تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۵۰
کد خبر : 62925

۲ ارز دیجیتال که احتمالاً سال آینده از شیبا اینو و دوج کوین پیشی خواهند گرفت

۲ ارز دیجیتال که احتمالاً سال آینده از شیبا اینو و دوج کوین پیشی خواهند گرفت

۲ ارز دیجیتال که احتمالاً سال آینده از شیبا اینو و دوج کوین پیشی خواهند گرفت میم کوین‌های بسیار محبوب این روزهای دنیا ارز دیجیتال، ممکن است سال آینده در مقابله با پروژه‌های سودآور عقب نشینی..

۲ ارز دیجیتال که احتمالاً سال آینده از شیبا اینو و دوج کوین پیشی خواهند گرفت

میم کوین‌های بسیار محبوب این روزهای دنیا ارز دیجیتال، ممکن است سال آینده در مقابله با پروژه‌های سودآور عقب نشینی کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

حتی اگر بخواهیم ریزشی که طی هفته جاری رخ داد را هم در نظر بگیریم، بیست ماه گذشته برای بازار ارز دیجیتال فوق العاده درخشان بوده است. از اولین روزهای شیوع و همه‌ گیری ویروس کرونا یعنی ماه مارس سال ۲۰۲۰ تا چند روز قبل ۴ دسامبر ۲۰۲۱، ارزش کل ارزهای دیجیتال بیش از پانزده برابر افزایش یافت و به ۲.۳ تریلیون دلار رسید.

اگرچه دو ارز بیت کوین و اتریوم بودند که بیشتر اعتبار این سودهای هنگفت را به نام خود کردند، اما میم کوین‌های شیبا اینو، با نماد SHIB، و دوج کوین، با نماد DOGE، بودند که از ناکجاآباد آمدند و در بین ده توکن برتر از نظر ارزش بازار قرار گرفتند.

شیبا اینو بدون شک یکی از شگفت انگیزهای سال ۲۰۲۱ بوده است. قیمت این رمزارز تا اوخر عصر روز ۴ دسامبر برابر با $۰.۰۰۰۰۳۶ بوده که از اول سال تا کنون چهل و نه میلیون درصد بازدهی داشته است. این بدان معناست که سرمایه‌ گذارانی که پول خود را در نیمه‌شب اول ژانویه در شیبا اینو سرمایه گذاری کرده‌اند، اکنون با هزینه‌ای کمتر از یک فنجان قهوه، میلیونر شده‌اند.

سود دوج کوین نیز همچنین شگفت انگیز بوده است، اگرچه در حد شیبا اینو نبود. توکن‌های دوج کوین از زمانی که شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۰ به پایین‌ترین حد خود رسید، تقریباً ۹۶۰۰٪ سود داشته است.

در حالی که پشت سر شیبا اینو و دوج کوین حجم زیادی از هیاهو وجود دارد و سرمایه گذاران مربوطه به آن‌ها به شدت معتقد هستند که هر دو توکن دارای آینده درخشانی هستند، اما تاریخ نشان می‌دهد که آن‌ها به سمت یک برگشت به عقب حماسی پیش می‌روند.

وقتی عملکرد کوین‌های پرداختی را که در یک بازه زمانی ده تا سی ماهه حداقل بیست و چهار هزار درصد افزایش یافته بودند را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که همه آن‌ها پس از رسیدن به اوج خود، ۹۳ تا ۹۹ درصد ارزش خود را از دست دادند. شیبا اینو در سال ۲۰۲۱ به صد و بیست و یک میلیون درصد سود رسید، در حالی که دوج کوین در یک مقطع شش ماهه بیش از بیست و هفت هزار درصد در سود قرار داشت. حتی با وجود اینکه شیبا اینو و دوج کوین به ترتیب ۵۹ و ۷۶ درصد کمتر از بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۲۱ هستند، کاملاً واضح است که هر دو هنوز راه زیادی تا ریزش دارند.

نکته مهم این است که هیچکدام از این میم کوین‌ها هیچی چیزی مبنی بر مزیت رقابتی یا مفید بودن ارائه نمی‌دهند. با وجود اینکه ده‌ها هزار پروژه بلاک چین در برخی از مراحل توسعه و ایجاد قرار دارند، به سادگی هیچ چیزی در مورد هر یک از این دو کوین وجود ندارد که نشان دهد آن‌ها یک هدف سرمایه گذاری بلند مدت جذاب باشند.

اما از آنجایی که شیبا اینو و دوج کوین درخشش خود را از دست می‌دهند، توکن‌های دیگری با پتانسیل واقعی وجود دارند که می‌توانند از این دو ارز دیجیتال پیشی گرفته و جایگاه آن‌ها را در بین ده توکن برتر از نظر ارزش بازار را برای خود کنند.

در اینجا دو ارز دیجیتالی را معرفی می‌کنیم که احتمالا سال آینده از شیبا اینو و دوج کوین پیشی خواهند گرفت.

الگوراند (Algorand)

اولین رمزارزی که می‌تواند از هر دو میم کوین بسیار محبوب پیشی بگیرید، الگوراند با نماد ALGO است. برای اینکه درک بهتری از وضعیت فعلی بازار داشته باشید، بایستی بگوییم که در هنگام نوشتن این مطلب ارزش بازار دوج کوین، شیبا اینو و الگوراند به ترتیب ۲۲.۶، ۱۹.۲ و ۹.۸ میلیارد دلار است.

