تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۷:۵۵
کد خبر : 33083

کوالکام نخستین نتایج بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸ را منتشر کرد

کوالکام نخستین نتایج بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸ را منتشر کرد

کوالکام نخستین نتایج بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸ را منتشر کرد نخستین نتایج بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸ – Snapdragon 888 ، چیپست پرچمدار جدید کوالکام منتشر شد. این نتایج عملکرد عالی این تراشه را نشان می‌دهند.
کوالکام نتایج مجموعه‌ای از بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸ ، چیپست گوشی‌های پرچمدار اندرویدی سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. هر سال ما در رویداد معرفی رسمی یا چند هفته بعد در کنفرانس CES ما فرصت این را خواهیم داشت تا طراحی مرجع کوالکام را محک بزنیم. اما امسال به دلایل شرایط خاصی که کروناویروس به وجود آورده، این امکان وجود نداشت.
بیشتر بخوانید:
چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام با پیشرفت چشمگیر در پردازشگر گرافیکی معرفی شد
به همین خاطر کوالکام ترجیح داد نتایج مهم‌ترین بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸ را با ما به اشتراک بگذارد. معمولاً در نتایج اولیه بنچمارکی که توسط سازنده در رویداد معرفی منتشر می‌شود، کمی اغراق شده است. اما با توجه به آمار و ارقام منتشر شده، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم آن‌ها واقعی باشند. در این میان کوالکام چیپست پرچمدار جدید خودش را در پلتفرم‌های امتیازگیری AnTuTu، GeekBe..

کوالکام نخستین نتایج بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸ را منتشر کرد

نخستین نتایج بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸ – Snapdragon 888 ، چیپست پرچمدار جدید کوالکام منتشر شد. این نتایج عملکرد عالی این تراشه را نشان می‌دهند.

کوالکام نتایج مجموعه‌ای از بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸ ، چیپست گوشی‌های پرچمدار اندرویدی سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. هر سال ما در رویداد معرفی رسمی یا چند هفته بعد در کنفرانس CES ما فرصت این را خواهیم داشت تا طراحی مرجع کوالکام را محک بزنیم. اما امسال به دلایل شرایط خاصی که کروناویروس به وجود آورده، این امکان وجود نداشت.

بیشتر بخوانید:

چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام با پیشرفت چشمگیر در پردازشگر گرافیکی معرفی شد

به همین خاطر کوالکام ترجیح داد نتایج مهم‌ترین بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸ را با ما به اشتراک بگذارد. معمولاً در نتایج اولیه بنچمارکی که توسط سازنده در رویداد معرفی منتشر می‌شود، کمی اغراق شده است. اما با توجه به آمار و ارقام منتشر شده، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم آن‌ها واقعی باشند. در این میان کوالکام چیپست پرچمدار جدید خودش را در پلتفرم‌های امتیازگیری AnTuTu، GeekBench، GFXBench Aztec Normal and Manhattan 3.0، Ludashi AiMark، AITuTu، MLPerf و Procyon اجرا کرده است. البته ما در اینجا فقط روی معروف‌ترین این پلتفرم‌ها متمرکز خواهیم شد.

بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸

با GeekBench 5 شروع می‌کنیم که به اعتقاد ما بنچمارک بسیار خوبی برای ارزیابی عملکرد پردازنده‌ها است. در این بنچمارک مشخص شده است که اسنپدراگون ۸۸۸ برای نخستین بار از هسته‌های Cortex-X1 در چیپست‌های خودش استفاده کرده است. امتیاز عملکرد در حالت تک هسته‌ای از ۹۱۹ در اسنپدراگون ۸۶۵ در چیپست جدید کوالکام به ۱۱۳۵ رسیده است. این نشانگر ۲۳.۵ درصد عملکرد بهتر نسبت به نسل گذشته است. در مجموع نیز عملکرد پردازنده با بهبود ۲۵ درصدی مواجه شده که با توجه به حضور هسته‌های جدید Cortex-X1 همین انتظار هم می‌رفت. این هسته‌ها روی فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتزی فعال می‌کنند. این همان سرعت کلاک هسته‌های Cortex-A77 در چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ است، در حالی که از سرعت کلاک ۳.۰۹ گیگاهرتزی هسته‌های Cortex-A77 در چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس کمتر خواهد بود. در نتیجه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس ۱۵.۴ درصدذ عملکرد بهتری را از این چیپست ارائه خواهد کرد.

