تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد خبر : 34133

کارت‌ های گرافیک نوی ۲۲ AMD در مارس معرفی می‌شوند

کارت‌ های گرافیک نوی ۲۲ AMD در مارس معرفی می‌شوند

کارت‌ های گرافیک نوی ۲۲ AMD در مارس معرفی می‌شوندبه گزارش Cowcotland، سری کارت های گرافیک رادئون RX 6700 شرکت AMD شامل کارت های گرافیک رادئون RX 6700 XT و رادئون RX 6700 در ماه مارس معرفی می‌شود. این منبع گزارش می‌دهد که AMD هر دو کارت گرافیک را تا پایان ماه مارس معرفی خواهد کرد، این به آن معناست که هنوز چند ماه باقی مانده است تا بتوانیم سری نوی ۲X ارزان‌قیمت را در قفسه‌های خرده‌فروشی مشاهده کنیم.
گزارش شده است که کارت های گرافیک شرکت AMD با نام‌های رادئون RX 6700 XT و رادئون RX 6700 از سری نوی ۲۲ در ماه مارس معرفی می‌شوند. آیا این شرکت فرصت مقابله با کارت های گرافیک انویدیا از دست می‌دهد؟کارت گرافیک‌های سری رادئون RX 6700 شرکت AMD قصد دارند بازار زیر ۵۰۰ دلار آمریکا را در خرده‌فروشی‌ها هدف قرار دهند. قیمت آن‌ها مشابه مدل‌های قبلی رادئون RX 5700 XT و رادئون RX 5700 خواهد بود و عملکرد و کارایی بسیار بهتری را طبق ارقام نشان داده‌شده ارائه می‌دهند. پیش از این انتظار می‌رفت که این کارت های گرافیک زودتر و در ماه آینده معرفی شوند اما به نظر می‌رسد شایعات امروز حرف دیگری برای گفتن دارند. این ..

کارت‌ های گرافیک نوی ۲۲ AMD در مارس معرفی می‌شوندRadeon-RX-6900-XT_Top-Custom

به گزارش Cowcotland، سری کارت های گرافیک رادئون RX 6700 شرکت AMD شامل کارت های گرافیک رادئون RX 6700 XT و رادئون RX 6700 در ماه مارس معرفی می‌شود. این منبع گزارش می‌دهد که AMD هر دو کارت گرافیک را تا پایان ماه مارس معرفی خواهد کرد، این به آن معناست که هنوز چند ماه باقی مانده است تا بتوانیم سری نوی ۲X ارزان‌قیمت را در قفسه‌های خرده‌فروشی مشاهده کنیم.

گزارش شده است که کارت های گرافیک شرکت AMD با نام‌های رادئون RX 6700 XT و رادئون RX 6700 از سری نوی ۲۲ در ماه مارس معرفی می‌شوند. آیا این شرکت فرصت مقابله با کارت های گرافیک انویدیا از دست می‌دهد؟

کارت گرافیک‌های سری رادئون RX 6700 شرکت AMD قصد دارند بازار زیر ۵۰۰ دلار آمریکا را در خرده‌فروشی‌ها هدف قرار دهند. قیمت آن‌ها مشابه مدل‌های قبلی رادئون RX 5700 XT و رادئون RX 5700 خواهد بود و عملکرد و کارایی بسیار بهتری را طبق ارقام نشان داده‌شده ارائه می‌دهند. پیش از این انتظار می‌رفت که این کارت های گرافیک زودتر و در ماه آینده معرفی شوند اما به نظر می‌رسد شایعات امروز حرف دیگری برای گفتن دارند. این منبع گزارش داده است که سری رادئون RX 6700 برای معرفی در پایان سه‌ماهه‌ی اول سال جاری برنامه‌ریزی شده است. بنابراین تا پایان ماه مارس یا حتی اوایل ماه آوریل شاهد معرفی این سری خواهیم بود.

