تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۳۹
کد خبر : 67512

گران قیمت ترین ماشین های پلاک ملی در ایران + عکس

گران قیمت ترین ماشین های پلاک ملی در ایران + عکس

گران قیمت ترین ماشین های پلاک ملی در ایران + عکساگرچه واردات خودرو ممنوع است، اما قبل از این ممنوعیت چندین ماشین سوپرلوکس وارد کشور شد. در ادامه به گران قیمت ترین ماشین های پلاک ملی می‌پردازیم.
گران ت..

گران قیمت ترین ماشین های پلاک ملی در ایران + عکس

اگرچه واردات خودرو ممنوع است، اما قبل از این ممنوعیت چندین ماشین سوپرلوکس وارد کشور شد. در ادامه به گران قیمت ترین ماشین های پلاک ملی می‌پردازیم.

گران ترین خودروهای بازار ایران کدام‌اند؟ در این مطلب قصد داریم نگاهی به گران ترین خودروهای پلاک ملی که هم اکنون در ایران وجود دارند و بعضا نیز از جمله ماشین‌های کمیاب هستند، بیندازیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

قوانینی که در ایران برای پلاک گذاری خودروها وجود دارد، منحصربه‌فرد و سخت‌گیرانه است و به همین خاطر دیدن خودروهای خاص و بسیار لوکس در بازار ایران و خیابان‌های شهرمان پدیده‌ای نادر و عجیب و غریب است. به هر حال با توجه به این که مدتی است واردات این گونه خودروها به طور کلی ممنوع اعلام شده، ماشین‌های لوکس موجود در خیابان‌های کاخ‌نشین تهران و دیگر شهرها مربوط به همان دورانی است که واردات آزاد بوده است.

معرفی گران قیمت ترین ماشین های پلاک ملی

البته هر چند که شرایط سختگیرانه باشد باز هم برخی افراد هستند که توانایی دور زدن این قوانین و پلاک گذاری ملی را دارند. آشنایی با این خودروهای لوکس خالی از لطف نیست و می‌توان از طراحی خاص و منحصربه‌فردی که دارند لذت برد و شاید هم روزی قسمت شد و یکی از آنها را خریدید!

اگر بخواهیم نگاهی بیندازیم به «ترین‌های» بازار، بی‌شک ارزان ترین‌ها و گران ترین‌ها همیشه در صدر جدول جستجوی مردم بوده‌اند. فرقی نمی‌کند که جزو ثروتمندان جامعه باشید یا اقشار متوسط، چرا که همه ما تمایل زیادی به تماشای این خودروهای لوکس و دل‌فریب داریم.

از طرف دیگر نه تنها خودروی لوکس افراد ثروتمند، بلکه تمامی حرکات و رفتارهای آنها برای دیگر مردم همواره جذاب بوده است. ما نیز از همین روی بر آن شدیم تا نیم نگاهی به خودروهای گران قیمت بازار بیندازیم و با موجودی خودروهای لوکس بازار آشنا شویم.

مسلما خودروهایی که قرار است در این لیست معرفی شوند، جزو خودروهایی هستند که با تیراژ بسیار محدود وارد بازار شده‌اند و هر کسی نیز توانایی خرید آنها را ندارد، زیرا میلیاردها تومان پول بابت آنها باید پرداخت. البته یکی از علل گران بودن این ماشین‌ها، محدودیت‌های گمرکی و سپس قوانین داخلی حاکم بر واردات است و هر چه کالایی خاص‌تر و کمتر باشد، طبیعتا قیمت بالاتری خواهد داشت.

گران ترین خودروهای پلاک ملی

شاید بتوان با کمی دقت و جستجو در اینترنت، چندین خودروی لوکس و گران قیمت را در این لیست گنجاند اما امروز می‌خواهیم تنها پنج تا از گل‌های سرسبد بازار خودروی ایران را برشماریم. این پنج خودرو عبارتند از: فراری ۴۵۸، مرسدس بنز SLS AMG، پورشه ۹۱۱ توربو اس، رنجروور ایووک و بنتلی کنتیننتال.

همان‌طور که می‌دانید سازوکار قیمت گذاری خودروهای وارداتی حتی زمانی که دلار تا این حد گران نبود و واردات نیز آزاد بود، از اصول خاصی پیروی نمی‌کرد و گاها با قیمت‌هایی مواجه می‌شدیم که سر به فلک کشیده و نامعقول بودند. اکنون که تمامی شرایط به صورت برعکس در حال اتفاق افتادن است باید گفت که قیمت‌ها به صورت نجومی بالا رفته‌اند.

مشکل دیگر اینجاست که نمی‌دانیم این خودروهای لوکس که از قضا تیراژ بسیار محدودی نیز دارند، از کجا و با چه قیمتی و چگونه وارد کشور شده‌اند. ما نیز برای این سوالات که مطمئنا ذهن شما را درگیر خود کرده، پاسخ درخوری نداریم.

