تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 71559

چرا برای یک بار هم که شده باید سرگرمی اتاق فرار را تجربه کنیم؟

چرا برای یک بار هم که شده باید سرگرمی اتاق فرار را تجربه کنیم؟

چرا برای یک بار هم که شده باید سرگرمی اتاق فرار را تجربه کنیم؟احتمالاً شما هم نام سرگرمی اتاق فرار یا اسکیپ روم را شنیده‌اید. یک بازی مهیج در فضای واقعی که عمدتاً برای بزرگسالان طراحی و بر اساس معما، ..

چرا برای یک بار هم که شده باید سرگرمی اتاق فرار را تجربه کنیم؟

احتمالاً شما هم نام سرگرمی اتاق فرار یا اسکیپ روم را شنیده‌اید. یک بازی مهیج در فضای واقعی که عمدتاً برای بزرگسالان طراحی و بر اساس معما، فکر و پشت سر گذاشتن چالش‌های مختلف بنا شده است.

تقریباً پنج سالی از ورود این سرگرمی به کشور ما می‌گذرد و مثل همه چیز در دنیای پرسرعت ما، هر روز در حال تغییر و تحول بوده است. در سطح جهان، اتاق‌های فرار مانند سه سال قبل نیستند و روند کلی به سمت کیفیت بالاتر، دکوراسیون و فضاسازی پر جزئیات و معماهای تکنولوژی محور و پیچیده در حال تغییر است. سناریوها نیز جهش‌های بزرگی را از فرار از زندان و سرقت از بانک به خود دیده‌اند و صنعت اسکیپ‌روم همچنان ما را با داستان‌های منحصربه‌فرد و ورای تصور غافلگیر می‌کند.

ژانرهای جدید

محبوبیت روزافزون اتاق فرار منجر به ایجاد ژانرهای جدیدی شده است. بازیگران حرفه‌ای اضافه شده‌اند و تئاتر تعاملی جا پای خود را محکم کرده است. تئاتری که در آن بلیط‌های ردیف اول را در اختیار دارید و می‌توانید مستقیماً بر روند نمایش تأثیر بگذارید. برخی اسکیپ‌روم‌ها چاشنی “ترس” را با استفاده از ترفندهای روان‌شناختی جهت غنی‌تر کردن تجربه شما به بازی افزوده‌اند. اما هدف نهایی همان است: فرار یا انجام مأموریت حیاتی در زمان محدود.

چه با بازیگر و چه بدون بازیگر، اتاق‌های فرار ترسناک یا دلهره‌آور قطعاً بخشی از این صنعت هستند که باید با آن‌ها روبرو شد. هرچند در کشور ما ایران، اوضاع به‌شدت وخیم است: گویی فقط ترس مهم است. در دو سال گذشته به‌ازای ۳۰۰ اسکیپ‌روم جدیدی که در ایران افتتاح شده، کمتر از ۱۰ بازی ترسناک نبوده که عمدتا محصول مجموعه قدیمی محصول اسکیپ‌روم دات آی‌آر بوده‌اند. بازی‌های شب سیزدهم، احضار، کابوس و طاعون از این مجموعه در تهران ترسناک هستند که فقط نیمی از بازی‌های این مجموعه قدیمی را تشکیل می‌دهند. بازیهای مختلف با ژانرهای متفاوت از این مجموعه در کرج، اصفهان و اهواز نیز قابل رزرو و تجربه است. بدون توجه به آنچه که به غلط در شهر به آن «اتاق فرار ترسناک» می‌گویند، می‌خواهیم چند نکته را راجع به این چهار بازی و به طور کلی بازی‌های ژانر وحشت با شما در میان بگذاریم.

اتاق فرار

  1. از آنچه قرار است تجربه کنید، آگاه باشید

اگر مشکلات اضطرابی دارید، باردار هستید، بیماری قلبی-تنفسی یا شرایط پزشکی دیگری دارید، ممکن است بخواهید در مورد رزرو کردن اتاق‌هایی با موضوع وحشت تجدید نظر کنید. همیشه قبل از رزرو بپرسید که آیا بازیگرانی که کارشان صرفاً ترساندن است وجود دارند یا خیر. در وب‌سایت اسکیپ‌روم دات آی‌آر این امکان را فراهم شده که اگر تمایل به حضور چنین بازیگرانی ندارید، موقع رزرو به ما اعلام کنید. حد و مرزهای خود را قبل از بازی تعیین کنید. مثلاً اگر شنیدن صدای جیغ از نزدیک شما را آزار می‌دهد، قبل از شروع بازی به ما اطلاع دهید.

