تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر : 33044

۸۰ درصد ظرفیت تولید ۵ نانومتری TSMC در سال ۲۰۲۱ به اپل اختصاص داده شده است

۸۰ درصد ظرفیت تولید ۵ نانومتری TSMC در سال ۲۰۲۱ به اپل اختصاص داده شده است

۸۰ درصد ظرفیت تولید ۵ نانومتری TSMC در سال ۲۰۲۱ به اپل اختصاص داده شده است بر کسی پوشیده نیست که شرکت TSMC تأمین‌کننده اصلی تراشه‌های محصولات مختلف اپل بوده است. شرکت TSMC همچنان از طریق سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت و روزافزون به پیشرفت فناوری‌های توسعه تراشه خود ادامه می‌دهد. مطمئناً، هنگامی‌که مشتری سودآوری مانند اپل وجود دارد که همچنان مرزهای توسعه سیلیکون را ادامه می‌دهد، برای حفظ آن مشتری هر کاری لازم است را باید انجام داد. غول تولیدکننده آیفون شرکت TSMC را به‌عنوان یک شریک تجاری باارزش نیز به رسمیت شناخته است و به همین دلیل برای سال ۲۰۲۱، در یک گزارش تازه آمده است که اپل ۸۰ درصد از کل تولید تراشه‌های TSMC با معماری ۵ نانومتر را از این تولیدکننده به خود اختصاص داده است.
ظرفیت تولید تراشه‌های ۵ نانومتری به محصولات بزرگ اپل ازجمله A15 بایونیک اختصاص یافته است که انتظار می‌رود سری آیفون ۱۳ آینده نیز شامل این قرارداد شود گزارش‌های منابع تایوانی و منتشرشده توسط CnBeta درمورد اختصاص یافتن بخش عظیم و بی‌نظیری از ظرفیت تولید TSMC توسط اپل صحبت می‌کنند. در جزئیات ذکر شده است که فاز سوم کار..

۸۰ درصد ظرفیت تولید ۵ نانومتری TSMC در سال ۲۰۲۱ به اپل اختصاص داده شده استA14-Bionic

بر کسی پوشیده نیست که شرکت TSMC تأمین‌کننده اصلی تراشه‌های محصولات مختلف اپل بوده است. شرکت TSMC همچنان از طریق سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت و روزافزون به پیشرفت فناوری‌های توسعه تراشه خود ادامه می‌دهد. مطمئناً، هنگامی‌که مشتری سودآوری مانند اپل وجود دارد که همچنان مرزهای توسعه سیلیکون را ادامه می‌دهد، برای حفظ آن مشتری هر کاری لازم است را باید انجام داد. غول تولیدکننده آیفون شرکت TSMC را به‌عنوان یک شریک تجاری باارزش نیز به رسمیت شناخته است و به همین دلیل برای سال ۲۰۲۱، در یک گزارش تازه آمده است که اپل ۸۰ درصد از کل تولید تراشه‌های TSMC با معماری ۵ نانومتر را از این تولیدکننده به خود اختصاص داده است.

ظرفیت تولید تراشه‌های ۵ نانومتری به محصولات بزرگ اپل ازجمله A15 بایونیک اختصاص یافته است که انتظار می‌رود سری آیفون ۱۳ آینده نیز شامل این قرارداد شود

گزارش‌های منابع تایوانی و منتشرشده توسط CnBeta درمورد اختصاص یافتن بخش عظیم و بی‌نظیری از ظرفیت تولید TSMC توسط اپل صحبت می‌کنند. در جزئیات ذکر شده است که فاز سوم کارخانه TSMC از سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ تولید انبوه خود را آغاز خواهد کرد. باوجود خطوط تولید، این شرکت باید هرماه حدود ۹۰۰۰ ویفر را پردازش کند. به‌غیراز اپل، شرکت‌هایی مانند کوالکام، مدیاتک، برادکام و دیگر شرکت‌ها تولید تراشه‌های ۵ نانومتری خود را از شرکت TSMC تأمین کرده‌اند.

چندین محصول اپل که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ عرضه شوند، احتمالاً از تراشه‌های ساخته‌شده رده ۵ نانومتری TSMC بهره خواهد برد. به خاطر داشته باشید که TSMC چندین رده برای مشتریان مختلف دارد. رده اول ۵ نانومتر، سپس ۵ نانومتر پلاس و در آخر، ۵ نانومتر تقویت‌شده. تأیید نشده است که این تراشه‌ها از کدام فرآیند تولید استفاده می‌کنند، اما می‌توانیم به بررسی دستگاه‌هایی که از تراشه سیلیکون جدید اپل استفاده خواهند کرد، بپردازیم. در آغاز، ما شاهد سری جدید آیپد پرو هستیم و طبق شایعات، خانواده جدید این تبلت ها از A14Z بایونیک استفاده خواهند کرد.

TSMC-Apple-chip-deal

احتمال معرفی سری آیفون ۱۳ در ماه سپتامبر با تراشه A15 بایونیک

این دستگاه‌های اپل به‌احتمال‌زیاد برای اولین بار از یک صفحه‌نمایش مینی LED نیز بهره‌مند خواهند شد و طبق گزارش‌های قبلی، انتظار می‌رود مدل‌های جدید آیپد پرو در نیمه اول سال ۲۰۲۱ معرفی شوند. در مرحله بعدی، ما شاهد iMac جدید طراحی‌شده هستیم که گفته می‌شود از تراشه A14T اپل بهره خواهد برد.تراشه A14T می‌تواند اولین دستگاه این غول فناوری باشد که از پردازنده گرافیکی اختصاصی بهره می‌برد

و در آخر، ما شاهد سری آیفون ۱۳ هستیم که انتظار می‌رود مراسم معرفی این سری در ماه سپتامبر برگزار شود. مدل‌های جدید احتمالاً از A15 بایونیک بهره خواهند برد. این تراشه بر پایه N5P بهبودیافته شرکت TSMC ساخته شده است و یک رده ۵ نانومتری با عملکرد بهتر و بازده انرژی بهتر است.

با این اوصاف، انتظار معرفی و عرضه محصولات زیادی با سیلیکون قدرتمند در ۱۲ ماه آینده می‌رود و جای تعجب نیست که اپل ۸۰ درصد ظرفیت تولید ۵ نانومتری TSMC را با فرض صحت آن به خود اختصاص داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.