فراری ۴۵۸

فراری 458

حتما شما هم به دنبال گران ترین خودرو هستید و نه گران ترین‌ها! حتی زمانی که می‌خواهیم از پنج خودروی گران قیمت نام ببریم، باز هم دنبال این هستیم که گران ترین آنها را پیدا کنیم. فراری ۴۵۸ به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، گران ترین خودروی پلاک ملی باشد. شاید در طول چند سالی که توی خیابان‌ها قدم می‌زنید، به ندرت بتوانید یکی از این عروسک‌ها را ببینید.

نمی‌توان به طور مشخص روی این خودرو قیمت گذاشت و همان‌گونه که گفتیم، شاید در یک روز چند صد میلیون تومان قیمت آنها بالا و پایین شود. اما می‌توانیم با دقتی زیاد بگوییم که فراری ۴۵۸ گران ترین خودروی بازار ایران است.

پیشرانه این خودرو فراری ۴.۵ لیتری ۸ سیلندری و آرایش خورجینی آن و نامگذاری این خودرو حکایت از همین پیشرانه قدرتمند دارد. این موتور توان تولید قدرت ۵۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتن‌متر را دارد. تکنولوژی که در ساخت این خودرو به کار رفته، همان سیستم انتقال قدرت فرمول یک است و می‌تواند قدرت موتور را به کمک جعبه دنده ۷ سرعته به چرخ‌ها منتقل کند.

جنس سقف این خودروی سوپرلوکس از آلومینیوم خالص است و اگر بخواهید آن را باز و بسته کنید، تنها به ۱۴ ثانیه زمان نیاز خواهید داشت. تولید فراری ۴۵۸ مربوط به سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ می‌شود و پس از آن که ۱۳ تا ۱۵ هزار دستگاه از این ماشین تولید شد، نهایتا فراری ۴۸۸ جایگزین آن گردید.

شاید عجیب باشد ولی مالکی که این خودرو را وارد کشور کرد، قوانین موجود در حوزه واردات را به طور صریح نقض کرد و رئیس جمهور وقت کشور با درخواست واردات ۳ خودرو از این مدل موافقت کرده بود. البته با ورود اولین مدل از فراری ۴۵۸ به بازار ایران، موجی از انتقادات و بازخوردهای منفی به وجود آمد و باعث شد تا دو مدل دیگر در انتظار مجوز، پشت درهای بسته گمرک بمانند.

این سوپرلوکس ایتالیایی برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت آلمان که در سال ۲۰۰۹ برگزار شده بود، رونمایی شد. شتاب صفر تا صد این خودرو به طرز شگفت‌انگیزی در ۳ ثانیه انجام خواهد شد. قیمت این خودرو هم اکنون ۲۵۰ هزار دلار است و در زمان رونمایی وارث خلف فراری اف ۴۳۰ بود. وزن آن ۱۳۴۰ کیلوگرم است و جعبه دنده ۷ سرعته آن به شما کمک خواهد کرد تا سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعتی را تجربه کنید.

بنتلی کانتیننتال جی تی

بنتلی کانتیننتال

پس از این که فراری ۴۵۸ وارد بازار شد و خودرویی بی رقیب لقب گرفت، بنتلی کانتیننتال جی تی در بهار ۹۳ با رنگی منحصربه‌فرد به کشور وارد شد. این گونه شد که بنتلی نیز با یک دستگاه خودرو در بازار ایران بی‌همتا شد و در فهرست گران ترین‌ها قرار گرفت. جالب اینجاست که بنتلی تاکنون به هیچ وجه در بازار خودرویی ایران حضور نداشته و این که یک خودروی گران قیمت از آن پس از این همه سال وارد کشور شده از عجایب ایران است.

حالا شاید بتوانیم علاوه بر فراری ۴۵۸، یک دستگاه از این خودروی سوپرلوکس را در خیابان‌ها ببینیم و به آن خیره شویم. بنتلی در زمره خودروهای کوپه قرار می‌گیرد و پیشرانه آن قدرت ۵۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۶۰ نیوتن‌متری را تولید خواهد کرد. این خودرو به لحاظ شتاب، یک درجه از فراری پایین‌تر است و صفر تا صد کیلومتر بر ساعتش در ۴.۸ ثانیه پر می‌شود. می‌توان با بنتلی کانتیننتال جی تی تا سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت راند.

بر خلاف فراری که از جعبه دنده ۷ سرعته برخوردار بود، بنتلی از یک جعبه دنده ۸ سرعته بهره‌مند شده که ساخت شرکت آلمانی ZF است. شاید بتوان یک نسخه کارکرده از این خودرو را با قیمت ۸۰ تا ۱۱۰ هزار دلار خرید. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، تعیین قیمت برای این خودرو میسر نیست، زیرا نمی‌توان عدد دلاری آن را ضرب در قیمت روز دلار در ایران کرد و عدد خاصی گفت.

