تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۸:۳۷
کد خبر : 65033

انفجار سریالی گوشی های وان پلاس همچنان ادامه دارد؛ این بار وان پلاس نورد CE

انفجار سریالی گوشی های وان پلاس همچنان ادامه دارد؛ این بار وان پلاس نورد CE

انفجار سریالی گوشی های وان پلاس همچنان ادامه دارد؛ این بار وان پلاس نورد CE گوشی های وان پلاس یکی پس از دیگری منفجر می‌شوند و این بار نوبت به وان پلاس Nord CE رسیده است. انفجار وان پلاس نور..

انفجار سریالی گوشی های وان پلاس همچنان ادامه دارد؛ این بار وان پلاس نورد CE

گوشی های وان پلاس یکی پس از دیگری منفجر می‌شوند و این بار نوبت به وان پلاس Nord CE رسیده است. انفجار وان پلاس نورد CE در هند رخ داده است.

داستان عجیب انفجار ناگهانی گوشی‌‌های وان پلاس همچنان ادامه دارد و این دفعه نوبت به گوشی وان پلاس نورد CE رسیده است. همانند موارد پیشین این حادثه نیز در هند رخ داده است.

انفجار گوشی وان پلاس نورد CE

انفجار وان پلاس نورد

کاربر بد شانسی به نام Dushyant Goswami در توییتر عکس گوشی منفجر شده خود را منتشر کرد. او اعلام کرد که می‌خواسته نورد CE را از جیبش در بیاورد که ناگهان منفجر شده است.

وی توییت خود گفته بود:

من یک گوشی از برند محبوبم وان پلاس دارم که وعده داده بهترین کیفیت را ارائه کند. تنها ۶ ماه از عمر گوشی من می‌گذرد و دیروز وقتی می‌خواستم آن را از جیبم در بیاورم، به معنی واقعی کلمه منفجر شد. این اتفاق نه تنها بد بلکه مرگبار است. آیا این برند در این رابطه پاسخگو خواهد بود؟

Goswami در این حادثه آسیب ندید و کمی بعد هم توییت خود را پاک کرد. وی ادعا کرد که وان پلاس با او تماس گرفته و گفته که یک گوشی جدید را جایگزین مدل منفجر شده قبلی خواهد کرد (شاید دلیل حذف توییت نیز همین باشد).

از پشتیبانی همه شما ممنونم. دیروز هشت بعد از ظهر تیم وان پلاس با من تماس گرفت و قول داد که تا سه‌شنبه یک گوشی جدید برایم بفرستد.

این توییت نیز پس از مدتی حذف شد. نکته عجیب و مشکوک ماجرا اینجاست که در موارد قبلی هرگز وان پلاس فورا گوشی جایگزین برای مدل منفجر شده ارائه نمی‌کرد و در ابتدا تیمی را برای بررسی حادثه می‌فرستاد. البته انفجار وان پلاس نورد CE یک اتفاق کاملا جدید نیست و پیشتر نیز شاهد انفجار گوشی‌های دیگری از این برند در هند بوده‌ایم.

سال گذشته یکی از کاربران گوشی وان پلاس نورد ۲ ۵G در حال دوچرخه‌سواری بود و گوشی را در کیف خود قرار داده بود که ناگهان با انفجار گوشی زمین خورد و آسیب دید. در این مورد وان پلاس تیمی را مسئول بررسی مشکل و حمایت از خانواده آسیب دیده کرد. کمی بعد خبر رسید که یک وکیل و فعال اجتماعی هندی نیز با مشکل مشابه‌ای مواجه شده است.

انفجار وان پلاس نورد

در این مورد گوشی وان پلاس در جیب Gaurav Gulati بود که وی ناگهان حس کرد دمای گوشی در حال افزایش است. آقای Gulati فورا کت خود را درآورد، ولی گوشی منفجر شد و به او نیز آسیب جدی وارد شد. موارد دیگری نیز گزارش شده بودند، ولی وان پلاس پس از ارسال تیم خود اعلام کرد که واقعیت ندارند و فرد مورد نظر را به شکایت تهدید کرد.

دلایل احتمالی

با توجه به تصاویری که از گوشی‌های منفجر شده وان پلاس منتشر می‌شود، می‌توان مقصر اصلی را باتری دانست. در واقع باتری تنها بخش یک گوشی‌ هوشمند است که پتانسیل انفجار دارد. هنوز مشخص نیست که آیا این یک مشکل گسترده در گوشی‌های این شرکت است یا اینکه صرفا با برخی موارد خاص مواجه هستیم.

برخی کاربران بر این باورند که این مشکل به آب و هوای هند بر می‌گردد. دمای هوای هند در تابستان حتی از ۳۷ درجه نیز فراتر می‌رود؛ اما مسئله اینجاست که این حوادث در فصل بارانی رخ داده‌اند که در آن دمای هوا از ۲۶ درجه تجاوز نمی‌کند.

انفجار وان پلاس نورد

ResearchGate، سازنده باتری‌های Li-ion گفت که دمای محیط در هنگام شارژ باتری‌های لیتیوم یونی می‌تواند بین ۰ تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد باشد و در هنگام استفاده نیز این میزان می‌تواند بین ۲۰- تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد نوسان کند. هرچند که دمای بهینه برای یک باتری بین ۱۵ تا ۳۵ درجه است.

دلیل دیگر می‌تواند به مسئله کنترل کیفیت مربوط باشد؛ زیرا تاکنون هیچ موردی از انفجار گوشی‌‌های وان پلاس در خارج از هند گزارش نشده است.

یک مورد دیگر نیز به ذهن می‌رسد. در سال ۲۰۱۳ و در اوج رقابت بین سری HTC One با گوشی‌های سری گلکسی S سامسونگ، خبر رسید که شرکت کره‌ای به برخی افراد پول داده است تا در وب‌سایت‌های تایوانی از محصولات اچ تی سی انتقاد کنند تا دیدگاه دیگر افراد نسبت به آنها تغییر کند.

این احتمال نیز وجود دارد که پس از انفجار اولین گوشی وان پلاس، برخی از رقبای این برند در هند از این موضوع سوء استفاده کرده و می‌خواهند OnePlus را در این کشور با مشکل مواجه کنند.

نظر شما در رابطه با انفجار گوشی های وان پلاس نورد CE و نورد ۲ ۵G چیست؟

منبع :Phone Arenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.