  1. انتظار پازل‌های بسیار سخت را نداشته باشید

وقتی می‌ترسید، تمرکز و داشتن بهترین عملکرد بسیار سخت‌تر است. نور اتاق‌های فرار ترسناک معمولاً بسیار محدود است و با توجه به استرس بالایی که تجربه می‌کنید، معماهای پیچیده چندان مناسب نیستند؛ بنابراین دوستداران پازل می‌بایست انتظارات خود را کاهش دهند: اتاق فرارهای وحشتناک بیشتر درباره احساسات دلهره‌آور هستند تا طوفان‌های فکری گروهی.

  1. به سرنخ‌های پنهان توجه کنید

نورپردازی، صداها یا بازیگران معمولاً سعی می‌کنند شما را در مسیر درست هدایت کنند. به عنوان مثال، اگر فضا به جز یک مکان محدود، کاملاً تاریک است، تمرکز اصلی شما باید به سمت آن مکان باشد. بازیگران ممکن است اشیاء یا نکات شفاهی مهمی را ارائه دهند.

  1. داستان را باور کنید …

حتی اگر مطمئن باشید که زامبی‌ها واقعی نیستند، اجازه دارید از آنها بترسید! نکته اصلی این است که احساس کنید آدرنالین به‌شدت ترشح می‌شود! بنابراین نگرش “من خیلی شجاع هستم و می‌دانم که شما یک بازیگر هستید” احتمالاً می‌تواند لذت شما و تیمتان را از بین ببرد.

  1. … اما پَنیک نکنید

مرز باریکی بین غوطه‌وری کامل در داستان و یادآوری این که در یک بازی هستید وجود دارد. ترسیدن تا سرحد گسیختگی روانی بسیار مخرب است و فقط تجربه را از بین می‌برد. برای جلوگیری از آن، می‌توانید هرچند وقت یک‌بار به خود یادآوری کنید که این یک بازی سرگرم‌کننده است و هیچ‌کس قرار نیست به شما آسیب برساند.

  1. برای برخی از تاکتیک‌های ترساندن استاندارد آماده شوید

اگرچه برای ترساندن یک نفر به زمان و پشتکار نیاز است، اما راه‌های مؤثر و سریع نیز وجود دارد. مانند ترس‌های ناگهانی یا جامپ اسکیر، نورهای سوسوزن، جلوه‌های صوتی دلهره‌آور و وسایل وحشتناک. همچنین احتمال زیادی وجود دارد که تیم شما در مقطعی از هم جدا شود – حضور در یک گروه با دوستانتان باعث آرامش شماست، و خیلی راحت‌تر می‌شود فردی را در زمانی که تنهاست، ترساند. متأسفانه در اکثر اسکیپ‌روم‌های به‌اصطلاح ترسناک ایران موسیقی‌های کر کننده و جدا کردن افراد به شیوه‌ی بی‌منطق و مصنوعی رواج زیادی پیدا کرده است.

  1. سلامت روان شما حرف اول را می‌زند

اگر در هر لحظه برای وضعیت جسمی و روحی خود نگران شدید یا بیش از تحملتان ترسیدید، بلافاصله بازی را متوقف کنید. هیچ یک از موارد فوق هدف یک اتاق فرار نیستند و شما مجبور نیستید به کاری که به نظرتان اشتباه است، ادامه دهید.

  1. لباس ساده و کفش راحت بپوشید

بسیاری از اتاق‌های فرار ترسناک شامل خزیدن یا حرکت در فضاهای مخروبه و … هستند: کفش‌های راحت ضروری هستند. لباس‌هایی بپوشید که از خاکی شدن یا کثیف شدن آن با خون مصنوعی یا هر ماده دیگری که بدتان می‌آید، حرص نخورید.

اتاق فرار

  1. به بازیگران آسیب نرسانید

در واقع باید از لمس کردن آنها خودداری کنید. خیالتان راحت باشد که بازیگر بازی حداقل فاصله یک متر و نیمی با شما را حفظ می‌کند. چیزی به سمت آنها پرتاب نکنید و مشت و لگد رها نکنید. فراموش نکنید که آنها سعی دارند کاری را که طراح خواسته انجام دهند و اگر شما می‌ترسید، به این معنی است که آنها در این کار خوب هستند! اگر بازیگری در تلاش است گروه را از هم جدا کند، بهتر است از او پیروی کنید. این مورد خاص را در بازی‌های اتاق فرار کرج بیشتر رعایت کنید!

  1. هرگز در تاریکی ندوید!

ما نمی‌توانیم به اندازه کافی بر اهمیت این موضوع تأکید کنیم. لطفاً، اگر چراغ‌ها خاموش هستند یا نمی‌توانید ببینید کجا می‌روید، اصلا حرکت نکنید. مگر اینکه به دلیل مکانیک بازی کاملاً مجبور باشید. مهم نیست چه کسی شما را تعقیب می‌کند!

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.