پورشه ۹۱۱ توربو اس

پورشه 911 توربو اس

اگرچه خودروها پورشه در ایران وجود دارد و ماشین‌های گران قیمتی نیز به شمار می‌روند، اما گران ترین نسخه، پورشه ۹۱۱ توربو اس است و هم اکنون این خودرو نیز در ایران وجود دارد. علت ممنوعیت واردات این خودرو، محدودیت در حجم موتور آن است. در کل دولت به خودروهایی که بالای ۲۵۰۰ سی سی هستند، مجوز ورود نمی‌دهد.

این ماشین سوپرلوکس دو سال در گمرک ایران متوقف بود تا این که توانست پلاک ملی را دریافت کند. مسلم است که قیمت این خودرو میلیاردها تومان خواهد بود. برخی از منابع خودرویی مدعی‌اند که این اسپرت سوپرلوکس توانایی پر کردن صفر تا صد کیلومترش را تنها در ۲.۶ ثانیه دارد و برخی نیز عدد آن را ۲.۹ ثانیه ذکر کرده‌اند. در هر حالت چه اولی درست باشد و چه دومی، پورشه ۹۱۱ توربو اس در این خصوص بی‌نظیر است.

از طرفی با این خودروی گران قیمت می‌توان حداکثر سرعت ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. نسخه موجود در ایران نه اما مدل‌های جدیدتر این خودرو هم اکنون قابلیت‌های جدیدی همچون سیستم چهار چرخ فرمان‌پذیر و آیرودینامیک فعال دارند تا بتوانند نهایت لذت را در جاده به سرنشینان منتقل کنند.

مرسدس بنز SLS AMG

مرسدس بنز اس ال اس

بر خلاف سه خودروی قبلی که تنها یک مدل از آنها در بازار ایران موجود است، مرسدس بنز اس ال اس توانسته ۵ دستگاه را به خود اختصاص دهد و از این نظر در جایگاه اول بایستد. این ۵ خودرو موفق به دریافت پلاک ملی شده‌اند و البته همه آنها شبیه به هم نیستند.

یکی از این خودروها متعلق به سال ۲۰۱۱ و قرمزرنگ، دیگری سفیدرنگ و مدل ۲۰۱۵ و نهایتا دو تای دیگر مدل ‌های پایه این سوپرلوکس گران قیمت محسوب می‌شوند و در رنگ‌های زرد و سفید حضور دارند. تا اینجای کار ۴ خودروی مرسدس بنز SLS AMG را نام بردیم و اما آخرین خودرو از این گروه، نسخه فاینال ادیشن است که در بین این پنج تا لوکس ترین خودرو محسوب می‌شود، زیرا بدنه مات دارد و کاپوت آن نیز از فیبر کربن ساخته شده است. در کل ۳۵۰ دستگاه از این خودرو در جهان تولید شده که یک مورد آن در ایران موفق به دریافت پلاک ملی شد.

شاید بد نباشد بدانید که یکی از این خودروها از قضا مدل بلک سریز زردرنگ آن بوده و حدود ۴۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. پیشرانه این خودرو ۶.۲ لیتری با ۸ سیلندر است و توان تولید قدرت ۶۲۲ اسب بخار را دارد.

وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب را جعبه دنده ۷ سرعته DCT بر عهده دارد و می‌توان حداکثر سرعت آن را ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت دانست. این خودروی گران قیمت همچنین در ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

رنجروور ایوک

رنجروور ایووک

از دیگر خودروهای لوکس و گران قیمت که شانس تماشای آن در بازار خودروهای داخلی نزدیک به صفر است، رنجروور ایوک می‌باشد. این خودرو برای رقابت با پورشه ماکان وارد کشور شد، اما پس از این که به صورت خیلی محدود به بازار آمد، به علت قیمت بسیار بالایی که داشت عملا رقابتی به وجود نیاورد.

در ایران خودروهای رنجروور زیادی وجود دارند که پلاک ملی شده‌اند، اما ایوک سد محدودیت‌ها را در هم شکسته و رکورد سایر برادرانش را در این زمینه زده است. در واقع این خودرو نیز مانند پورشه ۹۱۱ اس به علت محدودیت خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی نمی‌بایست وارد بازار می‌شد، اما توانست مجوز واردات بگیرد.

اولین ورود این خودرو به بازارهای جهانی در سال ۲۰۱۱ بود و انگلیسی‌ها می‌خواستند محصولی را به بازار تزریق کنند که قیمت مناسب‌تری داشته باشد و بتواند سهمی هرچند اندک از بازار شاسی بلندهای لوکس را تصاحب کند.