عملکرد Snapdragon 888 در آزمایش‌های چند هسته‌ای هم ۱۶.۹ درصد بهبودیافته‌تر از گذشته شده است. مشاهده این میزان پیشرفت کمی تعجب‌برانگیز است، زیرا ما انتظار پیشرفت بیشتری را از تراهش جدید کوالکام داشتیم. هسته Cortex-A78 که به عنوان هسته میانی در این تراشه فعالیت دارد، تنها ۷ درصد عملکرد بهتر IPC را نسبت به نسل قبلی به همراه دارند. در عین حال کوالکام سایز کش L2 را در هسته‌های میانی از ۲۵۶ کیلوبایت به ۵۱۲ کیلوبایت افزایش داده است، اما فرکانس آن‌ها بدون تغییر روی ۲.۴۲ گیگاهرتز باقی مانده است. هسته‌های Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی هم بدون تغییر مانده‌اند که البته نقش کمتری در تغییرات دارند. چرا که هسته‌های X1 نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸

به بخش پردازشگر گرافیکی می‌رویم، جایی که بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸ به چیپ جدیدی به نام Adreno 660 اشاره می‌کنند. این چیپ در مقایسه با نسل گذشته وعده بهبود عملکرد ۳۵ درصدی را می‌دهد. کوالکام نتایج امتیازهای این پردازشگر گرافیکی در پلتفرم GFXBench Aztec Normal and Manhattan 3.0 را منتشر کرده است. در این بنچمارک‌ها کوالکام نشان می‌دهد نرخ فریم ۸۶fps بیش از ۵۵ درصد سریع‌تر از دیوایس‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ بوده است. این امتیاز بیشتر می‌تواند به خاطر پهنای باند حافظه بیشتری باشد که با پشتیبانی از LPDDR5-6400 ارائه می‌شود. کوالکام می‌گوید نسل جدید پردازشگر گرافیکی به کار رفته در زیر تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ سخت‌تر از گذشته تحت فشار قرار می‌گیرد.

گرچه اسنپدراگون ۸۸۸ امتیاز بیشتری از پردازشگر گرافیکی استفاده شده در چیپست‌های A13 بایونیک یا A14 بایونیک اپل را کسب نکرده است، اما عملکرد پایدارتری را در مصرف انرژی دارد. اگر در این حالت مصرف پردازشگر بین ۴ تا ۴.۵ وات باشد، گوشی‌های اندرویدی پرچمدار سال ۲۰۲۱ می‌توانند عملکرد گرافیکی بهتری داشته باشند تا کوالکام جایگاه اپل را پس از مدت‌ها در این بخش به دست آورد. اما اگر تراشه نتواند این میزان مصرف را به صورت پایدار حفظ کند، اپل همچنان پادشاه پردازشگرهای گرافیکی خواهد بود. اما حتی اگر اینطور هم باشد تفاوت زیادی برای کاربران اندرویدی وجود نخواهد داشت. هنوز هم جهش پردازشگر گرافیکی در گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۰ به قدری بزرگ است که تا چندین سال نیازی به جهش بزرگ دیگری احساس نشود.

بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸

بنچمارک Procyon AI معیار خوبی برای به نمایش درآوردن عملکرد هوش مصنوعی چیپست جدید کوالکام خواهد بود. این بنچمارک می‌تواند تراشه را در بلوک‌های مختلف شتاب‌دهنده مجک بزند و همچنین از مزیت‌های تنسورفلوهای سفارشی مانند فریمورک EDEN سامسونگ بهره می‌برد. اینجاست که اسنپدراگون ۸۸۸ عملکرد خوبی را کسب می‌کند و امتیازی تقریباً ۳ برابر اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس را به لطف Hexagon 780 به دست آورده است. Hexagon جدید یک IP کاملاً جدید است و در عملکرد و مصرف انرژی پیشرفت چشمگیری داشته است. این باعث شده نه تنها اسنپدراگون ۸۸۸ نسبت به نسل‌های گذشته خودش پیشرفته‌تر باشد، بلکه از یک بلاک سخت افزاری DSP/ML انعطاف‌پذیری استفاده کنید که تا کنون هیچ شرکت دیگری به آن دست نیافته است.

بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸

کوالکام نتایج آزمون MLPerf این چیپست جدید را هم منتشر کرده است. نسخه اندرویدی مجموعه بنچمارک MLCommons استاندارد جدیدی را در صنعت ارائه کرده است. این آزمون‌ها نشان می‌دهند چیپست جدید اسنپدراگون ۸۸۸ در عملکرد جهش بزرگ ۴ برابری نسبت به نسل‌های گذشته داشته است.

بنچمارک های اسنپدراگون ۸۸۸ خوب است؛ منتشر دیوایس‌های مجهز به آن هستیم

نتایج بنچمارک منتشر شده از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ نشان می‌دهد وعده‌هایی که کوالکام چند روز پیش در رویداد آنلاین معرفی این چیپست داده بود واقعیت دارند. در بخش پردازنده ما شاهد پیشرفت‌های خوبی هستیم. در عین حال عملکرد پردازشگر گرافیکی جدید Adreno نیز بسیار مناسب است. قطعه گمشده پازل در اینجا فقط مصرف برق است. کوالکام اگر می‌خواهد پادشاه سازندگان تراشه در جهان باشد، باید مصرف انرژی را مدیریت کند. در نهایت باید به Hexagon DSP جدید به عنوان یک بخش سخت افزاری جدید در تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ اشاره کرد که بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.