تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۴۱
کد خبر : 72822

اپل سرانجام سیستم عامل مک را به آیپد می‌آورد + جزئیات

اپل سرانجام سیستم عامل مک را به آیپد می‌آورد + جزئیات

اپل سرانجام سیستم عامل مک را به آیپد می‌آورد + جزئیاتاپل می‌خواهد با آوردن سیستم عامل مک به آیپد با تبلت های سرفیس مایکروسافت رقابت کند. در حال حاضر تبلت‌ های اپل با سیستم عامل iPadOS عرضه می‌شوند

اپ..

اپل سرانجام سیستم عامل مک را به آیپد می‌آورد + جزئیات

اپل می‌خواهد با آوردن سیستم عامل مک به آیپد با تبلت های سرفیس مایکروسافت رقابت کند. در حال حاضر تبلت‌ های اپل با سیستم عامل iPadOS عرضه می‌شوند

اپل همیشه در کمپین‌های بازاریابی خود از آیپد به عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ نام برده و اکثر تبلت‌ های خود را با شعار «کامپیوتر بعدی شما یک کامپیوتر نیست» روانه بازار کرده است. هرچند که با وجود اضافه شدن تراشه قدرتمند اپل M1 به آیپد، هنوز اکثر کاربران آیپد را جایگزین مناسبی برای لپ‌تاپ نمی‌دانند.

سیستم عامل مک آیپد

دلیل این موضوع نیز کاملا مشخص است. لپ تاپ های اپل از سیستم عامل مک بهره می‌برند؛ اما آیپد با iPadOS همراه شده است. البته احتمالا شرایط به زودی تغییر کند؛ زیرا اپل در حال کار روی آوردن macOS به نسل‌های آینده آیپد است.

سیستم عامل مک روح نسل‌های بعدی آیپد خواهد بود

اخیرا پتنتی در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا ثبت شده که بر اساس آن اپل در حال بررسی ساخت یک تبلت خاص با سیستم عامل مک است. گویا کاربران می‌تواند در صورت تمایل، نمایشگر دستگاه را نیز از کیبورد جدا کنند. نمایشگر و کیبورد آیپد جدید به واسطه گیره‌های مغناطیسی به همدیگر متصل می‌شوند و کیبورد تا حدودی نقش محافظ نمایشگر در برابر ضربه‌های احتمالی را نیز ایفا خواهد کرد.

سیستم عامل مک آیپد

این تبلت در بخش نرم‌افزاری تجربه‌ای دوگانه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در صورتی که بخواهید از آیپد با کیبورد استفاده کنید، یک رابط کاربری منحصر به فرد که به سیستم عامل مک شباهت دارد، در برابر شما قرار می‌گیرد. اگر هم کیبورد را از نمایشگر جدا کنید، شاهد رابط کاربری iPadOS خواهید بود.

دیگر موردی که می‌توان از پتنت اپل متوجه شد، محل قرار گرفتن اپل پنسل است. قلم تبلت اپل داخل لولایی که آیپد را به کیبورد وصل می‌کند، قرار خواهد گرفت و رابط درگاه‌هایی همچون USB-C نیز روی همین قسمت خواهند بود.

سیستم عامل مک آیپد

البته اپل در رابطه با دوربین، پروژکتور و میکروفون رویکرد نسبتا عجیبی را اتخاذ کرده است و ظاهرا می‌خواهد آنها را همچون یک اکسسوری جانبی تعریف کند که در صورت لزوم به دستگاه وصل یا از آن جدا شوند. از آنجایی که این پتنت تایید شده، می‌توان گفت که اپل در حال بررسی نمونه‌های اولیه آن است.

سیستم عامل مک آیپد

امیدواریم که در چند سال آینده شاهد ادغام سیستم عامل مک و آیپد باشیم تا این گجت کاربردی جایگاه بهتری را در میان کاربران پیدا کند.

منبع :Gizmochinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.