طراحی، یکی از مهم‌ترین و بهترین جنبه‌های ایووک محسوب می‌شود؛ زیرا لندروور طی این سال‌ها تغییری در چهره خشن و جذاب آن نداده است و حتی زمانی که در سال ۲۰۱۶ مدل به‌روزرسانی شده ایووک را روانه بازار کرد، شاهد تغییرات خاصی نبودیم. همان‌طور که گفتیم رنجروور ایووک توانسته مجوز ورود بیش از یک دستگاه را اخذ کند و خبر خوش این است که در میان این خودروها، شاهد حضور مدل کانورتیبل یا کروک آن نیز هستیم. شاید بتوان قیمت تقریبی این خودروی گران را بین ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان تخمین زد.

گران ترین خودروهای ایران در تعداد بالاتر

از فهرست گران قیمت های پلاک ملی که بگذریم، به خودروهای لوکس و گرانی می‌رسیم که هم اکنون در تیراژ بالاتری در حال خرید و فروش هستند. بازار این خودروها پررونق‌تر از پنج خودروی سوپرلوکس قبلی است و تعداد آنها نیز بیشتر است. از جمله خودروسازانی که محصولات گران و لوکس آنها در کشور حضور دارند، می‌توان به مرسدس بنز، مازراتی، بی ام و و پورشه اشاره کرد.

مرسدس بنز اس ۵۰۰

مرسدس بنز S500

خودروهای مرسدس بنز همواره از جمله لوکس ترین و گران ترین خودروهایی بوده‌اند که در ایران حضور داشته‌اند. بنز اس ۵۰۰ نیز یکی از نمایندگان محبوب این کمپانی است که در سال ۲۰۱۴ راهی بازار شد و در دسته گران قیمت ترین ماشین های پلاک ملی قرار گرفت. مزیت بنز S500 در برخورداری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا است.

پیشرانه این ماشین توربوشارژ ۴.۷ لیتری با ۸ سیلندر است و می‌تواند قدرت ۴۵۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر را تولید کند و این نیروی تولیدی را با کمک جعبه دنده ۷ سرعته‌ای که دارد به چرخ‌ها انتقال دهد. وزن سبک این خودرو به خاطر متریالی است که در آن به کار رفته است. وزن سبک به همراه پیشرانه دوقلوی توربوشارژ، بنز S500 را آماده رقابتی سخت می‌کند و شتاب صفر تا صد آن را به ۴.۸ ثانیه می‌رساند.

بی‌شک می‌توان این خودروی لوکس را محبوب‌ترین بنزی دانست که در کشور ما حضور دارد. برخی از امکانات و مشخصات آن به این شرح است: برخورداری از سیستم تعلیق پیشرفته که توانایی اسکن سطح جاده را دارد و سیستم ایمنی کامل و طراحی لوکس و بدون عیب و ایرادی که حس خوبی را به سرنشینان منتقل می‌کند.

مرسدس بنزهای اس ۵۰۰ موجود در بازار اغلب دست دوم هستند و یافتن مدل صفر کیلومتر آن غیر ممکن نیست، اما کار بسیار دشواری خواهد بود. مدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ این ماشین را می‌توان با قیمت حدود ۶۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان خریداری کرد. البته نباید انتظار چندانی از این مدل‌ها داشت و اگر دنبال حداکثر امکانات و مشخصات هستید باید مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ را خریداری کنید و قیمت این‌ها تا ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

مرسدس بنز اس ال ۵۰۰

مرسدس بنز اس ال 500

از دیگر محبوب‌های بازار خودروهای لوکس می‌توان به مرسدس بنز اس ال ۵۰۰ اشاره کرد. این خودرو که موفق به ایجاد یک انقلاب در طراحی ظاهری شده، جزو لوکس ترین و گران ترین خودروهای حال حاضر بازار ایران است. طراحی فضای داخلی و حتی خارجی این خودرو بی‌عیب و نقص است.

اگرچه نمونه‌های فراوانی از این خودرو در کشور وجود ندارد، اما همان تعداد کم زینت‌بخش خودروهای گران قیمت هستند. مرسدس بنز SL500 دارای پیشرانه‌ای قوی و توربو است که حجم ۴.۷ لیتری دارد و می‌تواند ۴۲۹ اسب بخار قدرت تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودرو نسبت به بنز اس ۵۰۰ بهتر ارزیابی شده و ۴.۵ ثانیه است.

مازراتی گیبلی

مازراتی گیبلی

در بازار خودروهای داخلی که هیچ، اما بازار خودروهای وارداتی گل‌های سرسبد زیادی دارد که یکی از آنها برند مازراتی است. از زمانی که پای محصولات این خودروساز به کشور ما باز شده می‌توان گفت مازراتی نماینده اشرافیت و ثروتمندی بوده است. مدت نسبتا زیادی است که این برند به بازار پرتنش خودروهای ایرانی راه پیدا کرده است.

