تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر : 55671

چگونه چسب دندان بسازیم؟

چگونه چسب دندان بسازیم؟

فهرست۱ استفاده از چسب دندان مصنوعی۱.۱ انواع چسب دندان مصنوعی۱.۲ نکات مهم در زمان استفاده از چسب دندان مصنوعی۱.۳ چه کسانی نباید از چسب دندان مصنوعی استفاده کنند؟ چگونه چسب دندان بسازیم؟ دندانهای مصنوعی به دندانهای گفته می‌شود که طراحی آنها به نوعی انجام می‌شود که با دهان شخص استفاده کننده همخوانی لازم را داشته باشند …

چگونه چسب دندان بسازیم؟ دندانهای مصنوعی به دندانهای گفته می‌شود که طراحی آنها به نوعی انجام می‌شود که با دهان شخص استفاده کننده همخوانی لازم را داشته باشند و و متناسب با دهان هر فرد دندان مصنوعی طراحی می گردد؛ به همین جهت افرادی که به دلایل مختلف دندان های طبیعی خودشان را از دست می‌دهند به سراغ استفاده از دندان مصنوعی می روند و امروزه میزان افرادی که از دندان های مصنوعی استفاده می کنند نسبت به گذشته ها افزایش داشته است و این موضوع نشان دهنده ی آن است که استفاده از دندان مصنوعی نیز راحت و ساده می باشد.

استفاده از چسب دندان مصنوعی

رمانی که برداشت شدن دندانهای طبیعی افراد شروع می‌شود در مقابل استخوان فک نیز شروع به خراب شدن میکند و با سپری شدن زمان تاثیرات این امر بر روی شکل لثه ها به جود می‌آید که این موضوع می‌تواند سبب ایجاد تغییرات ناخوشایند پروتزهای درونی دهان گردد. در این جا برای اینکه دندان مصنوعی بر روی جای خود به صورت ثابت نگه داشته شود قبل از اینکه پروتز انجام شود می‌توان در امتداد بخش درونی پروتز چسبی را قرار داد که وجود این پروتز به فرد اجازه می دهد تا بتوانند راحت تر از دندان مصنوعی استفاده کند و در طول زمان روز پروتز را ثابت نگه خواهد داشت.

فروشگاه های متعدد وجود دارد که کمک می کند تا شما بتوانید برای خرید چسب دندان از آنها استفاده کنید اما همیشه در نظر داشته باشید که به منظور خرید چنین اقلامی بهتر است از فروشگاه های معتبر و استاندارد استفاده کنید تا در طول استفاده دچار هیچ مشکلی نشوید. برخی از افراد از ترکیب مواردی چون انرژی آدامس کارایا، پودر صمغ کتیرا و …. برای ساخت چسب دندان استفاده می کنند که باید بدانید به دلیل حساس بودن دندان و دهان بهتر است که حتما از محصولات استاندارد و معتبر در داروخانه ها و فروشگاه های مطمئن استفاده کنید.

انواع چسب دندان مصنوعی

چسب دندان مصنوعی در نمونه‌های مختلفی عرضه می شود که می توانیم به نمونه های خمیری، پودری و پد اشاره کنیم. شما می توانید از هر نمونه که میخواهید استفاده کنید و برچسبی را که بر روی محصول مورد نظر درج شده است را به دقت مطالعه کنید. اگر که شما مقدار زیادی از خمیر استفاده نمایید می تواند چسب دندان مصنوعی به ایجاد تغییر حالت جویدن شما منجر گردد و این کار منجر به افزایش میزان فرسایش دندان مصنوعی خواهد شد. پد ها به صورت قطعاتی هستند که از پیش بریده شده بوده و گاهی برای اینکه به صورت صحیح در پروتز قرار بگیرند باید اصلاحاتی را بر روی آنها انجام داد. در نمونه پودری نیز به منظور فعال سازی باید با آب ترکیب گردد.

