تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر : 56092

اهداف ماموریت دراگون فلای ناسا تشریح شد؛ کشف نشانه‌های حیات در بهشت کاوشگران

اهداف ماموریت دراگون فلای ناسا تشریح شد؛ کشف نشانه‌های حیات در بهشت کاوشگران

اهداف ماموریت دراگون فلای ناسا تشریح شد؛ کشف نشانه‌های حیات در بهشت کاوشگرانماموریت دراگون فلای ناسا در اواسط دهه آینده، با اعزام یک فضاپیما به تایتان آغاز خواهد شد؛ بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل که آن را «..

ماموریت دراگون فلای ناسااهداف ماموریت دراگون فلای ناسا تشریح شد؛ کشف نشانه‌های حیات در بهشت کاوشگران

ماموریت دراگون فلای ناسا در اواسط دهه آینده، با اعزام یک فضاپیما به تایتان آغاز خواهد شد؛ بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل که آن را «آرمان‌شهر کاوشگران» نامیده‌اند.

با انتشار یک مقاله جدید، تشریح شد که اعضای تیم Dragonfly در تایتان به دنبال چه می‌گردند. بر اساس توضیحات ارائه شده، ماموریت دراگون فلای ناسا اهداف بلندبالایی دارد؛ چرا که در مقطع فعلی، چیز زیادی از این قمر اسرارآمیز زحل نمی‌دانیم.

برخلاف قمر بی آب و علف زمین، تایتان یک قمر سیاره-مانند است؛ با اتمسفر، سامانه آب و هوایی و حتی مایع در سطح خود!

همه این‌ها، بزرگ‌ترین قمر زحل را به مکانی وسوسه‌انگیز برای کاوش تبدیل کرده‌اند؛ شاید تنها جای دیگر در منظومه شمسی که دارای علائم حیات است.

آن‌طور که الکس هِیز، یکی از نویسندگان این مقاله توضیح می‌دهد:

تایتان را باید آرمان‌شهر کاوشگران نامید. پرسش‌های علمی ما درباره این قمر، بسیار زیاد است؛ زیرا هنوز به خوبی نمی‌دانیم در سطح آن چه می‌گذرد. به ازای هر پرسشی که با اجرای ماموریت کاسینی در مدار زحل پاسخ داده شد، ۱۰ سوال جدید درباره تایتان به وجود آمد.

دراگون فلای، یک بالگرد فرودگر قابل جابه‌جایی است که از میانه‌های دهه آینده، نخستین کاوش زمینی تایتان را آغاز خواهد کرد. هدایت‌کنندگان این ماموریت، به دنبال امضاهای زیستی شیمیایی خواهند گشت که نشانگر حیات هستند.

چیز دیگری که در ماموریت دراگون فلای ناسا مورد بررسی قرار خواهد گرفت، چرخه متان و خصلت شیمیایی پری‌بیوتیک در حال وقوع روی سطح یا اتمسفر تایتان است.

منبع :slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.