مازراتی گیبلی همچون اسم خود بامسما است. گیبلی نوعی باد در آفریقای جنوبی است که وزش تندی دارد و به نظر می‌رسد سازندگان این خودرو برای سدان جذاب و خوش‌منظره خود، بهترین نامگذاری ممکن را انجام داده‌اند. مازراتی در ساخت و تولید خودروهای سوپر لوکس خود از بهترین متریال استفاده می‌کند.

در تمامی مدل‌های مختلف خودروهای مازراتی می‌توان دو مولفه مهم و پررنگ طراحی بی‌عیب و نقص کابین و فضای بیرونی را دید. این خودروی پیشرو و اسپرت دارای یک پیشرانه ۳ لیتری و ۶ سیلندر و مجهز به ۲۴ سوپاپ است. حداکثر خروجی این پیشرانه ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور آن ۵۰۰ نیوتن‌متر است.

با مازراتی گیبلی می‌توان در عرض ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسید و نهایت سرعتی که دارد ۲۶۳ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. القاب یکی از لوکس ترین خودروهای ایران و گران ترین آنها، شایسته نام و نشان این سدان جذاب است.

بی ام و i8

بی ام و آی 8

تا اینجای کار نام و نشانی از خودروهای بی ام و در بین گران قیمت ترین ماشین های پلاک ملی نبود و اگر تا پایان کار اسمی از این خودروها نمی‌بردیم، بی‌شک لیست ناقصی ارائه داده بودیم. از دیگر خودروهای لوکس و گران بازار ملی، بی ام و i8 است که خودرویی هنجارشکن از برندی آلمانی به شمار می‌رود. اگر به این خودرو نگاهی بیندازید، آنچه در وهله اول شما را شیفته خود می‌سازد، طراحی ایرودینامیکی این خودرو است که بارزترین ویژگی آن محسوب می‌شود.

سیستم هیبریدی این خودروی سوپراسپرت مجهز به پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری با ۳ سیلندر است که اجزای موتور الکتریکی آن را تشکیل می‌دهند. حداکثر توان خروجی بی ام و آی ۸ حدود ۳۶۵ اسب بخار است و در عرض ۴.۴ ثانیه می‌تواند از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

از جمله نقاط قوت این خودرو می‌توان به مصرف سوخت بهینه و پایین آن اشاره کرد که از مزایای سیستم هیبریدی‌اش است. شماری از این خودروی سوپرلوکس به واسطه گروه خودروسازی پرشیا خودرو و تعدادی نیز توسط واردکنندگان آزاد وارد کشور شده و آنچه بررسی‌های ما نشان می‌دهد، قیمت مدل صفر کیلومتر این خودرو تا ۹ میلیارد تومان خواهد بود.

مازراتی گرن کابریو

مازراتی گرن کابریو

مازراتی بعدی که قرار است زینت‌بخش فهرست گران قیمت‌های بازار ایران باشد، مازراتی گرن کابریو است که می‌توان آن را زیباترین خودروی لوکس کشور دانست. این خودروی کوپه قادر به رقابت با سردمداران بازارهای جهانی است و نمی‌توان ایرادی بر آن وارد کرد. تعبیه تمامی قطعات و امکانات و آپشن‌ها در جای درست خود از جمله بهترین اقداماتی است که کمپانی مازراتی به آن پرداخته است.

مشخصات فنی این خودرو شامل یک پیشرانه ۴.۷ لیتری با ۸ سیلندر است که به ۳۲ سوپاپ مجهز شده و می‌تواند قدرت ۴۶۰ اسب بخار را تولید کند. مازراتی گرن کابریو می‌تواند تنها در ۴.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت آن ۲۸۹ کیلومتر بر ساعت است و در هر صد کیلومتر ۱۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

پورشه ماکان

پورشه ماکان

اگر توجه کرده باشید، از جمله خودروهایی که در مدل‌های مختلف در ایران حضور دارند و محبوب به شمار می‌روند، پورشه است. این خودرو که از فعالیت آن سال‌ها می‌گذرد، توانسته سهم نسبتا زیادی در بازار داخلی ما داشته باشد. در واقع علاوه بر ثروتمندان که غالب آنها پورشه‌سوار هستند، عموم مردم نیز تصور می‌کنند که پورشه گران ترین نوع خودروی بازار است.

در میان تمامی پورشه‌هایی که در بازار وجود دارد، پورشه ماکان محبوبیت بیشتری دارد و در دو مدل پایه اس و توربوشارژ راهی بازار شده است. این دو مدل در نوع پیشرانه خود با یکدیگر تفاوت دارند، اما در کل هر دو به یک اندازه محبوب هستند، زیرا امکانات و مشخصات دیگر آنها یکسان است؛ البته به علت همان یک تفاوت قیمت این دو مدل بسیار تفاوت دارد.