انواع چسب دندان مصنوعی

چسب دندان مصنوعی باید به اندازه ای که مورد نیاز است استفاده شود و بر روی پروتزی که تمیز شده قرار بگیرد. ایده آل ترین و بهترین راهکاری که شما می توانید در این خصوص انجام بدهید این است که هر شب به خوبی پروتز را تمیز کنید و در ظرفی بگذارید که دارای آب است صبح آن را بشویید و مقداری از چسب دندان مصنوعی را برای آن بزنید و بلافاصله آن را در لثه بگذارید.
زمانی که شما در محل خود پروتز را قرار می دهید باید چسب به نوعی باشد که در طول روز مشکلی را برای شما به وجود نیاورد همچنین دوام داشته باشد.

نکات مهم در زمان استفاده از چسب دندان مصنوعی

اگر که قرار است که از چسب دندان مصنوعی استفاده کنید حتماً باید به موارد زیر توجه کنید:
برای شروع کار سعی کنید از مقدار کم آغاز نمایید در صورتی که چسب به درون دندان شما بریزد باید بدانید که مقدار آن زیاد است.
اگر می خواهید از مصرف بیش از حد جلوگیری کنید در زمان باز کردن تیوب بر روی تقویم علامت بگذارید.
قبل از استفاده از محصول حتماً دستورالعمل هایی را که بر روی محصول درج شده به دقت مطالعه کنید و مطابق با آن ها از چسب دندان مصنوعی استفاده کنید.
هیچگاه از میزانی که توصیه شده بیشتر استفاده نکنید و در این رابطه بسته به هر دارویی برای اینکه دچار مشکلات احتمالی و عوارض داروی نشوید همواره توصیه می شود مطابق نظر پزشک و مطابق با دستورات که بر روی بسته بندی محصول و دارو درج شده استفاده کنید.

چه کسانی نباید از چسب دندان مصنوعی استفاده کنند؟

این سوال نیز ممکن است برای شما به وجود بیاید که چه کسانی نباید از چسب دندان مصنوعی استفاده کنند؟ اگر که دندان مصنوعی دارای تناسب نیست و مورد تایید دندانپزشکان می باشد این امکان وجود دارد که به علت تحلیل استخوان و بافت لثه نیاز به یک پروتز جدید باشد به همین جهت استفاده نمودن از یک پروتز همیشه کار صحیح نیست و باید حتماً مطابق نظر دندانپزشک پروتز را استفاده نمایید.
در چسب دندان مصنوعی ممکن است موادی وجود داشته باشد که شخصی به آن حساسیت داشته باشند و در این شرایط نباید از چسب دندان مصنوعی استفاده کرد.
وجود زخم باز در دهان یا رعایت نکردن بهداشت در خصوص پروتز دهان و دندان از دیگر عوامل عدم استفاده از چسب دندان مصنوعی خواهد بود.

تناسب نداشتن دندان مصنوعی را نیز به عنوان یکی دیگر از موارد باید به خاطر داشته باشید.

یکی از نکاتی که باید در خصوص چسب دندان مصنوعی بخاطر بسپارید وجود زینک در آن است. شما باید مطمئن شوید محصولی را که خریداری می کنید فاقد زینک است و اگر هم در آن وجود دارد باید مقدار آن بسیار ناچیز باشد. در زمان خرید حتما این مورد را مدنظر بگیرید و سپس با اطمینان کافی خرید خود را انجام بدهید.

امروزه چسب دندان مصنوعی با جنس عالی و استاندارد را می توانید از داروخانه ها و فروشگاه های معتبری خریداری کنید که تمامی سعی خود را انجام میدهند تا بتواند محصولاتی را به مشتریان تحویل بدهند که با بالاترین کیفیت باشد. سلامت دهان و دندان از جمله مواردیست که هیچ گاه نباید نادیده گرفته شود و در رابطه با آن از وسایلی باید استفاده کرد که منجر به آسیب به دهان و دندان نگردد. قیمت چسب دندان با توجه به کیفیت شان مشخص می شوند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.