تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر : 34942

دو لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید ۱۵ و بلید پرو ۱۷ با کارت گرافیک سری RTX 30 معرفی شدند

دو لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید ۱۵ و بلید پرو ۱۷ با کارت گرافیک سری RTX 30 معرفی شدند

دو لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید ۱۵ و بلید پرو ۱۷ با کارت گرافیک سری RTX 30 معرفی شدند لپ تاپ‌های گیمینگ ریزر بلید ۱۵ – Razer Blade 15 و ریزر بلید پرو ۱۷ – Razer Blade Pro 17 با بهره‌گیری از کارت گرافیک سری RTX 30 و یک نمایشگر جدید رونمایی شدند.
به دنبال رونمایی انویدیا از نسخه لپ تاپی کارت‌های گرافیک لپ تاپی سری RTX 30، کمپانی ریزر نیز از نسل جدید لپ تاپ‌های ریزر بلید ۱۵ و بلید پرو ۱۷ خود با بهره‌گیری از این پردازشگرهای گرافیکی رونمایی کرد. اما مدل‌های امسال، یک تغییر مهم دیگر را نیز به همراه دارند: آن‌ها نمایشگرهایی با نرخ فرش بالا و رزولوشن Quad HD (برابر ۱۴۴۰p) را دریافت کرده‌اند. این به گیمرها اجازه لذت بردن از رزولوشنی بالاتری نسبت به پنل‌های ۱۰۸۰p را می‌دهد؛ هرچند رزولوشن ۴K به طور باورنکردنی در حال محبوبیت نزد گیمرها است. با توجه به رونمایی اینتل از پردازنده‌های نسل جدید لپ تاپی سری H ما انتظار داشتیم این دو محصول نیز به آن‌ها مجهز باشند، اما ریزر تصمیم گرفته آن‌ها را به پردازنده‌های نسل دهمی سال گذشته اینتل که بالارده‌ترین مدل آن پردازنده ۸ هسته‌ای Core i7-10875H است، تج..

دو لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید ۱۵ و بلید پرو ۱۷ با کارت گرافیک سری RTX 30 معرفی شدند

لپ تاپ‌های گیمینگ ریزر بلید ۱۵ – Razer Blade 15 و ریزر بلید پرو ۱۷ – Razer Blade Pro 17 با بهره‌گیری از کارت گرافیک سری RTX 30 و یک نمایشگر جدید رونمایی شدند.

به دنبال رونمایی انویدیا از نسخه لپ تاپی کارت‌های گرافیک لپ تاپی سری RTX 30، کمپانی ریزر نیز از نسل جدید لپ تاپ‌های ریزر بلید ۱۵ و بلید پرو ۱۷ خود با بهره‌گیری از این پردازشگرهای گرافیکی رونمایی کرد. اما مدل‌های امسال، یک تغییر مهم دیگر را نیز به همراه دارند: آن‌ها نمایشگرهایی با نرخ فرش بالا و رزولوشن Quad HD (برابر ۱۴۴۰p) را دریافت کرده‌اند. این به گیمرها اجازه لذت بردن از رزولوشنی بالاتری نسبت به پنل‌های ۱۰۸۰p را می‌دهد؛ هرچند رزولوشن ۴K به طور باورنکردنی در حال محبوبیت نزد گیمرها است. با توجه به رونمایی اینتل از پردازنده‌های نسل جدید لپ تاپی سری H ما انتظار داشتیم این دو محصول نیز به آن‌ها مجهز باشند، اما ریزر تصمیم گرفته آن‌ها را به پردازنده‌های نسل دهمی سال گذشته اینتل که بالارده‌ترین مدل آن پردازنده ۸ هسته‌ای Core i7-10875H است، تجهیز کند.