در میان کراس اوورهایی که در بازار ایران وجود دارند، یکی از بهترین‌ها همین پورشه ماکان است، زیرا به سیستم تعلیق و سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده و در بخش فرمان نیز عملکرد سریع و خوبی دارد. مدل پایه این خودروی گران قیمت مجهز به پیشرانه ۳ لیتری خورجینی است و می‌تواند حداکثر قدرت ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۶۰ نیوتن‌متر را تولید کند. مجموع قوای محرکه این پورشه توسط جعبه دنده ۷ سرعته به چهار چرخ آن انتقال داده می‌شود.

در زمینه شتاب صفر تا صدی نمی‌توان گفت عملکرد چندان خوبی را شاهد هستیم، زیرا دیگر خودروهای این فهرست ما را پر توقع ساخته، اما در کل پورشه ماکان می‌تواند در عرض ۶.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. اما در مدل توربو و گران قیمت‌تر این خودروی کراس اوور شاهد حضور پیشرانه ۶.۳ لیتری هستیم که پتانسیل تولید حداکثر قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر را دارد.

شتاب صفر تا صد این نسخه به علت برخورداری از پیشرانه قوی‌تر و توربو، ۴.۴ ثانیه است و همین باعث شده تا پورشه ماکان توربو، ملقب به سریع ترین کراس اوور بازار شود. در بخش سیستم جعبه دنده تفاوتی میان مدل پایه و توربو دیده نمی‌شود و در پایان قیمت مدل ۲۰۱۸ این خودرو طبق آنچه داده‌های بازار می‌گوید، ۷ میلیارد تومان است.

بی ام و سری ۷ مدل ۷۳۰li

بی ام و سری 7

سال ۲۰۱۷ زمان ورود مجدد این سری از خودروهای جذاب به کشور بود. بی ام و سری هفت از جمله گران قیمت ترین ماشین های پلاک ملی به شمار می‌رود که در دو مدل فول سایز و لوکس روانه بازار ایران شده است. البته یکی از دلایل موفقیت این خودروی لوکس در بازار ایران، استقبال گرم ثروتمندان از آن بوده است.

مزیت این خودرو در طراحی آن است. افرادی که حس ریاست و قدرت دارند با این سدان جذاب و تهاجمی لذت بیشتری خواهند برد و علت محبوبیت آن نیز همین است. در یک عبارت کوتاه می‌توان گفت که بی ام و سری ۷ آپشنال و بی‌نقص است. متریالی که در ساخت این خودرو به کار رفته بی‌نظیر و در بالاترین مقیاس‌های استانداردی قرار دارد و از طرف دیگر فرمان‌پذیری آن راحت است.

پیشرانه مجهز این خودرو توان تولید ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و شتاب صفر تا صد آن ۶.۳ ثانیه است. قیمت این خودرو در بازار از ۸ تا ۱۰ میلیارد متغیر است و فاکتورهای بسیاری مانند سال ساخت و تیپ خودرو در این قیمت دخالت دارند.

کمیاب ترین ماشین های ایرانی

لیستی که در بالا آورده شد، شامل بخشی از خودروهای لوکس و گران قیمتی بودند که اکثر آنها قیمتشان بالای ۷ میلیارد تومان بود. البته باز هم لازم است بگوییم قیمت‌هایی که در این مطلب آورده شده به صورت تقریبی است. با این حال می‌توان به این فهرست چندین خودروی دیگر نیز افزود: مازراتی گرن توریسمو اس، مرسدس بنز اس ۶۰۰ میباخ، پورشه کیمن، پورشه باکستر و پورشه کاین.

گران ترین خودروی داخلی کدام است؟

تا اینجای مطلب به خودروهای لوکس و گران قیمتی پرداختیم که وارداتی بودند و نمونه‌های صفر کیلومتر آن یا هم اکنون در کشور وجود ندارد یا خرید آنها بسیار دشوار است، زیرا تیراژ آنها بسیار محدود بوده است. در این بخش از مطلب قصد داریم به گران ترین خودروی داخلی بپردازیم. طبیعی است که قیمت‌ها به طرز شگفت‌انگیزی پایین می‌آید، ولی باز هم برای خیلی‌ها گران محسوب می‌شوند.

در این قسمت تنها یک خودرو را می‌توانیم به عنوان خودروی لوکس و گران قیمت داخلی معرفی کنیم و آن دنا پلاس توربوشارژ است. این خودرو در مقایسه با سایر تولیدات ملی لوکس و گران محسوب می‌شود و آپشن‌های بیشتر و امکانات رفاهی بیشتری دارد. البته آپشنال بودن این خودروها در قیاس با فهرست بالا آپشن محسوب نمی‌شوند.

