تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۲۷
کد خبر : 66982

اولین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا برای پرواز آماده می‌شود

اولین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا برای پرواز آماده می‌شود

اولین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا برای پرواز آماده می‌شودآلیس، اولین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا برای نخستین پرواز خود آماده می‌شود. در ادامه جزئیات بیشتر این هواپیمای برقی اسرائیلی را مطالعه کنید.
«آ..

اولین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا برای پرواز آماده می‌شود

آلیس، اولین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا برای نخستین پرواز خود آماده می‌شود. در ادامه جزئیات بیشتر این هواپیمای برقی اسرائیلی را مطالعه کنید.

«آلیس» (Alice) نام اولین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا از شرکت هواپیماسازی «ای‌وییشن» (Eviation) است. علی‌رغم تاخیر تست آلیس در دسامبر سال گذشته به‌خاطر شرایط آب و هوایی نامساعدِ شمال غربی پسیفیک، به‌تازگی بالاخره تست موتور آن در فرودگاه شهری آرلینگتون در شمال سیاتل صورت گرفته است و حالا برای اولین پرواز خود در سال جاری آماده می‌شود.

آلیس، اولین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا

نسخه مسافربری هواپیمای برقی آلیس می‌تواند یک ساعت پرواز کند و شعاع حرکتی آن ۴۴۰ مایل دریایی یا ۸۱۴ کیلومتر است. سرعت کروز این هواپیما نیز به ۴۶۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ظرفیت ترابری آن ۱۱۳۳ کیلوگرم اعلام شده است. آلیس ۹ سرنشین و ۲ خلبان را در خود جای می‌دهد و همچنین گازهای گلخانه‌ای کمتری را به جا خواهد گذاشت.

آلیس، اولین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا

شرکت Eviation دو نسخه دیگر از اولین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا را برای کاربری‌های دیگر توسعه داده است. یکی نسخه باربری با حجم ۱۲۷۴۲ لیتر و دیگری نسخه خصوصی با ظرفیت تنها ۶ سرنشین جهت راحتی هرچه بیشتر سفر است. هرچند تمامی نسخه‌های آلیس می‌توانند فقط یک ساعت پرواز کنند، این هواپیماساز اسرائیلی تاکید کرده است که امکان پایدارتر کردن و مقرون به صرفه‌تر کردن سفرهای منطقه‌ای وجود خواهد داشت.

همچنین بخوانید:

رولز رویس سریع ترین هواپیمای برقی جهان را ساخته است

خوشبختانه Eviation در پیدا کردن مشتری برای اولین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا هیچ مشکلی نداشته است. شرکت هواپیمایی «کیپ ایر» (CapeAir) اولین مشتری این هواپیما بوده و شرکت آلمانی «دویچه پست» (Deutsche Post) نیز ۱۲ فروند از آن را خریداری کرده است تا از تلاش این شرکت جهت کاهش گازهای گلخانه‌ای یا اصطلاحاً ردپای کربنی در صنعت حمل و نقل کالا حمایت کند. به گفته دویچه پست، هواپیماهای سفارشی آن که سال ۲۰۲۴ تحویل داده می‌شوند، توسط سرویس «دی اچ ال» (DHL) برای حمل بار مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع :MSPoweruserمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.