کارت گرافیک سری RTX 30 و یک نمایشگر جدیدتر

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید ۱۵ و بلید پرو ۱۷

کارت گرافیک‌های سری RTX 30 پیشرفت چشمگیری نسبت به مدل RTX 20 سال گذشته داشته‌اند. ما کنجکاویم ببینیم چگونه آن‌ها می‌توانند Ray Tracing یا همان رهگیری پرتو را هندل کنند؛ زیرا یکی از مهم‌ترین المان‌ها در پیشرفت این کارت‌های گرافیک استفاده از معماری Ampere شرکت انویدیا برای مدیریت رهگیری پرتو است. نسخه پایه لپ تاپ Razer Blade 15 به کارت گرافیک RTX 3060 یا ۳۰۷۰ مجهز خواهد بود. این درحالیست که نسخه Advanced مدل ۱۵ اینچی و ۱۷ اینچی می‌توانند از پردازشگر گرافیکی قدرتمندتر RTX 3080 نیز استفاده کنند.

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید ۱۵ و بلید پرو ۱۷

حالا کمی در مورد نمایشگر دو لپ تاپ گیمینگ ریزر صحبت کنیم. جایی که نسخه استاندارد بلید ۱۵ یک پنل ۱۴۴ هرتزی ۱۰۸۰p با نرخ پاسخگویی ۸ میلی‌ثانیه‌ای را به خدمت گرفته است و شما می‌توانید به جای آن یک پنل ۱۶۵ هرتزی Quad HD با نرخ پاسخگویی سریع‌تر ۳ میلی‌ثانیه‌ای را سفارش دهید. در سمتی دیگر ریزر بلید ۱۵ اینچی Advanced با یک نمایشگر ۳۶۰ هرتزی ۱۰۸۰p با نرخ رفرش ۲ میلی‌ثانیه‌ای یا یک پنل ۶۰ هرتزی ۴K OLED با نرخ پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه‌ای یا همچنین یک پنل ۲۴۰ هرتزی Quad HD قابل سفارش است. توجه داشته باشید که فقط پنل QHD می‌تواند از فناوری NVIDIA G-Sync و Advanced Optimus پشتیبانی کند که به کاربران امکان لذت بردن از گیم پلی روان و سوئیچ هوشمندانه بین کارت گرافیک یکپارچه و مستقل در سیستم را می‌دهد. لپ تاپ دیگر ریزر، مدل بلید پرو ۱۷ نیز به یک نمایشگر ۳۶۰ هرتزی ۱۰۸۰p با اندازه ۱۷.۳ اینچی یا یک پنل ۱۶۵ هرتزی Quad HD و یا همچنین پنل ۱۲۰ هرتزی ۴K (برای نخستین بار در سری ریزر) مجهز خواهد بود.

در بخش طراحی هیچ تغییر چشمگیری نسبت به نسل گذشته نوت بوک‌های ریزر دیده نمی‌شود. آن‌ها از همان بدنه‌های شیک، پورت‌های متنوع شامل درگاه USB-C و USB-A، تاندربولت، HDMI 2.1 و گیگابیت اترنت برخوردارند. دو مدل بلید ۱۵ ادونسد و بلید پرو ۱۷ نیز در این بین به یک کارتخوان میکرو اس دی مجهز شده‌اند که این روزها محبوب شده است. همه‌ی این لپ تاپ‌ها می‌توانند از حداکثر ۳۲ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۲۹۳۳ مگاهرتز پشتیبانی کنند.

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید ۱۵ و بلید پرو ۱۷

بنابراین مهم‌ترین تغییر در این نسل را باید اضافه شدن نمایشگرهای QHD دانست که می‌تواند برای گیمرها اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. هرچند شما می‌توانید این لپ تاپ‌ها با یک پنل ۱۰۸۰p را هم برای به دست آوردن نرخ رفرش بالاتر تهیه کنید، اما سرعت و رزولوشن کمتری را به دست خواهید آورد. بنابراین به اعتقاد ما بهترین مدلی که می‌توانید انتخاب کنید، نمایشگرهای ۱۴۴۰p یا همان QHD است که از ۱۰۸۰p و ۴K برتری‌های فراوانی برای گیمرها دارد.

قیمت ریزر بلید ۱۵ و بلید پرو ۱۷

لپ تاپ Razer Blade 15 با قیمت پایه ۱۷۰۰ دلاری عرضه می‌شود، در حالی که قیمت پایه لپ تاپ Razer Blade Pro 17 قیمت پایه ۲۳۰۰ دلاری دارد. هر دو لپ تاپ گیمینگ ریزر در همین سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد.

مطالب مربوط به نمایشگاه CES 2021 را از اینجا دنبال کنید منبع :engadget-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.