خودروهای دست دوم گران قیمت بازار ایران

برای این که بخواهیم لیست خودروهای لوکس و گران قیمت بازار داخلی را معرفی کنیم باید آنها را به دو دسته خودروهای گران قیمت دست دوم و خودروهای گران قیمت نو تقسیم کرد. در این لیست تلاش بر این بوده معیار گران قیمت بودن را بالای ۳ میلیارد تومان در نظر بگیریم و از نام بردن خودروهایی که کمتر از این مقدار قیمت گذاری شده‌اند اجتناب کرده‌ایم.

نام خودرومدلقیمت (تومان)
فولکس واگن تیگوان۲۰۱۸۳.۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰
لوتوس الیزه۲۰۱۶۳.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
بی ام و ایکس ۳۲۰۱۶۳.۳۸۰.۰۰۰.۰۰۰
لکسوس ان ایکس۲۰۱۷۳.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰
مرسدس بنز کلاس ای۲۰۱۵۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پرادو دو در۲۰۱۳۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
مرسدس بنز کلاس سی ال اس۲۰۱۲۳.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا لندکروزر۲۰۱۰۴.۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰
پورشه کاین۲۰۱۲۴.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا سورنتو۲۰۱۸۴.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
مرسدس بنز کلاس ای۲۰۱۶۴.۵۸۰.۰۰۰.۰۰۰
بی ام و ایکس ۴۲۰۱۷۴.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰
لکسوس ان ایکس هیبرید۲۰۱۷۴.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰
ولوو ایکس سی ۹۰۲۰۱۷۴.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پورشه پانامرا۲۰۱۲۴.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
بی ام و سری ۵۲۰۱۷۵.۴۷۵.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا لندکروزر۲۰۱۳۶.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پورشه ماکان۲۰۱۷۶.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
ولوو ایکس سی ۹۰۲۰۱۷۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پرادو چهار در۲۰۱۳۶.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پورشه باکستر۲۰۱۷۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
بی ام و سری ۷۲۰۱۷۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
ولوو ایکس سی ۹۰۲۰۱۷۹.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

خودروهای نو گران قیمت بازار ایران

در این قسمت قصد بررسی خودروهایی را داریم که بالای یک میلیارد تومان قیمت دارند و توسط خودروسازان داخلی مونتاژ شده یا وارد شده‌اند. قیمت ها مربوط به دی و بهمن ۱۴۰۰ است و ممکن است در حال حاضر متفاوت باشد. نظر شما درباره گران قیمت ترین ماشین های پلاک ملی چیست؟

