonaza خودش رونمایی کند. این پردازنده‌ها با هدف استخراج ارز دیجیتال (ماینینگ) طراحی شده‌اند.

ظاهراً اینتل در تلاش برای ساخت یک چیپست مخصوص استخراج (ماینینگ) ارز دیجیتال است. ظاهراً تیم آبی (لقب اینتل) قصد دارد در نمایشگاه جهانی ISSCC 2022 که بین ۲۰ تا ۲۴ فوریه برگزار می‌شود (تا چهارم بهمن) از پردازنده های Bonaza خود رونمایی کند.

این چیپست با عنوان “Bonanza Mine: An Ultra-Low-Voltage Energy-Effiencient Bitcoin Mining ASIC” رونمایی خواهد شد و اینتل را به رقیب مستقیم شرکت‌هایی همچون Bitmain و MicroBT قرار می‌دهد که به تولید آی سیک (مدارهای مجتمع با معماری خاص) مخصوص استخراج بیت کوین مشغول هستند.

تقاضا برای ماینینگ ارزهای دیجیتال باعث افزایش سرسام آور کارت‌های گرافیک از جمله پردازنده‌های گرافیکی اینتل شده و حتی یکی از مهم‌ترین دلایل کمبود جهانی تراشه هم همین موضوع است. اینتل همچنین برای نخستین بار در این صنعت از ابزارهای High-NA EUV استفاده خواهد کرد که به آن‌ها کمک می‌کند همانطور که به سمت فناوری ۱۸A حرکت می‌کنند، طی سال‌های پیش رو به اهداف خود دست پیدا کنند.

اینتل می‌گوید برخلاف بسیاری از رقبا مثل انویدیا، برنامه‌ای برای اعمال محدودیت‌های استخراج ماینینگ در پردازنده‌های گرافیکی جدید ARC خود ندارد. اینتل اخیراً برنامه‌های خودش برای تحقیق و توسعه سخت افزار مخصوص اهداف ماینینگ ارزش دیجیتال را در یک استریم زنده در کانال یوتیوبی Dr. Lupo اعلام کرده است.

منبع :neowin

اینتل در حال ساخت یک تراشه-خبر-ماینر-تخصصی-به-نام-بونانزا/

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.