اکنون این مسئله وجود دارد که آیا AMD کارت های گرافیک رادئون RX 6700 XT و رادئون RX 6700 را به‌طور کامل در سخنرانی خود در CES 2021 معرفی خواهد کرد یا خیر. اگر این کار را انجام دهد، قطعاً تاریخ انتشار این کارت های گرافیک که حداقل سه ماه با تأخیر مواجه خواهد شد (بر اساس شایعات)، مشخص خواهند شد. تاریخ تولید کارت های گرافیک بیگ نوی (Big Navi) یک ماه نزدیک‌تر بود اما در اینجا بعید به نظر می‌رسد شاهد تولید زودهنگام آن‌ها باشیم.

کارت های گرافیک رادئون RX 6700 XT بر پایه نوی ۲۲ XT و رادئون RX 6700 بر پایه نوی ۲۲ XL

AMD-RDNA-2-GPU-Architecture_Radeon-RX-6000-Series-Graphics-Cards

سرانجام، ما مشخصات سری رادئون RX 6700 را در اختیار داریم که شامل کارت های گرافیک رادئون RX 6700 XT مبتنی بر نوی ۲۲ XT و رادئون RX 6700 مبتنی بر نوی ۲۲ XL است. انتظار می‌رود رادئون RX 6700 XT شرکت AMD و تمام پردازنده گرافیکی نوی ۲۲ XT دارای ۴۰ پردازنده واحد یا ۲۵۶۰ پردازنده جریانی باشد در حالی که رادئون RX 6700 با پردازنده گرافیکی نوی ۲۲ XL SKU دارای پیکربندی ضعیف‌تری خواهد بود. این کارت گرافیک از یک بافر حافظه ۱۲ گیگابایتی GDDR6 به همراه رابط باس ۱۹۲ بیتی بهره می‌برد. AMD به‌احتمال زیاد از حافظه ۱۶ گیگابیت بر ثانیه استفاده خواهد کرد که پهنای باند آن برای این کارت های گرافیک ۳۸۴ گیگابایت بر ثانیه است.

سری رادئون RX 6700 شرکت AMD با خنک‌کننده جدید

AMD-Radeon-RX-6000-Series_RDNA-2-GPU_Radeon-RX-6800_Radeon-RX-6700-Graphics-Cards

در مورد طراحی سری جدید، این کارت های گرافیک با دو شکاف خنک‌کننده، دارای طرحی مشابه پیشنهادی سه شکاف اما با ضریب شکل کمتر است. گفته می‌شود این فناوری برای کارت های AMD سری رادئون RX 6700 طراحی‌شده است. این کارت گرافیک از طراحی فن دو محوری برخوردار است و دارای آرم بزرگ “R” در وسط و روی فن‌ها نیز است که نشان‌دهنده برند رادئون است.

این کارت گرافیک همچنین دارای نشان رادئون با چراغ LED در طرفین است و دارای برش بزرگی برای تخلیه گرما از بخش گرمائی آلومینیومی است. دو کارت اتصال ۸ پین بر روی این کارت گرافیک وجود دارد اما همچنین ممکن است با پیکربندی ۸ + ۶ برای انواع دیگر این کارت های گرافیک با قدرت بیشتر را مشاهده کنیم. این کارت گرافیک همچنین دارای طراحی دارای دو شکاف است و باید ورودی و خروجی مشابه کارت گرافیک بیگ نوی را داشته باشد. انتظار می‌رود که این خنک‌کننده دارای پردازنده گرافیکی نوی ۲۲ باشد که در مقایسه با پردازنده گرافیکی AMD نوی ۱۰ (RDNA 1) کارت های گرافیک‌ سری رادئون RX 5700 بزرگ‌تر است.

سری کارت های گرافیک رادئون RX 6000 شرکت AMD با نام RDNA 2

AMD Graphic Cards

در حالی که مشخصات دقیق این سری هنوز ناشناخته است، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ویژگی‌هایی مانند Infinity Cache، SAM & Raytracing توسط کارت های گرافیک‌ رادئون RX 6700 نیز پشتیبانی شوند. آن‌ها رقابت خوبی را با کارت های گرافیک سری جی فورس RTX 3060 و جی فورس RTX 3070 ارائه خواهند کرد، اما ما شخصاً معتقد هستیم که پاسخ AMD به انویدیا کمی دیر خواهد بود زیرا RTX 3070 و RTX 3060 Ti قبلاً معرفی شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.