نام خودروتیپمدلقیمت (تومان)
مرسدس بنز کلاس ایفول ۲۰۰۲۰۱۷۶.۷۲۰.۰۰۰.۰۰۰
بورگوارد BX7آلتیمیت۲۰۱۸۱.۷۴۰.۰۰۰.۰۰۰
بی ام و X4۲۸ فول۲۰۱۷۵.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
بی ام و سری ۱Executive 1201۲۰۱۸۲.۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰
بی ام و سری ۱۱۲۵i۲۰۱۸۲.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰
بی ام و سری ۳۳۳۰i پرفورمنس۲۰۱۸۳.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰
بی ام و سری ۵۵۳۰i پرفکشن۲۰۱۸۶.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
بی ام و سری ۵۵۳۰i ویژن اسپرت۲۰۱۸۵.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰
بی ام و سری ۷۷۳۰li Sensation۲۰۱۸۹.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
بی ام و سری ۷۷۳۰li Master Class۲۰۱۷۷.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰
بی ام و سری iI8۲۰۱۶۱۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پورشه ماکان۲۰۱۸۷.۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا CHRبنزینی دو دیفرانسیل استایل۲۰۱۸۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا CHRبنزینی تک دیفرانسیل لانژ۲۰۱۸۲.۰۹۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا CHRبنزینی دو دیفرانسیل لانژ۲۰۱۸۲.۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا CHRبنزینی تک دیفرانسیل استایل۲۰۱۸۲.۲۸۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا CHRهیبرید لانژ۲۰۱۸۲.۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا CHR هیبریدیاستایل۲۰۱۸۲.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا راو ۴فول عمان۲۰۱۸۳.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا راو ۴فول امارات۲۰۱۸۲.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا هایلوکسدو کابین دنده‌ای شاسی بلند۲۰۲۰۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
دامای ایکس ۷اتوماتیک۲۰۱۸۱.۲۸۰.۰۰۰.۰۰۰
دیگنیتیاتوماتیک۱۴۰۰۱.۱۹۵.۰۰۰.۰۰۰
رنو تلیسمانE3۲۰۱۸۲.۰۳۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو داسترSE دو دیفرانسیل۲۰۱۸۹۹۷.۰۰۰.۰۰۰
رنو کولیوسفول۲۰۱۸۲.۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰
سانگ یانگ تیوولیآرمور۲۰۱۸۱.۱۷۰.۰۰۰.۰۰۰
سانگ یانگ تیوولیمونتاژ فایتر۱۴۰۰۱.۲۸۰.۰۰۰.۰۰۰
سانگ یانگ تیوولیمونتاژ اسپشیال۱۴۰۰۱.۳۸۰.۰۰۰.۰۰۰
سانگ یانگ تیوولیمونتاژ سولار۱۴۰۰۱.۰۸۰.۰۰۰.۰۰۰
سانگ یانگ تیوولیمونتاژ سولار۱۳۹۹۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
سانگ یانگ تیوولیمونتاژ آرمور۱۳۹۹۹۷۵.۰۰۰.۰۰۰
سانگ یانگ رکستونG4۲۰۱۸۲.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰
سانگ یانگ رکستونمونتاژ آرمور۱۴۰۰۳.۵۲۰.۰۰۰.۰۰۰
سانگ یانگ نیو کوراندوپرمیوم پلاس۲۰۱۸۱.۶۱۰.۰۰۰.۰۰۰
سراتو سایپا۲۰۰۰ اتوماتیک آپشنال۱۳۹۸۱.۰۴۰.۰۰۰.۰۰۰
سیتروئن C3فول۱۳۹۸۱.۰۶۰.۰۰۰.۰۰۰
فوتون ساوانا اتوماتیک۱۳۹۹۱.۰۴۰.۰۰۰.۰۰۰
فولکس واگن پاساتفول۲۰۱۸۲.۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰
فولکس واگن تیگوانفول۲۰۱۸۳.۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰
فولکس واگن گلف GTIفول۲۰۱۸۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰
K7اتوماتیک کرمان موتور۱۴۰۰۱.۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰
کوپا T210فلگشیپ فیس جدید۱۳۹۹۱.۱۱۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا اپتیما هیبریدJF۲۰۱۸۲.۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا اسپورتیجفول۲۰۱۸۲.۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتوفول اتوماتیک میدفیس۲۰۱۸۱.۵۲۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا سورنتوفول میدفیس۲۰۱۸۴.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰
فیدلیتی پرایم۵ نفره۱۴۰۰۱.۰۷۰.۰۰۰.۰۰۰
فیدلیتی پرایم۷ نفره۱۴۰۰۱.۹۵.۰۰۰.۰۰۰
لکسوس RX 200توربو لاکچری نیمه فول۲۰۱۸۷.۰۵۰.۰۰۰.۰۰۰
لکسوس RX 200توربو اف اسپرت فول۲۰۱۸۷.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰
لکسوس RX 200توربو لاکچری فول۲۰۱۸۷.۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰
چری تیگو ۷IE جدید۱۴۰۰۱.۰۶۵.۰۰۰.۰۰۰
چری تیگو ۷IE جدید۱۳۹۹۹۹۵.۰۰۰.۰۰۰
مزدا ۳ جدیدتیپ ۴۱۳۹۸۱.۲۷۰.۰۰۰.۰۰۰
میتسوبیشی ASXتیپ ۴ فول۲۰۱۸۱.۶۸۰.۰۰۰.۰۰۰
میتسوبیشی اوتلندرتیپ ۵ هفت نفره فیس لیفت۲۰۱۸۲.۲۸۰.۰۰۰.۰۰۰
میتسوبیشی اوتلندرتیپ ۵ هفت نفره فیس لیفت۲۰۱۸۲.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
میتسوبیشی اوتلندرهیبرید PHEV۲۰۱۸۲.۸۴۰.۰۰۰.۰۰۰
میتسوبیشی لنسرتیپ ۴ فول۲۰۱۸۱.۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰
مینی کوپر۵ در۲۰۱۸۲.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
نیسان ایکس تریلفول شرکتی۲۰۱۸۲.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
نیسان جوکپلاتینیوم شرکتی۲۰۱۷۱.۴۳۵.۰۰۰.۰۰۰
هن تنگ X7 مونتاژ۱۳۹۹۱.۰۷۰.۰۰۰.۰۰۰
هیوندای آزرافول شرکتی۲۰۱۹۳.۰۴۰.۰۰۰.۰۰۰
هیوندای النترافول وارداتی AD۲۰۱۸۱.۵۴۰.۰۰۰.۰۰۰
هیوندای توسانفول دو دیفرانسیل۲۰۱۸۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰
هیوندای سانتافهفول دو دیفرانسیل۲۰۱۸۳.۰۲۰.۰۰۰.۰۰۰
هیوندای سانتافهشرکتی کرمان موتور۲۰۱۷۲.۴۲۰.۰۰۰.۰۰۰
هیوندای سوناتا هیبریدجی ال اس پلاس پاکرو۲۰۱۸۲.۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰
هیوندای سوناتا هیبریدجی ال اس پاکرو۲۰۱۸۲.۰۲۰.۰۰۰.۰۰۰

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.