با بیش از پانزده هزار ارز دیجیتال فهرست شده در سایت کوین‌مارک‌کپ، تفاوت یابی، برگ برنده و پتانسیل واقعی چیزی است که برندگان را از انبوهی از هیاهوی کوتاه مدت جدا می‌کند. در مورد الگوراند، سه عامل مهم دارد وجود دارد که به آن این امکان را می‌دهد تا یک موفقیت بلند مدت باشد.

برای شروع باید بگوییم که مکانیسم اجماع بلاک چین منحصر به فرد آن نسبت به الگوریتم گواه بر سهام (proof of stake) بهبود یافته است. این مکانیسم که به عنوان گواه بر سهام خالص شناخته می‌شود، به طور تصادفی و مخفیانه گروه‌های کوچکی از دارندگان الگوراند را برای رای دادن به پیشنهادات و طرح بلاک‌ها انتخاب می‌کند. با این تصادفی‌سازی، توسعه‌دهندگان الگوراند به طور موثر امکان اختلال در شبکه توسط گروه‌های کوچکی از هدلرها را حذف کرده‌اند.

نکته دوم اینکه الگوراند سریع است. بررسی سریع معیارهای کلیدی آن در آخر هفته گذشته، نهایی شدن تراکنش در ۴.۳۹ ثانیه و توانایی پردازش ۱۱۵۲ تراکنش در ثانیه (TPS) را نشان داد. این موضوع را با شیبا اینو مقایسه کنیم. شیبا اینو یک توکن بر اساس استاندارد ERC20 بوده که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و محدود به سیزده تی‌پی‌اس است و حدود شش دقیقه طول می‌کشد تا یک تراکنش کامل شود.

اما سومین و مهمترین جنبه الگوراند تمرکز توسعه دهندگان بر مشارکت پذیری بلاک چین است. با وجود بسیاری از کسب و کارها که بلاک چین منحصر به فرد را ایجاد می‌کنند، این احتمال وجود دارد که نشود آن‌ها با یکدیگر کار کنند. الگوراند در حال توسعه راه‌حل‌هایی است که به فناوری‌های مختلف بلاک چین اجازه می‌دهد در هم آمیخته شوند. این باعث می‌شود که الگوراند هدف خوبی برای موفقیت در دنیای تجارت باشد.

استلار

استلار (Stellar)

در بین ارز دیجیتال های نامبرده شده این استلار، با نماد XLM، است که صرفاً بر اساس ارزش بازار رتبه پایین‌تری دارد. در هنگام نوشتن این مطلب ارزش بازار استلار ۶.۸ میلیارد دلار است که آن را در رده ۲۵ در لیست بزرگترین ارزهای دیجیتال جهان قرار می‌دهد.

استلار نشان دهنده همه چیزهای خوب در مورد توسعه فناوری بلاک چین متمرکز بر مالی است. با زیرساخت‌های پرداخت موجود، معتبر کردن و تسویه یک پرداخت برون مرزی ممکن است تا یک هفته طول بکشد. با استلار، ارز بی پشتوانه به توکن پروتکل بلاک چین استلار، که به لومن شناخته می‌شود، تبدیل شده، به مقصدش منتقل می‌شود و دوباره به حالت بی پشتوانه تبدیل می‌گردد. این فرآیند را می‌توان به طور متوسط در چهار تا پنج ثانیه تکمیل کرد.

چیز دیگری که به استلار نسبت به اکثریت قریب به اتفاق رقابت شبکه پرداختش برتری می‌دهد، هزینه تکمیل این تراکنش‌ها است. هزینه ارسال پول از نقطه A به B از طریق استلار ۰.۰۰۰۰۱ لومن است. با توجه به اینکه معاملات لومن در هفته جاری در ۰.۲۸ دلار قرار داشت، هزینه واقعی یک تراکنش برون مرزی فقط ۰.۰۰۰۰۰۲۸ دلار است. به عبارت دیگر، حدود ۳۵۷۱۴۲ تراکنش لازم است تا کاربران یک دلار کارمزد پرداخت کنند. این رقم را با هزینه‌هایی که موسسات مالی می‌توانند برای پرداخت‌های بین‌مرزی دریافت کنند، مقایسه کنید و به سرعت متوجه مزیتی که بلاک چین متمرکز بر مالی استلار به ارمغان می‌آورد، خواهید شد.

سرعت استثنایی و هزینه کم بلاک چین استلار از قبل منجر به مشارکت‌های جذاب در دنیای واقعی شده است. این شامل همکاری با آی‌بی‌ام و ده‌ها بانک در منطقه اقیانوس آرام جنوبی برای آزمایش پرداخت‌های فرامرزی از چهار سال پیش است. همچنین باعث شد تالا و ویزا با استلار در تلاش برای گسترش راه‌حل‌های بلاک چین مالی به بازارهای نوظهور شریک شوند.

استلار و الگوراند ممکن است تبلیغات و هیاهویی که شیبا اینو و دوج کوین در شبکه‌های اجتماعی دارند را نداشته باشند، اما آن‌ها دو پروژه با مسیر روشنی برای ارتباط با دنیای واقعی هستند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.