تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر : 36886

ادوبی ویرایش مشترک روی فایل های فتوشاپ و ایلاستریتور را آسان می سازد

ادوبی ویرایش مشترک روی فایل های فتوشاپ و ایلاستریتور را آسان می سازد

ادوبی ویرایش مشترک روی فایل های فتوشاپ و ایلاستریتور را آسان می سازدشرکت نرم‌افزاری ادوبی به‌تازگی اعلام کرد به‌منظور راحتی برای افراد مشارکت‌کننده در یک پروژه، اشتراک‌گذاری فایل‌های فتوشاپ، ایلاستریتور و فرسکو را آسان‌تر می‌کند. این سه برنامه قابلیت جدیدی تحت عنوان دعوت به ویرایش (invite to edit) دریافت خواهند کرد که در آن به کابران این اجازه داده می‌شود تا از طریق فرستادن ایمیل به یکدیگر، دسترسی به فایل‌های مورد نظرشان را برای هم میسر سازند.
در این قابلیت مشارکت‌کنندگان پروژه قادر به همکاری همزمان و بصورت زنده روی فایل مورد نظر نخواهند بود. در عوض هر کاربر می‌تواند نسخهٔ خاص خودش را دریافت و روی آن تغییراتی ایجاد کند. سپس با ذخیره‌سازی این نسخه، تغییرات ایجادشده از سوی کاربر روی حساب دستگاه شما همگام‌سازی می‌شود. اگر کاربری در حال ویرایش یک فایل بخصوص بود و دیگر افراد مشارکت‌کننده نیز قصد استفاده از آن را داشتند، به کاربر جدید دو گزینه داده می‌شود: او یا می‌تواند ویرایش فایل را با ساخت یک کپی از فایل مورد نظرش آغاز کند و یا تا زمانی‌که کاربر اول ویرایشش تمام شده، صبر کرده و از ویرایش..

ادوبی ویرایش مشترک روی فایل های فتوشاپ و ایلاستریتور را آسان می سازد

شرکت نرم‌افزاری ادوبی به‌تازگی اعلام کرد به‌منظور راحتی برای افراد مشارکت‌کننده در یک پروژه، اشتراک‌گذاری فایل‌های فتوشاپ، ایلاستریتور و فرسکو را آسان‌تر می‌کند. این سه برنامه قابلیت جدیدی تحت عنوان دعوت به ویرایش (invite to edit) دریافت خواهند کرد که در آن به کابران این اجازه داده می‌شود تا از طریق فرستادن ایمیل به یکدیگر، دسترسی به فایل‌های مورد نظرشان را برای هم میسر سازند.

در این قابلیت مشارکت‌کنندگان پروژه قادر به همکاری همزمان و بصورت زنده روی فایل مورد نظر نخواهند بود. در عوض هر کاربر می‌تواند نسخهٔ خاص خودش را دریافت و روی آن تغییراتی ایجاد کند. سپس با ذخیره‌سازی این نسخه، تغییرات ایجادشده از سوی کاربر روی حساب دستگاه شما همگام‌سازی می‌شود. اگر کاربری در حال ویرایش یک فایل بخصوص بود و دیگر افراد مشارکت‌کننده نیز قصد استفاده از آن را داشتند، به کاربر جدید دو گزینه داده می‌شود: او یا می‌تواند ویرایش فایل را با ساخت یک کپی از فایل مورد نظرش آغاز کند و یا تا زمانی‌که کاربر اول ویرایشش تمام شده، صبر کرده و از ویرایش آن فایل پرهیز کند.

شاید این رویکرد در ویرایش و به اشتراک گذاشتن فایل‌ها رویکردی گوگل داکس-گونه نباشد ولی هر چه باشد، بهتر و ساده‌تر از ایمیل کردن متوالی چندین فایل خواهد بود. این قابلیت برای فرمت‌های ai. (مخصوص ایلاستریتور) و psd. (مخصوص فتوشاپ) قابل استفاده خواهد بود. هم‌چنین کاربران ادوبی ایکس‌دی نیز قادر به استفاده از این قابلیت معرفی‌شده خواهند بود. ویژگی دیگری که این قابلیت دارد این است که می‌تواند با نگه‌داشتن تاریخچهٔ ویرایش‌ها، از خراب‌شدن فایل اصلی در صورت خرابکاری یکی از مشارکت‌کننده‌ها جلوگیری کند.

ماه اکتبر سال گذشته بود که ادوبی تصمیم به اضافه نمودن این قابلیت گرفت. هدف آنها این است که آرام آرام و به‌صورت تدریجی قابلیت‌های جدیدی را برای رفاه بیشتر کاربرانی که از پروژه‌های مشترک استفاده می‌کنند، به CC یا کریتیو کلود (Creative Cloud) اضافه کند؛ بستهٔ نرم‌افزاری که جهت طراحی گرافیک، ویرایش ویدئو، و طراحی وب از آن استفاده می‌شود. هدف ادوبی از این کار، ساده‌تر ساختن کار با پلتفرم خود در عین جلب اعتماد از سوی کاربرانش هست. آنها اخیراً قابلیتی را معرفی کردند که با آن می‌شد مدارک و اسناد شخصی را به‌سادگی برای مرور توسط دیگران ارسال کرد.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.