تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۵:۵۱
کد خبر : 64951

افزایش قیمت آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس قطعی است!

افزایش قیمت آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس قطعی است!

افزایش قیمت آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس قطعی است! اپل می‌خواهد مدل‌های پرو و پرو مکس iPhone 14 را با تغییرات زیادی نسبت به نسل قبل ارائه دهد. ظاهرا این تغییرات سبب افزایش چشمگیر قیمت آیفون ۱۴..

افزایش قیمت آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس قطعی است!

اپل می‌خواهد مدل‌های پرو و پرو مکس iPhone 14 را با تغییرات زیادی نسبت به نسل قبل ارائه دهد. ظاهرا این تغییرات سبب افزایش چشمگیر قیمت آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس خواهد شد.

چندی پیش خبر رسید که سامسونگ می‌خواهد قیمت گلکسی اس ۲۲ اولترا را نسبت به نسل قبل افزایش دهد و حالا نیز خبر مشابهی در رابطه با پرچمداران اپل منتشر شده است. به گفته منبع خبر نسخه استاندارد آیفون ۱۴ همچنان برچسب قیمتی ۷۹۹ دلاری نسل گذشته را حفظ خواهد کرد، ولی قیمت آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس با افزایش مواجه خواهد شد.

افزایش قیمت آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس با توجه‌ به هزینه‌های تولید

قیمت آیفون 14 پرو

ظاهرا اپل بر این باور است که با توجه به طراحی جدید و قابلیت‌هایی که قرار است در مدل‌های پرو شاهد باشیم، اختلاف قیمت ۱۰۰ یا ۲۰۰ دلاری بین مدل استاندارد با مدل‌های پرو منطقی نیست. در حال حاضر نسخه استاندارد آیفون ۱۳ با مدل پرو و پرو مکس این گوشی به ترتیب ۲۰۰ و ۳۰۰ دلار اختلاف قیمت دارد و اپل میخواهد این اختلاف قیمت را در سری آیفون ۱۴ به ۳۰۰ و ۴۰۰ دلار برساند.

مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به پروژکتور فیس آیدی زیر نمایشگر و بریدگی بیضی طور نمایشگر برای جا دادن دوربین سلفی و سایر قطعات فیس آیدی مجهز خواهند شد و البته از بهبود‌های سالیانه در مجموعه دوربین، نمایشگر و پردازنده بهره خواهند برد. با توجه به این موارد اپل قیمت‌های زیر را برای گوشی‌های ۲۰۲۲ خود در نظر گرفته است:

  • اپل آیفون ۱۴ (۶.۱ اینچ): ۷۹۹ دلار
  • اپل آیفون ۱۴ مکس (۶.۷ اینچ): ۸۹۹ دلار
  • اپل آیفون ۱۴ پرو (۶.۱ اینچ): ۱۰۹۹ دلار
  • اپل آیفون ۱۴ پرو مکس (۶.۷ اینچ): ۱۱۹۹ دلار

در جدول زیر نیز می‌توانید قیمت سری آیفون ۱۳ را در حافظه‌های ذخیره‌سازی مختلف مشاهده کنید.

قیمت آیفون 14 پرو / قیمت آیفون 13

همانطور که مشاهده می‌کنید قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۴ با افزایش ۱۰۰ دلاری همراه شده است و البته این قیمت‌ها برای نسخه پایه یا همان ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی‌ها هستند. گوشی‌های اپل در ایران قیمت نسبتا بالایی دارند و این افزایش ۱۰۰ دلاری نیز بیش از پیش آنها را از دسترس بسیاری از کاربران خارج خواهد کرد.

سامسونگ نیز قرار است قیمت گلکسی اس ۲۲ اولترا را ۱۰۰ دلار افزایش دهد؛ اما حافظه پایه این گوشی ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود.

اپل امسال می‌خواهد مدل مکس را نیز به سری گوشی‌های خود اضافه کند که احتمالا موفقیت چشمگیری را برای کوپرتینویی‌ها به ارمغان خواهد آورد. این روز‌ها کاربران به صفحه نمایش و باتری بزرگ تمایل دارند و این گوشی نیز با برچسب قیمتی ۸۹۹ دلاری خود یک نمایشگر و باتری بزرگ را در اختیار کاربران اپل قرار خواهد داد. همچنین اپل مدل مینی را از گوشی‌های خود حذف خواهد کرد.

قیمت آیفون 14 پرو

اینکه چه چیزی دقیقا باعث این افزایش قیمت شده است، مشخص نیست؛ اما بر اساس شایعاتی که تاکنون شنیده‌ایم، سری آیفون ۱۴ در پاییز آینده با کیت دوربین جدید، پردازنده‌های جدیدتر، نمایشگر ۱۲۰ هرتز (برای مدل مکس) و همچنین حفره نمایشگر به جای ناچ (در مدل‌های پرو)‌ عرضه خواهد شد.

قرار دادن پروژکتور فیس آیدی در زیر نمایشگر با یک حفره انعکاسی نامرئی در بالای آن و ایجاد یک بریدگی قرص مانند در صفحه نمایش با استفاده از تجهیزات لیزری اختصاصی سامسونگ تا حد زیادی به هزینه ساخت صفحه نمایش اضافه خواهد کرد و تا به اینجای کار نیز نمایشگر گران‌ترین بخش آیفون بوده است.

قیمت آیفون 14 پرو

شایعاتی نیز درباره یک دوربین سلفی جدید با لنز عریض‌تر شنیده می‌شود؛ بنابراین به احتمال زیاد بخش جلویی دستگاه مسبب افزایش قیمت در مدل آیفون‌ ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس در مقایسه با نسل قبل است و البته اپل هم شرکتی نیست که همه این هزینه‌ها را خودش گردن بگیرد.

منبع خبر همچنین ادعا کرده که اپل هنوز در حال بررسی این افزایش قیمت است و ممکن است در نهایت چنین کاری را انجام ندهد؛ اما با توجه به نحوه قیمت‌گذاری گوشی‌های پرچمدار سامسونگ (رقیب اصلی اپل) در سال‌های اخیر و افزایش قیمت‌ها در تمامی بخش‌های زنجیره تامین، قطعا اپل قیمت آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس را ۱۰۰ دلار بیشتر از سال گذشته تعیین خواهد کرد.

منبع :Phone Arenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.