تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 600272

چه کسانی نباید سرکه سیب بخورند حتما بخوانید

چه کسانی نباید سرکه سیب بخورند حتما بخوانید

با وجود فواید زیاد سرکه برای سلامتی، باید توجه داشت که مصرف آن برای برخی افراد ممنوع است. طبق گفته دکتر زهرا پاولووا، که متخصص غدد درون ریز و متخصص تغذیه روس است، اگرچه سرکه در درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شود، اما در برخی موارد ممکن است به سلامتی آسیب جدی وارد کند. کسانی

با وجود فواید زیاد سرکه برای سلامتی، باید توجه داشت که مصرف آن برای برخی افراد ممنوع است. طبق گفته دکتر زهرا پاولووا، که متخصص غدد درون ریز و متخصص تغذیه روس است، اگرچه سرکه در درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شود، اما در برخی موارد ممکن است به سلامتی آسیب جدی وارد کند.

کسانی که نباید سرکه سیب بخورند

به گفته این متخصص، سرکه یک عنصر بسیار حیاتی است که در بسیاری از فرآیندها کمک می‌کند. با این حال، بدن هرگز از این اسید محروم نیست زیرا خود آن را تولید می‌کند. بنابراین، توصیه می‌شود که از سرکه فقط به میزان کمی در کنار سایر ادویه‌ها استفاده کنید.

استفاده از سرکه در صورت وجود زخم معده توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است وضعیت را بدتر کند و باعث خونریزی معده شود. به طور کلی، در صورت وجود مشکلات و اختلالات در بدن مانند اختلال در دستگاه گوارش، کبد و کلیه‌ها، استفاده از سرکه توصیه نمی‌شود. بنابراین، هر فردی که با یکی از این مشکلات روبرو است، باید از مصرف سرکه در رژیم غذایی خود خودداری کند.

به گفته پاولووا، استفاده از یک قاشق چای خوری سرکه در سالاد می‌تواند فقط دو یا سه بار در هفته باشد.

سرکه سیب می‌تواند زمان باقی ماندن غذا در معده را افزایش دهد، که این شرایط می‌تواند گاستروپارسیس (فلج معده) را تشدید کند. با این حال، اگر شما به گاستروپارسیس دیابتی مبتلا نیستید، اما دارای گوارش ضعیف هستید، استفاده از سرکه سیب می‌تواند بسیار مفید باشد. زیرا هرچه غذا بیشتری در شیره‌های گوارشی معده باقی بماند، احتمال عمل گوارش آن زمانی که معده را ترک کرده و وارد روده کوچک شود، افزایش می‌یابد. در صورتی که سرکه سیب را رقیق کنید و به بیماری خاصی مبتلا نباشید، این ماده طبیعی می‌تواند فواید قابل توجهی برای سلامتی داشته باشد. برخی از این فواید شامل تنظیم حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که از سندرم متابولیک رنج می‌برند، کشتن باکتری بیماری زای E. coli موجود در غذا، کاهش وزن و کمک به ایجاد تعادل در خون در افراد مبتلا به بیماری قلبی می‌باشد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.