تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر : 62855

ایران در عراق خودرو تولید می‌کند؛ اما با چه قیمتی؟

ایران در عراق خودرو تولید می‌کند؛ اما با چه قیمتی؟

ایران در عراق خودرو تولید می‌کند؛ اما با چه قیمتی؟باوجود این که ورود خودروهای ایرانی به بازار عراق ممنوع شده است، اما همچنان برخی خودروهای ایرانی در عراق تولید می‌شوند.
خودروسازان ایرانی به منظور صادر..

ایران در عراق خودرو تولید می‌کند؛ اما با چه قیمتی؟

باوجود این که ورود خودروهای ایرانی به بازار عراق ممنوع شده است، اما همچنان برخی خودروهای ایرانی در عراق تولید می‌شوند.

خودروسازان ایرانی به منظور صادرات محصولات خود ابتدا به سراغ عراق رفتند،‌ اما ظاهرا گفت و گوی آن‌ها نتیجه بخش نبوده و استانداردهای تولید خودروی ایران مورد قبول عراق واقع نشده است.

به تازگی اخباری منتشر شده است که نشان می‌دهد ایران همچنان مشغول به تولید پژو و پراید در عراق است. مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت در ارتباط با این موضوع عنوان کرده است که سال‌ها پیش یک سایت مشترک تولید خودرو در شهر اسکندریه عراق تأسیس شد.

براساس اظهارات فرزاد پیلتن، ایران همچنان مشغول به تولید پژو و پراید در عراق است. علاوه‌بر این ایران دو خودرو دیگر را نیز در عراق تولید می‌کند که آن‌ها وانت و سمند هستند.

اما تیراژ تولید محصولات ایرانی در عراق چقدر است و این خودروها در بازار عراق چقدر قیمت‌گذاری می‌شوند؟ پیلتن در واکنش به این موضوع عنوان کرده است که اطلاعی از تیراژ‌ خط تولید خودروی ایرانی در عراق ندارد و این سؤال باید از خودروسازان پرسیده شود.

پراید در بازار عراق طرفدار زیادی دارد

مطابق با بررسی‌های صورت گرفته، پراید در بازار عراق طرفدار زیادی دارد. به گفته دیاکو افخم،‌ فعال اقتصادی بازار عراق، طرفداران خودروهای کم مصرف در بازار عراق بسیار زیاد هستند. مثلا عراقی‌های به پراید لقب خودرو روزه دار را داد‌ه‌اند،‌ زیرا بسیار کم بنزین می‌سوزاند. اما عراق اخیرا تصمیم گرفته تا مجوز واردات را تنها برای خودروهای منطبق با استاندارد روز جهانی صادر کند،‌ از این رو ما به منظور صادرات خودرو با مشکل مواجه شده‌ایم.

خودروهای ایرانی در عراق با چه قیمتی به فروش می‌رسند؟

مطابق با بررسی‌های صورت گرفته، خودروهای ایرانی در عراق و جمهوری آذربایجان با قیمتی بالاتر از بازار ایران خرید و فروش می‌شوند. علاوه‌بر این قیمت این خودروها در بازار عراق و آذربایجان از خودروهای هم‌رده نیز بالاتر است.

تیبا صندوق‌دار در بازار عراق چقدر قیمت‌گذاری شده است؟

تبلیغات فروش بعضی از خودروهای ایرانی در عراق مشخص می‌سازد که این خودروها در عراق،‌ بالاتر از بازار ایران قیمت‌گذاری می‌شوند. مثلا تیبا صندوق‌دار که عراقی‌ها به آن لقب سایپا طیبه را داده‌اند، نزدیک به ۶ هزار و ۷۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. ساینا صفر کیلومتر نیز در بازار این کشور با قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود.

حال گرچه ورود خودروهای ایرانی به بازار عراق به دلیل کیفیت پایین ممنوع شده است،‌ اما باید دید دولت به منظور رونق صادرات خودرو چه برنامه‌ریزی‌هایی خواهد کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.